Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 e häälahjaksi kahdelta?

Vierailija
02.03.2024 |

Kaveripariskunnan häät lähestyvät. He tulivat omiin häihimme hiljattain ja antoivat meille lahjaksi 50 e häämatkaa varten. Olen itse tähän asti pitänyt kohteliaana häälahjasummana antaa vieraana 100-150 euroa (pariskuntana), jos on kaverimme/ystävämme kyseessä. Summa olisi sellainen, että sillä saisi osan hääkuluista katettua ja silloin häissä kehtaa itse syödä pitopalvelun tarjottavia ja ottaa pari juomaa.

Kuitenkin pisti miettimään, että pitkäaikainen kaveripariskunta antoi meille juuri tosiaan omasta mielestäni tuon kovin nimellisen lahjan. Vaikkei vieraiden tietenkään tarvinnut maksaa häitämme ja otimme avosylin vastaan pari ilman lahjaakin tullutta työtöntä, 50 e summa ei kattanut edes kolmasosaa pariskunnan nauttimista alkoholijuomista ja catering-ruoista. Söivät ja joivat kaikkein eniten koko juhlaporukasta, niin että juomisten määrästä tuli useilta muilta vierailtamme meille ihmettelyjä jälkikäteen.

Antaisitteko kaveripariskunnalle nyt vastaavassa tilanteessa häälahjaksi saman 50 e? Olen itse vanhempainvapaalla pienillä tuloilla ja tuntuisi vähän hölmöltä antaa nyt ns. oma normaali lahjasumma tuolle kaveripariskunnalle ihan siitä syystä, että antoivat poikkeuksellisen pienen lahjan meille. Kaveri ja puolisonsa ovat työssäkäyviä ja heillä on omistusasunto. Häät ovat vuokratussa tilassa ja niihin on tilattu esiintyjä ja catering, eli juhlat ovat aika samanlaiset kuin meilläkin oli.

Mitä itse tekisit?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaa plaa plaa plaa... Jos teillä ei varaa maksaa omia juhlia, vaan odotatte vierailta rahaa et ne voi syödä, niin pistä pääs kaninkoloon. Porvoon kirkossa tapahtuu vol. 214

Vierailija
2/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin antaa lahjaksi juuri sitä mitä itse haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plaa plaa plaa plaa... Jos teillä ei varaa maksaa omia juhlia, vaan odotatte vierailta rahaa et ne voi syödä, niin pistä pääs kaninkoloon. Porvoon kirkossa tapahtuu vol. 214

Ja tää porvoolainen ei jaksanut edes lukea aloitusviestiä loppuun. Huoh.

Vierailija
4/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en saanu kutsua apn juhliin. 

Vierailija
5/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TLDR. 50 on tarpeeksi.

Vierailija
6/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mäkin käyn töissä ja on omistusasunto. Silti mulla rahaa sun hääkulujen kattamiseen ei riitä. Maksa itte omat juhlas ja pitopalvelu. Itse olen siinä iässä, jos juhlat haluan järjestää, kiva jos vieraita pääsee paikalle. Mulla on kaikkea tarpeellista, minä tarjoan ruuat ja juomat, vieraat saa tulla pitää hauskaa,eikä mitään tarvii lahjaksi tuoda. Älä mene naimisiin jos ei varaa ole ja ei varaa häämatkaan vaan odotat saavasi sen muiden kustantamana. Tuleeko ero, jos rahaa tuleekin vaan 24 tallinnan risteilyä varten? Hirveä riita, kun olit jo niin katellu Thaikun bungaloita. 

Vierailija
7/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mäkin käyn töissä ja on omistusasunto. Silti mulla rahaa sun hääkulujen kattamiseen ei riitä. Maksa itte omat juhlas ja pitopalvelu. Itse olen siinä iässä, jos juhlat haluan järjestää, kiva jos vieraita pääsee paikalle. Mulla on kaikkea tarpeellista, minä tarjoan ruuat ja juomat, vieraat saa tulla pitää hauskaa,eikä mitään tarvii lahjaksi tuoda. Älä mene naimisiin jos ei varaa ole ja ei varaa häämatkaan vaan odotat saavasi sen muiden kustantamana. Tuleeko ero, jos rahaa tuleekin vaan 24 tallinnan risteilyä varten? Hirveä riita, kun olit jo niin katellu Thaikun bungaloita. 

Et sitten osannut lukea aloitusta? Kannattaisi ehkä käydä ala-aste uudelleen

Vierailija
8/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli periaatteista. Meillä oli varaa maksaa häät, kaikki maksettu omilla säästöillä ja miinukselle jäätiin, jos katsotaan lahjatulot ja häiden tarjoilujen, tilavuokran, koristeiden ja esiintyjän hinta.

Jos kaverisi perii sinulta muutaman kilometrin kyydistä maksun, peritkö häneltä itse, kun heität hänet 3 km päähän?

Jos kaveri ei auta sinua pyyteettä, auttaisitko sinä mielelläsi? Sitä tässä nyt pohdin, että teenkö omien periaatteideni vastaisesti ja menemme häihin antamalla vastaavan pikkusumman lahjaksi. Noh, vastaus tulikin jo selväksi kun tuli kommentteja että 50 e on sopiva lahja pariskunnalta kaverien häissä. Sillä siis mennään. :) Ehkä olen vain itse tottunut liikaan avokätisyyteen samoin kuin omien höidemme työssäkäyvät vieraat, jotka antoivat keskimäärin lahjaksi 150 euroa per pariskunta? Mutta hyvä kun ratkesi, niin ei tarvitse ihmetellä enää. :)

Vierailija
9/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna heille viiskymppiä. Luultavasti ovat ihan kiitollisia siitä koska itsekin ajattelivat että se on sopiva summa antaa?

Vierailija
10/10 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pidät 50 euroa liian pienenä häälahjana, on luonnollista, että annat suuremman lahjan - omille periaatteilleen on hyvä pysyä uskollisena, vaikka muut ajattelisivat eri tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan