Oletko koulutustasi vastaavassa työssä?
(Tämä kysymys etenkin viime vuosina valmistuneille, mutta toki muutkin voivat vastata.)
Joten mitä opiskelit ja oletko koulutustasi vastaavassa työssä? Jos et ole, niin onko syynä työpaikkojen vähyys tai muu tällainen työnsaantia vaikeuttava tekijä vai etkö vain halua työskennellä kyseisellä alalla.
Kommentit (6)
Minulla on alani yrittäjäkoulutus, mutta en ole päivääkään tehnyt töitä yrittäjänä vaan aina palkollisena.
Olen melkein valmistumisestani lähtien ollut jotakuinkin omalla alallani. Kuitenkin vasta viimeiset kahdeksan vuotta olen tehnyt juurikin sitä, mistä tein lopputyöni.
Olen joo, tradenomi tietojenkäsittelyn ohjelmasta ja tällä hetkellä huolehdin firman netiikaupasta. Kolme edellistäkin työtä ol koulutusta vastaavaa ja pitää mennä tonne nollarin loppuun kun viimeksi olen tehnyt töitä joihin ei ollut koulutusta.
Koulutus mahdollistaa aika monenlaisia työtehtäviä. Mielestäni olen koulutusta vastaavassa työssä, mutta huonon työilmapiirin takia olen lähdössä pois.
Olen lähihoitaja ja työskentelen mielenterveyspalveluissa, joten kyllä, olen koulutustani vastaavassa työssä.
Pohjakoulutus on tekninen, mutta monenlaisissa töissä olen ollut. Vahtimestarista puhelinvaihteen hoitajaan.
Pisin työsuhde kesti 26 vuotta lyhin 2 tuntia.