Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leffateatterin kassalle on liian vaikeaa päästä töihin

Vierailija
03.03.2024 |

Varoitan, että olen provosoitunut. Ärsyttää suunnattomasti asiakaspalvelun leimaaminen joksikin paskaduuniksi, jossa ei alalle otettavia ei tarvitse seuloa. Me asiakkaat emme ansaitse osaavaa palvelua, johon seulottu ne joiden luonne sopii kyseiseen työhön? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sinne edes haluaa, palkka on jotain 7€/tunti. Kirjaimellisesti mainostenjakajan palkka ilman luontaista liikuntabonusta.

Vierailija
22/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa joku perusteli rekryfirman käyttöä sillä, että ei ehdi lukea satoja hakemuksia. Mikä todistaa, ettei siellä rekryfirmassakin vain arvota tai valita jopa kavereita haastatteluun? Itse tiedän yhden joka meni suoraan valmistuttuaan, ammattikorkeasta markkinnoinin opintojen jälkeen, rekryfirmaan töihin. Edustava, nätti naisoletettu, mutta miten alla 25-vuotiaalla voi kesätyö- ja harjoittelukokemusten jälkeen olla riittävää osaamista edes esikarsintaan? 

Toisessa ketjussa oli että siinähän pitää osata kaikenlaista. Niin pitää monessa muussakin hommassa, ja paljon enemmänkin, mutta silti tekijä löytyy ilman monivaiheisia rahastusprosesseja. Luulenpa että minun työssäni on osattava aika paljon enemmän ja monimutkaisemipa asioita. Minulle aluksi soitti pomo ilta-aikaan kun olin määräaikaisessa muualla ja hän teki lyhyen esihaastattelun. Sen jälkeen oli tunnin haastattelu, missä oli yksi ulkopuolinen, yrityskummi, pomon ja työkaverin lisäksi mukana. Pomo teki päätöksen jo haastattelun lopussa, oli haastatellut toisen aiemmin ja sen jälkeen sanoi että tämä riittää, katsoi sitä yrityskummia silmiin, yrityskummi nyökkäsi ja sen jälkeen pomo sanoi että tehdäänkö työsopimus nyt heti. On jälkeenpäin monesti puhuttu noista rekryfirmoista kun mietittiin uuden työntekijän palkkaamista että tuskin niissä on riittävää osaamista palkata oikeaa henkilöä meidän tarpeisiin. Lopulta se uusi työntekijä löytyi niin että otti itse yhteyttä, kun entinen työpaikka oli juuri lopettanut. Se oli siinä, sillä pomo oli ollut samoissa projekteissa ja tiesi tyypin. Meillä siis ei ollut paikka vielä avoinna, vaan olimme vasta miettimässä asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi kaikille nuorille löytyä kesätyöpaikka. Tärkeää kokemusta myöhempiä aikoja ajatellen. Valtio ja kunnat voisivat paremmin ottaa koppia nuorten työllistämisestä. 

Vierailija
24/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa joku perusteli rekryfirman käyttöä sillä, että ei ehdi lukea satoja hakemuksia. Mikä todistaa, ettei siellä rekryfirmassakin vain arvota tai valita jopa kavereita haastatteluun? Itse tiedän yhden joka meni suoraan valmistuttuaan, ammattikorkeasta markkinnoinin opintojen jälkeen, rekryfirmaan töihin. Edustava, nätti naisoletettu, mutta miten alla 25-vuotiaalla voi kesätyö- ja harjoittelukokemusten jälkeen olla riittävää osaamista edes esikarsintaan? 

Toisessa ketjussa oli että siinähän pitää osata kaikenlaista. Niin pitää monessa muussakin hommassa, ja paljon enemmänkin, mutta silti tekijä löytyy ilman monivaiheisia rahastusprosesseja. Luulenpa että minun työssäni on osattava aika paljon enemmän ja monimutkaisemipa asioita. Minulle aluksi soitti pomo ilta-aikaan kun olin määräaikaisessa muualla ja hän teki lyhyen esihaastattelun. Sen jälkeen oli tunnin haastattelu, missä oli yksi ulkopuolinen, yrityskummi, pomon ja

Tässä tuli hyvin esille se mitä ap totesi. Kun työ ei vaadi mitään sen kummempaa osaamista, tekijöille ei saa asettaa vaatimuksia. 

Vierailija
25/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 hakijaa ja neliportinen haastattelukierros

Vierailija
26/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 hakijaa ja neliportinen haastattelukierros

Onko joku onnistunut jäljittämään tiedon mitä nämä haastattelut piti sisällään? 

Yksi sana, sosiaalinenmedia. Yksikin somekohu saa aikaan paskamyrskyn. Viime kesänä eräs kesäkahvila palkkasi vain ulrainalaisia, joilla ei ollut mitään kielitaitoa. Empatia ei elättänyt sitä kahvilan pitäjää, kun asiakkaat kaikkosi, mm kielimuuri, hygienia. 

Vierailija
27/27 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa sinne edes haluaa, palkka on jotain 7€/tunti. Kirjaimellisesti mainostenjakajan palkka ilman luontaista liikuntabonusta.

Nuori kesätyöntekijä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme