Mun pitäisi mennä leikkaukseen, mutta mulla ei ole varaa
Koska se vaatisi vähintään kahden viikon sairauslomaa enkä saa tuona aikana mistään rahaa. Mitä hittoa oikein teen??
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat sairaspäivärahaa Kelalta.
Olen saanut jo maksimimäärän.
Ap
Jos SVA-päivät täyttyy, niin sitten pitää tehdä SVB-lomake. Lääkäri näkee, tai ainakin pitäisi nähdä koneelta, paljonko olet käyttänyt sairauspäiviä. Ei ne sill tavalla lopu siihen A-lomakkeen maksimimäärään eli 60 päivään. Sitten tarvitaan vain enemmän selvityksiä, B-lomake.
Kuten sanoin, olen saanut jo maksimimäärän.
Ap
Joku tässä jutussa ei täsmää. Lääketieteellisesti välttämätön leikkaus josta sairausloma-aika kaksi viikkoa ja Kela ei korvaa niin väittäisinpä, ettei pidä paikkansa. Mikä leikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea toimeentulotukea
Ei sitä myönnetä kahdeksi viikoksi.
Eikö heillä ole se harkinnanvarainen tuki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joku turha leikkaus, josta ei saa palkallista saikkua?
Ei ole mikään kauneusleikkaus tai muu tarpeeton operaatio.
Ap
Mutta ei myöskään ehdottoman tarpeellinen terveyden kannalta? Olisiko leikkaus julkisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joku turha leikkaus, josta ei saa palkallista saikkua?
Ei ole mikään kauneusleikkaus tai muu tarpeeton operaatio.
Ap
Mutta ei myöskään ehdottoman tarpeellinen terveyden kannalta? Olisiko leikkaus julkisella puolella?
En kuole, jos leikkaus jätetään tekemättä, mutta jään rammaksi, jos ei tehdä. Julkisella leikataan.
Ap
Miksi jonkun toisen pitäisi maksaa ylimääräinen sairaslomasi?
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä jutussa ei täsmää. Lääketieteellisesti välttämätön leikkaus josta sairausloma-aika kaksi viikkoa ja Kela ei korvaa niin väittäisinpä, ettei pidä paikkansa. Mikä leikkaus?
Sellaisen sairauden hoitoon, johon olen kuluttanut jo ne 300 sairauspäivärahapäivää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun toisen pitäisi maksaa ylimääräinen sairaslomasi?
Ajattelen, että yhteiskunnan pitäisi huolehtia kansalaisista. Varsinkin sellaisen operaation jälkeen, jolla saadaan ihminen takaisin työkykyiseksi.
Ap
Soita Riikkulille, sillä on sakset esillä.
Jos käyt töissä niin otat pitkäkestoisen käyttölainan pankista ja maksat hiljalleen takaisin sitä mukaa kun pystyt. Tai ehkä joku sukulainen, ystävä tai jopa työkaveri voisi lainata sen verran, siis 2 viikon elämiseen tarvittavat varat joka minimitasolla eläen nyt ei ole kovinkaan suuri summa, ehkä 200-500 euroa?
Lainanlyhennyksiin sovit etukäteen yhden maksuvapaan kuukauden, ainakin isompiin lainoihin varmaankin onnistuu, kuten asuntolainaan.
Toivottavasti pääset leikkaukseen ja kaikki menee hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Soita Riikkulille, sillä on sakset esillä.
Onko leikkuulautakin?
Yämä on se tuhat ja yksi tekosyytä tyttö. Aihe vain vaihtuu. Poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt töissä niin otat pitkäkestoisen käyttölainan pankista ja maksat hiljalleen takaisin sitä mukaa kun pystyt. Tai ehkä joku sukulainen, ystävä tai jopa työkaveri voisi lainata sen verran, siis 2 viikon elämiseen tarvittavat varat joka minimitasolla eläen nyt ei ole kovinkaan suuri summa, ehkä 200-500 euroa?
Lainanlyhennyksiin sovit etukäteen yhden maksuvapaan kuukauden, ainakin isompiin lainoihin varmaankin onnistuu, kuten asuntolainaan.
Toivottavasti pääset leikkaukseen ja kaikki menee hyvin!
Kyse on vähintään tuhannesta eurosta ja jos paraneminen pitkittyy niin sitten vasta pulassa oonkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yämä on se tuhat ja yksi tekosyytä tyttö. Aihe vain vaihtuu. Poistoon.
Ei tässä ole mitään tekosyitä, kela ei maksa loputtomiin sairauspäivärahoja. Jostain pitäisi vaan taikoa vähintään 1 000 euroa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen sairauden hoitoon, johon olen kuluttanut jo ne 300 sairauspäivärahapäivää.
Ap
Eikö nyt sitten olisi parempi hoitaa asia jo kuntoon, ettei tule lisää niitä saikkupäiviä?
Jos SVA-päivät täyttyy, niin sitten pitää tehdä SVB-lomake. Lääkäri näkee, tai ainakin pitäisi nähdä koneelta, paljonko olet käyttänyt sairauspäiviä. Ei ne sill tavalla lopu siihen A-lomakkeen maksimimäärään eli 60 päivään. Sitten tarvitaan vain enemmän selvityksiä, B-lomake.