Tyossa kayvat aidit - millainen teidan arki
Takkutukka ketjusta poimin kun kukaan ei siihen jaksa kommentoida. Olen aitiyslomalla nyt ja mies hoitaa esikoisen aamutoimet ja viemisen kouluun. Mina nukun yleensa, mutta pian lahden toihin.. Inhoan aamukiiretta.
Yleensa vaatteet on valittu illalla ja reppu valmiina. Tytto kylla itse valitsee vaatteensa. Jos letitan tyton kiharan tukan yoksi aamulla pitaa vain kosteuttaa ja laittaa hoitoainetta ja tehda kampaus.
Monelta teilla mennaan nukkumaan? Kun oli aamuheratys 5.30 minun piti menna nukkumaan viimeistaan 9 jotta jaksaisin ja silti oli vaikeaa nousta.
Lapsien iltamenot aloitan 7 maissa, kylpy, tukan laitto, iltapala, iltasatu. Tavoitteena etta 9 mennessa nukkuisivat.
Tuntui etta koko paiva oli sellaista suorittamista, etta arki vain sujuisi.
Kun tulin kotiin 5.30 niin sitten heti dinneria laittamaan ja laksyjen tekoa ja siivousta ja iltamenot siihen peraan ja sitten itse heti nukkumaan. Ei toivettakaan katsoa tvta tai vain oleskella rauhassa.
Mites teilla muilla? Kaytteko salilla tai viikolla missaan (kahvilla, drinkilla, ystavan luona jne.)
Kommentit (5)
Puen itseni, 5-vuotias pukee itselleen hänelle illalla valmiiksi laitetut vaatteet. Puen myös 2-vuotiaan, ja viimeiseksi 3-vuotiaan, joka yleensä täytyy herättää. Sitten kammataan ja letitetään tms. kaikkien hiukset, puetaan ulkovaattet, kerätään kamat ja lähdetään. Koululaiset hoitavat itse itsensä kouluun.
Työpäivän jälkeen ruoka n. klo 17, ja sen jälkeen yleensä lapset häipyy leikkeihinsä, minä luen päivän lehdet ja rentudun. Ilta sitten menee siinä kotihommia puuhastellesa, lasten kanssa aikaa vietettäessä ja usein on noita harrastuskuskauksia. Tosin osin pystyvät liikkumaan sinne itse ja osin on myös kimppakyytijärjestelyjä. Itselläni iltamenoja aina silloin tällöin, mutta joku säännöllinen harrastus ei oikein tunnu mahtuvan tähän elämäntilanteeseen.
klo 20 on iltapala, sitten iltatoimet ja lapset nukkuu viimeistään klo 21. Siinä sitten ripustelen pyykkejä kuivumaan, siivoilen keittiötä, laitan lapsille vaatteita aamuksi valmiiksi tai vain luen ja nautin rauhasta ja hiljaisuudesta + miehen kanssa kaksin vietetystä ajasta.
lapsen mentyä nukkumaan, koska se on ainoa hetki päivästä, jolloin on ns. omaa aikaa. Ja sitten aamulla väsyttää taas niin tajuttomasti.
herään yleensä 7 aikoihin ja laitan lapset kouluun. Vaatteet katsottu illalla valmiiksi. Töiden jälkeen ruuanlattoa, pyykinpesua, läksyjen valvomista , kaupassakäyntiä jne Mutta yllättävän paljon jää omaa aikaa, ehdin lueskella lehtiä, katsella TV:tä ja käydä shoppailemassa/kavereilla jne. Ei kait noihin kotitöihin mene kuin muutama tunti..
Syömme yhteisen aamiaisen - päiväkotilainen ja eskarilainen syövät hedelmän, koska saavat puuroa heti hoidossa. Koululainen ja me aikuiset syömme puuroa, marjoja ja maitoa joka aamu.
Kaikilla on vaatteet valmiina aamuksi. Isä hoitaa lasten aamupesut sekä keittää puuron. Me aikuiset yleensä käymme aamusuihkussa, lapset pestään illalla. Mahdolliset eväät tehdään vasta aamulla. Koululainen huolehtii itsensä suurimmalta osin. Kaksi lapsista pitää muistaa astmalääkitä joka aamu ja ilta. Sitten kaikki lähtevät kotoa n. klo 7.45. Itse jään meikkaamaan ja pukeutumaan, joten pääsen lähtemään n. 30min. kuluttua.
Illalla tulemme kotiin n. klo 16.45. Useimpina iltoina on harrastuksia, joten toinen vanhemmista vie lapsen/lapset harrastuksiin ja käy itse esim. lenkillä tai jumpassa. Toinen tekee illallista. Syömme aikaisintaan klo 18, joskus vasta klo 19. Kaksi lapsista harjoittelee päivittäin soittoläksyjään, jotka ovat iso osa iltaohjelmaa.
Illalla iltapala on n. klo 20-20.30. Kaikki lapset menevät nukkumaan viimeistään klo 21.
Tätä se on päivästä toiseen!
pukeudun ja valmistelen itseäni töihin. äitini tulee meille 7.30 ja lapset herää sitten kun uni ei enää riitä. ovat meillä tai mummilassa tuossa naapurissa. seurakunnan kerhoon menevät kahdesti viikossa. toinen mummu hoitaa myös tarvittaessa.