Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja 15 vuotias poika

Vierailija
02.03.2024 |

Tarviiko noin isosta tehdä sopimusta lastenvalvojan luona? Jää puolison luo asumaan. Hänellä on tulot reippaasti yli 6000, minulla täll hetkellä vähän päälle 2000, mutta olen jäämässä työttömäksi. Paljonkohan joudun maksamaan elatusapua?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ex- puolison luo jää asumaan

Vierailija
2/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte keskenänne, että ex-puolisosi maksaa kaikki kulut ja vastineeksi sinä katoan hänen ja poikanne elämästä. Kaikki voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte sopia keskenänne. Ei meillä tehty mitään sopimusta ja ei ongelmia tullut.

Vierailija
4/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitte keskenänne, että ex-puolisosi maksaa kaikki kulut ja vastineeksi sinä katoan hänen ja poikanne elämästä. Kaikki voittaa.

Mitäs kummaa? Miksi voittaisi? Ei ainakaan se poika.

- ap

Vierailija
5/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kymmenisen vuotta sitten laitettu jonnekin laitokseen? Olivat uuden liiton tiellä.

Vierailija
6/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin uunot

- ap

Vierailija
7/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä aina kirjallinen sopimus, elatuksesta ja asumisesta voi tulla myöhemmin riitaa, elatusapu maksetaan tulojen mukaan, jos oot työtön ja varaton ei välttämättä tarvitse maksaa itse, vaan kela maksaa.

Vierailija
8/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on autismi

- ap

Vierailija
9/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte sopia keskenänne. Ei meillä tehty mitään sopimusta ja ei ongelmia tullut.

Näin minäkin ajattelin, mutta toi ex oli varaamassa lastenvalvojalke aikaa. Alun perin sanoi minulle ettei tarvi elatusapua, mutta lastenvalvojalla sitä luultavasti ruvettaisiin puuhaamaan. Mutta olen oikeasti köyhä ja pahoissa veloissa, joita en haluaisi exälle paljastaa.

Vierailija
10/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelin, mutta toi ex oli varaamassa lastenvalvojalke aikaa. Alun perin sanoi minulle ettei tarvi elatusapua, mutta lastenvalvojalla sitä luultavasti ruvettaisiin puuhaamaan. Mutta olen oikeasti köyhä ja pahoissa veloissa, joita en haluaisi exälle paljastaa.

No se paljastuu osituksessa kumminkin uuno.

Vierailija
11/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on autismi

- ap

Ei tarvi tulla trollaanaan, ei one. T. Oikea ap

Vierailija
12/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on autismi

- ap

Ei tarvi tulla trollaanaan, ei one. T. Oikea ap

Älä esitä minua feikki

- ap

Vierailija
13/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pojan seksuaalinen herääminen, onko siitä merkkejä?

Vierailija
14/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riipu lapsen isoudesta tai pienuudesta, tai teidän tuloista, tarviiko tehdä sopimus lastenvalvojan kanssa. Se riippuu ihan siitä, saatteko tehtyä keskenänne sellaisen sopimuksen, johon jokainen osapuoli on tyytyväinen. Kannattaa joka tapauksessa kirjoittaa ylös, mitä olette sopineet, ja kumpikin allekirjoittaa sen. Tämä siksi, että jos tulevaisuudessa muistatte eri tavalla sen, mitä olette sopineet, voitte sitten tarkistaa, mitä olette todellisuudessa sopineet, ja oletteko edelleen valmiit pitämään kiinni sopivastanne.

Toki, jos sen sopimuksen tekee lastenvalvojan kanssa, ja jompi kumpi osapuoli unohtaa, mitä on sovittu, sen virallisen paperin kanssa voi mennä vaikka oikeuteen.

Vierailija
15/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne kymmenisen vuotta sitten laitettu jonnekin laitokseen? Olivat uuden liiton tiellä.

Älä viitti, itse en ole hankkimassa uutta liittoa ja jos mies hankkii, niin yritän saada pojan luokseni ettei joudu äitipuolten katsomaan. - ap

Vierailija
16/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis oma lapsi kiinnosta. Hyvä ettet oo mun mutsi. 

Vierailija
17/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se paljastuu osituksessa kumminkin uuno.

Ei paljastunut, tehtiin jo. Toki otin vähemmän kuin olisin saanut jos olisin paljastanut. - ap

Vierailija
18/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti, itse en ole hankkimassa uutta liittoa ja jos mies hankkii, niin yritän saada pojan luokseni ettei joudu äitipuolten katsomaan. - ap

Kyllä tuon ikäinen saa jo itse päättää missä asuu eli jos haluaa sun luo mielummin niin asian suhteen ei tule ongelmia. Oliko se 12v raja et saa päättää kunhan lapsen kehityksen taso on sellainen normaali.

Vierailija
19/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis oma lapsi kiinnosta. Hyvä ettet oo mun mutsi. 

Miten niin ei kiinnosta? Toki kiinnostaa, mutta ei konkurssi syytäessä rahaa rikkaalle puolisolle.

Vierailija
20/26 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kummaa? Miksi voittaisi? Ei ainakaan se poika.

- ap

Mietihän asiaa järjellä. Sinä olet parisuhteessasi epäonnistunut ja kohta työtön luuseri. Todennäköisesti alkoholin liikakäyttö astuu kohta kuvioon. Ex-puolisollasi on ok tulot. Jos hän iskee baarista pätevän hoidon, voi hän alkaa rakentamaan uutta perhettä ja poikasi tuntee itsensä rakastetuksi. Älä mene sotkemaan siihen kuvioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan