Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vichy odotusaikana

16.01.2007 |

Olen normaalisti juonut vichyä aika reilusti eli reilu 1,5l päivässä,et mitenköhän on odotusaikana? Voinko juoda edelleen huoletta vain siirrynkö tavalliseen veteen?

Satsumanäiti

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kyllä vichy maistuu! Ymmärtääkseni matalahiilihappoista voi juoda ihan surutta. Korjatkaa joku jos parempaa tietoa.

Kp rv19+3

Vierailija
2/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen 1,5 l päivässä.Vichyn magneesium pitää suonenvedot ja jalka krampit hyvin loitolla.

Valitse vähä natriuminen vaihtoehto,esm novelle,niin ei suola pääse turvottamaan!

Tosin en kyllä tiedä olisiko jotain syytä vaihtaa " tavalliseen" veteen!

Valaiskaa tietämätöntä!

Viisi tervettä lasta olen saanut vichystä huolimatta ja kuudetta odottelen=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, on tullut ihan himo tohon vichyyn. Olen aina ollut kova juomaan vettä mutta siirryin muutamia kuukausia sitten vichyyn kun vesi alko kyllästyttään. Ja toivottavasti ne suonenvedot pysyy loitolla vichyn avulla..

Täytyy siis miehelleni sanoa että tuo uuden satsin vichyä kaupasta. :)

satsumanäiti

Vierailija
4/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahden aikaisemman raskauden aikaan vetänyt aika tavalla suonta mutta nyt loppuivat kun opettelin tuon kivennäisveden juonnin. Siinä on kumminkin magnesiumia ym. joten auttanee osaltaan.

Kaupoissa on ihania uusia makujakin ja ihan surutta juon :)

Vierailija
5/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään myös hiilihapoista, eikä niistä mitään haittaa

ole. Tavallinen ruokasuola (NaCl) ei ole kovin terveellistä

suurina määrinä, jos on taipumusta korkeaan verenpaineeseen.

Kivennäisvesiä saa kuitenkin vähäsuolaisina. Ja muut

kivennäisaineethan ovat vain hyväksi, mm. magnesiumin

tarve lisääntyy raskausaikana.

Kivennäisvesissä on myös se hyvä puoli, ettei niissä ole

lainkaa sokeria, eikä keinotekoisia makeutusaineita.

Paljon parempaa juotavaa siis kuin limsat!

Vierailija
6/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip ja hei!

Ymmärsin (kenties väärin), että AP on syvemminkin ihastunut vissyyn, eli juo sitä litratolkulla myös muulloin kuin raskaana? Mulla nousi heti kauhusta karvat pystyyn. Tunnen nimittäin ihmisen, jonka sedällä oli tapana juoda vissyä pari litraa päivässä - lopputulos oli, että ko. sedän omat vatsahapot tuhoutuivat täysin.... Siitä sitten alkoi kaiken maailman vaikeudet, kuten voitte varmaan kuvitella.

Liika on liikaa, tässäkin asiassa. Joten vissyäkin kohtuudella (tai ei ainakaan vuositolkulla).

Ja suonenvetoon 1 konsti, jonka nimeen ainakin isä-vainaa vannoi: muru karkeaa merisuolaa kielen alle hitaasti liukenemaan.

:) ONNANNAA

Vierailija
7/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä oikein usko että pelkkä vichy tuhoaisia kaikki vatsahapot. mutta kai se on mahdollista. kertokaa jos joku on viisaampi tässä asiassa?!?!?

satsumanäiti

Vierailija
8/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vichystä tai kivennäisvesistä ole haittaa. Mullke on neuvottu sekä neuvolassa että lääkärin toimesta juomaan mielummin näitä kivennäis-/mineraalivesiä kuin tavallista vettä..jota ei tietenkään tarvi jättää kokonaan pois. Puhuivat juuri tuosta suonenveto asiasta ja sitten kun tää asia tuli esille aika alkuraskaudesta jolloin kärsin vielä kuvottavasta olsota vaikka en oksentanutkaan ja ruokahaluttomuudesta niin sanoivat että nää vichyn kaltaiset vedet imeytyy suolojensa yms aineiden takia paremmin elimistöön kuin vesi ja siis amalla estävät nestehukan syntymistä pahoinvoinnin yhteydessä.(Samoin mun tehdastyöskentelyn aikana vaikka en silloin raskaana ollutkaan, työterveydenhuolto toi meille kuumana kesänä vichyn sisältämiä suolamagnesiumyms seikoituksia pikkupusseissa,joita piti syödä jos juo vain normaalia vettä ja suositteli mineraalivesiä juotavaksi)

Siis ei kun vichyn latkintaan kaikki vaan..ei ne mitään omia vatsahappoja tuhoa...onkohan sillä sedällä ollut vichyn seassa jotain vähän rankempaa ainetta joka ne hapot on saanut tuhoutumaan.

Masu-mamma 31+2

Vierailija
9/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästykseen, ainakin mulla!

Ja pahoinvoivaan oloon maistuu 100krt paremmin kuin vesi..

Vierailija
10/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin harva juo pari litraa tai jopa enemmän kivennäisvettä

päivässä. En ainakaan minä juo, vaikka juonkin kivennäisvettä

melkein joka päivä.

Toiseksi vatsahapot eivät voi tuhoutua pelkästä kivennäisveden

juomisesta. Eihän kivennäisvedessä itsessään edes ole mitään

happoja itsessään! Urbaanilegandalta siis kuulostaa - anteeksi vain.

Kolmanneksi suonenvetoon tms. ei auta ainoastaan merisuola,

joka on siis pelkkää natriumkloridia (NaCl), vaan nimenomaan

laajemmin _suolat_, joista saa natriumin lisäksi myös

magnesiumia, kaliumia jne. Suolojen saantia voi lisätä esim.

kivennäisvesiä juomalla tai sitten ihan posimalla pillereitä.

Onnannaa:

Ymmärsin (kenties väärin), että AP on syvemminkin ihastunut vissyyn, eli juo sitä litratolkulla myös muulloin kuin raskaana? Mulla nousi heti kauhusta karvat pystyyn. Tunnen nimittäin ihmisen, jonka sedällä oli tapana juoda vissyä pari litraa päivässä - lopputulos oli, että ko. sedän omat vatsahapot tuhoutuivat täysin.... Siitä sitten alkoi kaiken maailman vaikeudet, kuten voitte varmaan kuvitella.

Liika on liikaa, tässäkin asiassa. Joten vissyäkin kohtuudella (tai ei ainakaan vuositolkulla).

Ja suonenvetoon 1 konsti, jonka nimeen ainakin isä-vainaa vannoi: muru karkeaa merisuolaa kielen alle hitaasti liukenemaan.

:) ONNANNAA

Vierailija
11/11 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juon vishyä, Bonaquan, jossa ei ole lisättyä suolaa. Muuta en oikeasti voisi kuvitellakaan juovani, limut on pannassa sokerien/makeutusaineiden takia, vesi ei maistu, maito on yök ja mehuissakin on turhaa energiaa.