Työmarkkinatuen veroprosentin alentaminen
Menikö tuo nyt oikein. Sain alennettua 13% ja siis laitoin arvion palkkatuloista 0e. Kun tuskin työllistyn kuitenkaan.
Eihän tuosta tule nyt sitten mätkyjä yms?
Mieluummin otan työmarkkinatukea enemmän niin ei tarvitse niin paljon tt tukea.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Juu, lasket vaan paljon saat vuoden loppuun asti tukea ja se antaa uuden prosentin. Nollille ei tietenkään voi laittaa, joudut maksamaan veroa joka tapauksessa.
Mulla on nollilla, saan myös siis palkkatuloja. Soitin verotoimistoon ja sanoi että näin se menee, että menee nollille.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä työttömänä ajattelua, oikein "näin pysyt köyhänä - ohje".
Nosta mielummin vaikka 25%, pärjäät sill mikä jää ja sitten saat sopivan hetken tulle boonusta ja yllätyt iloisesti, saat vaikka lahjatkin ostettua ja juhlat järjestettyä.
Ei toimi noin.
Mainitset aloituksessa toimeentulotuesta, sinun pitää erikseen tarkistuttaa toimeentulotuki jos olet nyt ottanut muutosverokortin ja sinulla on jo päätös alla. Muuten maksetaan liian suurena. Tietokone tarjoaa Kelalle veroprosentin automaattisesti oikein ja pystyvät sen erikseen tarkistamaan myös, mutta heille ei tule erikseen tietoa että NN on nyt ottanut muutosverokortin käyttöön ja pitäisi tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mainitset aloituksessa toimeentulotuesta, sinun pitää erikseen tarkistuttaa toimeentulotuki jos olet nyt ottanut muutosverokortin ja sinulla on jo päätös alla. Muuten maksetaan liian suurena. Tietokone tarjoaa Kelalle veroprosentin automaattisesti oikein ja pystyvät sen erikseen tarkistamaan myös, mutta heille ei tule erikseen tietoa että NN on nyt ottanut muutosverokortin käyttöön ja pitäisi tarkistaa.
Olen vasta hakemassa lisää tt tukea, ei ole siis voimassaolevaa päätöstä ensi kuukaudelle. Siksi hoidankin tämän verojutun ensin:)
Ap
Hyvä ap! Oikeastaan sossun pitäisi neuvoa että muuttaa tukien veroprosenttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta hakemassa lisää tt tukea, ei ole siis voimassaolevaa päätöstä ensi kuukaudelle. Siksi hoidankin tämän verojutun ensin:)
Ap
Jos alentaa veroprosenttia, niin alentuneen verotuksen ansiosta käteen jäävä lisäsumma pienentää myönnettävää toimeentulotukea. Sitten aikoinaan kun tulee lisäveroja maksettavaksi, niin niitä ei huomioida menoina. Veropalautukset kuitenkin huomioidaan tuloina, mutta 50 euroa tai enemmän voidaan useamman perheenjäsenen perusteella osa veronpalautuksesta jättää tuloina huomioimatta.
Edellinen siis tarkoittaa, että toimeentulotukea haettaessa veroprosentin alennus ei vaikuta tuloihin mitenkään, mutta mahdolliset lisäverot maksetaan perusosalla.
Vierailija kirjoitti:
Nosta mielummin vaikka 25%, pärjäät sill mikä jää ja sitten saat sopivan hetken tulle boonusta ja yllätyt iloisesti, saat vaikka lahjatkin ostettua ja juhlat järjestettyä.
Ei voi nostaa 25%, Kela käskee laskemaan siihen pariinkymppiin takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos alentaa veroprosenttia, niin alentuneen verotuksen ansiosta käteen jäävä lisäsumma pienentää myönnettävää toimeentulotukea. Sitten aikoinaan kun tulee lisäveroja maksettavaksi, niin niitä ei huomioida menoina. Veropalautukset kuitenkin huomioidaa
Mitkä lisäverot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautukset menee ulosottoon, ei niillä juhlita.
Ap
Niin, koska velkojen maksuhan ei tietenkään ole mikään tavoite 🙄
Velat maksan palkasta sitten kun olen töissä
Ap
Mullaki ulosotossa nii paljon että helpotti elämää kummasti kun laski tuota veroprossaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos alentaa veroprosenttia, niin alentuneen verotuksen ansiosta käteen jäävä lisäsumma pienentää myönnettävää toimeentulotukea. Sitten aikoinaan kun tulee lisäveroja maksettavaksi, niin niitä ei huomioida menoina. Veropalautukset kuitenkin huomioidaa
Ei niitä lisäveroja pitäisi tulla, jos laittaa kaikki tiedot totuudenmukaisesti muutosverokorttia tilatessa.
Hain tt tukea ja ilmoitin erikseen heille että olen tehnyt muutosverokortin. Parasta olisi tietysti että pärjäisin ilman tt tukea kokonaan pelkällä työmarkkinatuella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sen verran yläkanttiin arvioida etuuksien "tulot" jos menee vuoden aikana esim kuntouttavaan tai työkokeiluun ettei tule mätkyjä.
Siihenhän se ei vaikuta jos töitä saat, töille on eri verokortti
No voihan sitä sitten tarvittaessa tilata taas uuden verokortin.
Mä käyn yleensä muutenkin viimeistään lokakuussa tsekkaamassa, että onko tuloraja ok, ettei tule ihan loppuvuodesta ikäviä yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Hain tt tukea ja ilmoitin erikseen heille että olen tehnyt muutosverokortin. Parasta olisi tietysti että pärjäisin ilman tt tukea kokonaan pelkällä työmarkkinatuella.
Ap
Itse kun laskin työmarkkinatuen verotusta en hakenut toimeentulokea enää. "Tappiolle" jäin noin 20e, mutta jotenkin helpottava tunne ettei kukaan kyttää tiliotteita ja välillä jos on helpompi kuukausi niin saa huolettaa säästää työmarkkinatuesta tilille ilman että sosku kyselee niitä ja näitä.
Minä yritin muuttaa tuota niin miksi tuli veroprossaksi 26??
Vierailija kirjoitti:
Minä yritin muuttaa tuota niin miksi tuli veroprossaksi 26??
Onko sulla palkkatuloa tälle vuodelle? Jos ei niin laita se nollaan. Mulla myös tuli noin kun en tajunnut
Tuleeko tuo muutos voimaan heti? Täyttö olisi ensi viikolla, siis ne työttömyyspäivät. Ehtiikö siihen mennessä ja eihän rahat viivästy jos tuo muuttaa?