terolutin syöjät!
minkä takia teille on sitä määrätty?
Itse taistelen loputtoman kuukautisvuodon kanssa ja olen syönyt siihen 7 kuuria primolut nor:ia tuloksetta. Aina seuraavat normaalit kuukautiset tyhjennysvuodon jälkeen eivät lopu vaan jatkuvat ja jatkuvat....
Mua nyt lähinnä kiinnostaa olisiko tuosta terolutista mahdollisesti apua minulle.
Olen huomenna TAAS menossa lekuriin.
Niiloakseli
Kommentit (10)
lääkäri määräsi mulle terolutit tänään ihan pyytämättä. Nyt onkin monta uutta kysymystä toisessa aloituksessa.
Jännää on että auttaako tämä kun niin monta toista turhaa kuuria olen syönyt.
Niiloakseli
aika jännää ku mulle määrättiin primolutia ku kuukautiset oli niin epäsäännölliset eikä tullu... no nyt ne kyl on tullu mut en ole raskautunu...:( mietinki just sitä et olisko sil primol jotain osuutta asiaan et jos ei vaikka ole päässy sen takii kiinnittymään...??? no nyt on yks ns. normaali kierto takana ilman lääkitystä ja ensimmäistä kertaa elämässäni kuukautiset tuli oikeaan aikaan ja norm. pituiset ilman lääkitystä!!! ovista en kyllä ole bongannut kertaakaan et... nyt olis sit kp20... saapa nähdä niten käy... kierto ollu primolutin aikaan siis viim 4kk 29-30...
luin että primolut estää ovulaation joissain tapauksissa. Minä en ole onnistunut primolutin aikana raskautumaan eikä siitä muutenkaan ollut apua. Mulla oli ongelmana se ettei kuukautiset loppuneet ilman lääkkeitä. Nytkin olen vuotanut jo 13pv. Terolutin pitäisi tukea raskautumista jos olen oikein ymmärtänyt.Primolutin aikana tikutin ovulaatiota enkä onnistunut saamaan ovis plussaa ollenkaan. Joten nyt olen luottavaisin mielin liikkeellä vaikken ihmeitä silti vielä toivo.
Niiloakseli
voi... kiitos kiitos kun valaisit vähän tätä tyhmää päätä... ehkä mulla vielä sit saattais olla toivoa... oon jo miettiny kaikki asiat halki just et jos en ovuloiskaan... mut nyt piristi kyllä ja kovasti!!!!
mul on täs kierros( eka ilman lääkkeitä) ollu huimausta ym... et saapa nähdä muten käy....
Toivottavasti terot auttaa sulla!!!! kauhee jos vuotaa niin paljon... kaikkee sitä joutuuki kohtaamaan...:( mut Kyl se vielä siitä!!!
ja nyt pohdin, että jos nyt alan syödä niitä ohjeen mukaan ( kierron 15. päivästä eteenpäin) niin enhän varmaan ehdi ovuloida ennen kuurin alkamista. Ongelmana on siis pitkäksi venynyt kierto ja toivoisin myös tulevani raskaaksi.Eli mulla ei varmaan tässä eka tero kierrossa oo mitään mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Pitäis vaan malttaa odottaa.
Takana on yks km ennen joulua rv n.6 . Oisiko tää km voinut johtua juuri keltarauhashormonin puutteesta.
Aiheuttaako tää terolut muuten mitä ikäviä sivuoireita?
minä kysyin apteekista tuosta estyykö ovulaatio jos ei ehdi ovuloida ennen kp15 jolloin teroja alan syömään ja olivat sitä mieltä ettei estä ovulaatiota.
Mulla oli ovis vime kierrossa todennäköisesti vasta kp21 ja aloin vuotaa kp29 ja nyt vuoto loppui ekan teron jälkeen.
Sivuoireista sen verran että mulla on rinnat kipeytynyt ja turvonnut sekä mahassa nipistelee vasemman munasarjan kohdalla.
Apteekissa pitivät siis ihan mahdollisena raskautumista terojen aikana. Sanoivat ettei terot tee sitä ainakaan vaikeammaksi.Nyt olen mielenkiinnolla tikuttanut ovista enkä vielä ainakaan ole saanut plussaa tikkuun.
Niiloakseli kp 16/29-39
minulle näitä teroluteja määrättiin hienosti sanottuna kuukautisten säännöllistyttäjiksi :)
saattaa nimittäine mennä huikonen jos ei pillereitä syö ttei koko munasolu irtoa ja siihen syynä monirakkulaiset munasarjat.. :/
eli täytyy nyt toivoa että tulisi ajallaan ettei tarvitsisi taas sille kuurille lähteä...
koska pitäis odottaa vuodon alkamista, jos terot on määrätty pitkän kierron hoitoon kp 15 eteenpäin se 10 päivää? Alkaako miten pian viimeisen teropäivän jälkeen?
Tästä eka kierrosta terojen kanssa ei muita oireita, kun vähän kipuja alavatsalla.
Huomenia!
Itse aloitin terolut kuurin 15.1 ja lopetin 24.1.
Vuoto alkoi 26.1 ja alkaa nyt pikkuhiljaa loppumaan.
Toki tuo varmasti aika yksilöllistä. Itse aloitin syömään teroluteja kun kuukautisia ei tullut ollenkaan ja nyt ois tarkoitus syödä puolisen vuotta. Mulle lääkäri sanoi että eivät ainakaan estä raskautta, voivat jopa edistää sitä. :)
Ja sitähän tässä toivotaan! :)
Minulle on määrätty kahteen eri kertaan terolutteja ja eri syihin. 6kk kuuri määrättiin juuri liian pitkiin kuukautisiin ja lyhentämään kiertoa,ja minulla tepsivät hyvin, menkat lyhentyivät 5-6 päivään kun sitä ennen sattoivat kestää jopa kaksiviikkoa ja vuoto oli todella runsasta.
Sitten nyt syön terolutteja aina ovulaation jälkeen kuukautisiin saakka avittamaan kiinnittymistä.Katsotaan joko olis tepsinyt niin lauantaina,toivottavasti.
Kannattaa mun mielestä ainakin kokeilla jos auttaisivat sinulle terot. Peukkuja paljon yritykseen.