Mikä olisi hyvä soitin jota ruveta opettelemaan kerrostalossa?
Tarkoitus olisi että myös naapureille kuuluisi kaunis sointu iltaisin.
Kommentit (50)
Sähköiset soittimet paitsi sähkörummut, bassorummun töminä kantautuu rakenteissa tosi häiritsevästi.
t. Sähkörumpalin naapuri
Opetteluvaiheessa ei mikään soitin sovi kerrostaloon, korkeintaan triangeli voi sopia. 😂 Naapurit ei yleensä tykkää kauniistakaan soitosta. Useimmat eivät halua oman kotinsa seinien sisäpuolella kuulla, mitä naapuri tekee, harrastaa tai osaa soittaa.
Itse soitan nokkahuilua. Sain minä sillä naapurin tenavan joskus nauramaan seinän takana, jos jotain positiivista hakee soittoharjoituksista.
Piano ehdottomasti.
Eikä sitten mikään sähkömalli.
Nokkahuilu ainakin kuuluu hyvin naapuriin. Loppui alakerran naapurin pianoharrastus, kun aloin soittamaan aina nokkahuilua kun hän aloitti sen pimputuksen. Ilmeisesti nokkahuilu häiritsi sen verran paljon, että joko lopetti pianonsoiton tai siirtyi harrastamaan sitä muualle. Siihen loppui myös minun nokkahuilistin ura, ellei hän joskus aloita harrastustaan uudelleen.
Hanuri, ehdottomasti, tarvitaan vain hyvä tuuletus.
nahka fagotti.... ehkäpä parempi vaan et naapurit ei kuulis...
Voin suositella Niilo Pielisen pielofonia. Miinuspuolena se, että soittimen sulosoinnut voivat romahduttaa katon ja katkaista sähköt koko kaupungista, mutta mitäs pienistä.
Tietäjät tietää 😁
Ehdottomasti jousisoitin tai joku puhallinsoitin. Jos haluat naapureita "ilahduttaa ". Itselläni on stagepiano luureilla ja ilman niitä soitan hyvin maltillisesti. Mies soittaa kitaraa.
Kirkkourut ja sellaiset jossa on niitä isoja pillejä lattiasta kattoon ja yhtä paljon kuin Sibelius-monumentissa. Uruilla voit soitella hengellisiä säveliä ja rokkikin kuulostaa hyvältä uruilla soitettuna. Ja mikä parasta, viikonloppuisin voit pyytää kavereita kylään illanviettoon ja sinä soitat ja kaverit laulavat kuorossa. Väliajalla virvokkeita. Jos kavereista löytyy oikein möreä-ääninen laulaja, voitte ilahduttaa kuuntelijoita tyyliin Martti Talvela sings Bohemian rhapsody ja välillä vähän reippaampi kuten Käärijää. Kuoro laulaa muut osuudet ja voi myös tanssia taustalla. Jos kuorossa on naisia, niin sitten tyyliin Marita Kattilaa välillä.
Jos sointu on vaatimuksena niin silloin ainakin puhaltimet on pois laskuista, koska niillä saa vain yhden sävelen kerrallaan ulos. Virallisesti sointuun tarvitaan vähintään kolme säveltä.
Vierailija kirjoitti:
Opetteluvaiheessa ei mikään soitin sovi kerrostaloon, korkeintaan triangeli voi sopia. 😂 Naapurit ei yleensä tykkää kauniistakaan soitosta. Useimmat eivät halua oman kotinsa seinien sisäpuolella kuulla, mitä naapuri tekee, harrastaa tai osaa soittaa.
Itse soitan nokkahuilua. Sain minä sillä naapurin tenavan joskus nauramaan seinän takana, jos jotain positiivista hakee soittoharjoituksista.
Tai sitten naapuri kuuntelee hyvää soitantaa. Tässä kerroksessa asui pianisti jonka soittoa kuuli ilokseen ja alapuolella sähkökitaristi. Hänkin osasi soittaa, mutta sai häädön kun tykkäsi soittaa öisin ja nupit kaakossa .
Vierailija kirjoitti:
Höpsö kysymys, johon ainoa oikea vastaus on viulu.
Miten viululla soitetaan aloittajan vaatimia sointuja?
Mä lainasin kaverilta tuuban ja soittelun sitä aina kun vittumaisella naapurilla oli asuntonäyttö . Ei mennyt jostain syystä kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsö kysymys, johon ainoa oikea vastaus on viulu.
Miten viululla soitetaan aloittajan vaatimia sointuja?
Helposti.
Flyygeli