Tulin viime viikolla Saksasta ja ihmettelen sikäläisten duunarien tuliteriä autoja. Milläs rahalla ne siellä ostelevat, kun Suomessa....
...vastaavaa työtä tekevän rahat eivät meinaa riittää edes ruokaan?
Siis Saksassa on isoja teollisuusalueita ja firmojen parkkipaikat täynnä paljon uudempia autoja kuin Suomessa.
Kommentit (170)
Olin saksassa duunari raksamiehenä ja tienasin 24 euroa tunti eli 11 euroa enemmän kuin suomessa. Ostin autoni sieltä joka oli paljon halvempi kuin suomessa olisi ollut.
Aina kun menee Suomesta muualle, vaikka Viroon, siellä minun silmiini näyttää olevan huomattavasti parempaa ajoneuvoa liikkeellä. Täällä aiheesta keskustelu menee sitten tuttuun tapaan jankuttamiseksi tyyliin: "Kyllä tämä sossuhyvinvointivaltio on vain semmoinen onnela että... Meidän pitää vain maksaa entistäkin enemmän veroja..."
Suomessa kyllä ostovoima riittäisi uudempiinkin autoihin mutta sitten verotuksen välilliset kulut tekee itse autoilun kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on paremmat palkat ja halvemmat autot
Mutta esim. kalliimpi sähkön kWh, noin 2...3X kuin täällä Suomessa, normi hinta liikkuu noin 40snt/kWh tasolla siirtoineen ja veroineen.
Kaverille joskus totesin, kun ajeltiin, ettei Suomessa enää tiedä kuka on varakas ja kuka tosi varakas, kun joka toinen auto on uudenkarhia mersu. Mutta jatkakaa te pojat juttujanne, päivää on vielä jäljellä. ;D
Suomessa joku perus bensamoottorilla varustettu c mersu maksaa 60k€ ja Saksassa sama auto 50k€.
saa eun kautta tukia joita suomi maksaa kommarit ja kokoomus niin halus euhun nyt olemme netto maksaja. UPEAA UPEAA ruoka ja viinakin halventuu !!?? eu ero vireille
Peukutuksista päätellen täällä on ahkera kirjoittaja ilman lukijoita. Morjens
Kaikkialla muualla autot näyttävät uudemmilta kuin täällä, mutta täällä alkaa vain hirveä jankutus siitä, kuinka meidän tulisi maksaa vieläkin enemmän veroja...
Suomessahan on jopa Euroopan tasolla aika matalat palkat. Toki Baltian maissa ja esim. Espanjassa on vielä matalammat, mutta Pohjoismaihin ja Keski-Euroopan maihin verrattuna jäämme palkkavertailussa häntäpäähän.