Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****HELMIMAMMOJEN TIISTAI****

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikki mahdolliset uusvanhat takaisin mukaan joukkoon !

Limonadi, luin kateellisena hyvin onnistuneista vauvakutsuistasi, kiva juttu ! Olishan se mukavaa, jos joku olisi viitsinyt nähdä vaivan, mutta kuten jo aiemmin kommentoin, ei oikein ole ketään, joka järjestäisi, eikä noita osallistujiakaan...nyyh...

Kolomonen, mietin viime yönä ihan täsmälleen samoja juttuja kuin sinä, että miltäköhän ne supistukset, harjoittelut tai oikeat, sit loppujen lopuksi tuntuikaan ? Sen muistan, että pahimmalla hetkellä povasin maailmanloppua ja hengenlähtöä Kättärin sängyllä maatessani, mutta näin jälkikäteen on vaan tuo mielikuva, että kivaa se ei ainakaan ollut. Eilen mulla oli sellaisia omituisia tuntemuksia ihan kuin joku olisi rypyttänyt emättimen suuta kasaan - kuulostaako kenenkään mielestä tutulta tuntemukselta ?

Uusintasynnyttäjälle kun ei pidetä mitään valmennuksia, täytyy kysyä yhtä tyhmää asiaa: mikä se tarkka ohje on, missä vaiheessa supistelua on niin paljon, että pitäisi lähteä laitokselle ?

Onko kellään muuten kokemusta Naistenklinikan tutustumiskäynnistä: saakohan sinne ottaa esikoisen mukaan, sillä hän on kovasti kiinnostunut näkemään, missä kaikki tapahtuu. Hän on ollut kovasti harmissaan, ettei häntä kelpuuteta mukaan synnytykseen (7v.), joten tämä sightseeing saattaisi helpottaa fiiliksiä, ettei tuntisi itseään niin ulkopuoliseksi.

Frog, tunnen suurta sympatiaa tilanteessasi ja kehotan pitämään puoliasi, sillä myönnytyksen jälkeen saat vain opetella tekemään niitä lisää jatkossakin, ja kyseessä on sentään myös sinun kotisi ! Eikö rakennustavaraakin saa halvemmalla, mitä aiemmin sitä tilaa, kun ehtii rauhassa vertailla ja katsella hintoja, eikä tarvitse vain ottaa juuri sitä, mitä sattuu olemaan huomiseksi saatavilla ? Mitäs säästöä se sellainen suunnittelu on ? Tekin varmasti rakennatte kymmeniksi vuosiksi (ette suunnittele muuttoa hetkeen), joten kannattaisi kerralla rakentaa järjellä sellaista, missä silmäkin lepää, tai kadutte hosumistanne vielä moneen kertaan. Pistä äijälle luu kurkkuun !

Maanantain neuvolakäynnillä jouduin odottamaan sisäänpääsyä 25 min. eikä hoitaja siinä vaiheessa edes pyytänyt anteeksi, joten sapetti sen verran, että ensimmäistä kertaa oli verenpaine koholla koko raskauden aikana. Nyt en sitten varmuudella tiedä, oliko se oikeasti koholla vai ainoastaan hetkellisen vitutuksen johdosta...no, kaikki muu tuntui olevan kohdallaan, joten luotetaan siihen, että verenpainekin on oikeasti ihan ok. Näin vähästä se voi joskus olla kiinni !

Neuvolan täti muuten arveli, ettei minua varmaankaan päästetä yliaikaiseksi, mikäli ensi viikon tsekkauskäynnillä vauva alkaa jo olla kookas, sillä vanhasta kaulavammasta johtuen minulle ei saa toteuttaa ainakaan pitkittynyttä ponnistusvaihetta. Nyt alkoi sitten jännittää, että ensi viikolla masusta löytyy iso jötikkä, joten käynnistävät saman tien... apua, kamatkaan ei ole kasassa !

Nyt hetkeksi vielä läskit silmille, pojalla on aamutuimaan hammaslääkäri. Touhukasta tiistaita kaikille !

kirsi-mama ja nalle rv 35+6

Vierailija
2/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti aluksi Nonalle hurjan paljon onnea pienen pojan johdosta : ) Tulehan kertomaan meille kuulumisia miten teillä arki on lähtenyt käyntiin jos jossain vaiheessa kerkeät.

Ihanaa että helmiä alkaa putkahdella, innolla täällä odotellaan kukahan on seuraava..

Eilen kävin neuvolassa. Verenpaineet oli sen verran korkeat 150/94, että lääkäri määräsi verenpainelääkityksen. Kaikki muut arvot oli kunnossa. Painoa oli tullut viikon aikana huimat 1,6kg, eli jalkojen inhottava särky johtuu luultavammin turvotuksesta. Hoitaja varasti uuden ajan torstaiksi, paineitten takia.

Nyt tää lähtis aamupalalle..

Hyviä päivän jatkoja helmenkalastajille.

T. oona+pömppis 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi ettei unohdu, ONNEA Nonalle pojasta! Mulla tuntuu olevan itselläni ikuisuus vielä tuonne synnytykseen aikaa.

Sain itseni revittyä sängystä ylös kerrankin jo klo 7.00 ja nyt pitäisi vielä kuopus saada nousemaan. Tänään olis edessä ikea-reissu, pitäisi yksi peili hakea ja sit varmaan kaikkea pientä kivaa!

Viime yö meni sängyssä pyöriessä ja musta tuntuu et en nukkunut tuntiakaan, en ainakaan putkeen. Vauvan liikkeet edelleen sattuvat ihan hirmuisesti ja itelläni on ihan imeellinen olo. Kaikki turvotuskin on kadonnut. Sormukset jotka roikkuivat jo ketjussa kaulassa toissa viikolla, sujahtavat sormiin nyt kuin vettä vaan???? Mä en tajua, ja maha on pienentynyt mun silmissä ihan hirmuisesti. Talvitakkikin meni muitta mutkitta kiinni. Viime viikolla joutui takki auki kävelemään. Mulla on vasta maanantaina neuvola, joten ehkä siellä selviää sitten jotakin. Meillä on nuo neuvola-ja lääkäriajat niin kortilla ettei niitä heru ylimääräisiä millään. Lääkäriajatkin ovat niin harvinaisia että jos ei terkka muista vatata sitä kuukautta etukäteen niin ajat loppuvat, eikä niitä sitten ole enää tarjolla!!! Mulla lääkäri on vasta 1.päivä helmikuuta.

Nyt ei tule mitään ihmeellistä mieleen, palailen iltapäivällä varmaan uudelleen.

t.kolomonen rv 34+1

p.s Otetaanko sellainen leikkimielinen veikkaus omalta kohdalta eli veikataanko omaa mahdollista synnytyspäivää? Mulla on siis laskettuaika 26.2 ja koska esikoinen meni kaksi viikkoa yli, kuopus syntyi 4 päivää yli la:n niin tämä voisi syntyä vaikka pari päivää etuajassa eli mun veikkaus on 23.2.2007! (taitaa olla kyllä enempi toivomus =))

Ai niin ja toinen juttu....Koska mä roikun joka tapauksessa täällä viimeisten joukossa niin oliskos joku kiltti sitten ja kävis sieltä vauva-puolelta heittämässä linkin aina kyseisen päivän tms. keskusteluihin niin olis helpompi seurailla, eikä niinkuin ihan kokonaan putoaisi kärryiltä. Täällä on jotenkin niin tutuksi tullut porukka,että olis mukava jatkaa samalla porukalla vaikka vierähtäisikin tuonne maaliskuunpuolelle tuo syntymäaika.

Vierailija
4/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaksi paljon onnea NONALLE!!!

Tuo oli hauska tuo gallup-arvaus, koska oma vauva syntyy. Mullahan laskettu aika on 5.2 ja toivoisin että syntyisi la 27.1 jolloin olisi mummo meillä ja lapsilla siis hoitaja. Uskon kuitenkin että syntyy 12.2 eli viikon yliaikaisena. Aiemmatkin lapset (2) syntyivät yliaikaisena ja molemmat 12. päivä. Oletus siis 12.2, toive sitä ennen reilusti!!!

Eilen tuli illalla yksi noin minuutin mittainen järk--ky supistus. Se oli ihan synnytyssupistus ja innostuin että tulispa näitä lisää. Mutta ei tullut kuin pari vaisumpaa perässä. Eilen kyllä muutenkin supisti aika paljon ja veti reisistä. Lasten lumimäessä vauvan pää alkoi painaa kovasti jalkojeni väliin ja se SATTUUUUUU!! Seisominen ja kävely ei ole oikein kivaa enää, vielä viime viikolla sattui lähinnä öisin vihloen mutta nyt kävelen kuin joku idiootti.

Tänään on iltapäivällä neuvola. Varmaan painoa on tullut taas kauheesti. Näinköhän beibi tekee siskonsa tempun, kasvaa hirmusesti viimeisinä viikkoina ja hyppää alakäyriltä yläkäyrien yläpuolelle. Jos näin näyttäis käyvän, pääsen kyllä kuulemma uusiksi painoarvioon. Kumpa ei tarvis enää kärvistellä kauaa. Tosin eihän tässä mene muutenkaan maksimissaan kuin alle 5 viikkoa, kun laskettuun aikaan on aikaa enää vajaat 3 viikkoa. Jos alkaa mennä yliaikaiseksi, otan kyllä niin kärsivän ilmeen yliaikaistarkastuksessa (se on helppoa näillä jaloilla ja etomisilla) etteivät voi olla käynnistämättä...

Mukavaa tiistaita kaikille ja kehitellään supistuksia me jotka niitä toivomme!!

heinä 37+1

Vierailija
5/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink] [b]*ONNITTELUT NONALLE!!* [/b]

Olisi tosiaan kiva lukea synnytyskertomuksesi ja tämänhetkiset kuulumisenne - joten jos vaan jossain välissä ehdit..! =) [/color]

[color=aqua] [b]Ennustus: [/b]Laskettuaika mulla siis 19.2.07. Madam Mamma ennusti pojan syntyväksi 4.2.07, ja Ennustaja Elli povasi tyttöä 3.2.07. Ellillä meni sukupuoli pieleen, joten siksi " uskon" Mamman ennustukseen enemmän, ja toivonkin, että poika syntyisi 4.2.07. Nyt pitää kalenterista tarkistaa, että mitäs tuolloin viikot olisi.. 37+6. Oma - realistisempi - ennustukseni olisi 17.2.07, eli rv 39+5. Esikoinen kun syntyi rv39+3 ja kuopus rv39+4, niin olisko taas päivä lisää.. =) [/color]

No mutta, nyt on huutava nälkä, joten puuron teko kutsuu. Mukavaa tiistaita kaikille!

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]35+1 (oih, ihanaa, rv36 jo menossa!)

Vierailija
6/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teille muille jo tehty vauvan painoarvioita??

Minkä kokosia muksuja teillä on viikolla 33-34??

Meillä oli eilen arvio 33+4 viikolla ja se oli 2400g. Lääkäri sanoi, että olisi tulossa siro lapsi, että pieni noille viikoille, mutta itse olin lukevinani jostain oppaasta, että näillä viikoilla lapsen paino olisi n.2kg

Elikkäs, onko meille tulossa oikeesti iso vauva?

Kellä kokemusta?

Vierailija
7/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna80:

Painoarvio tehtiin rv 36+1 ja arvio oli 3,1 kg, jolloin laskettuna aikana olis jotain 3,7 kg. Oon kuitenkin tehnyt kaksi painavaa ja pitkää lasta ja jos tämäkin on pitkä, on paino todennäköisesti suurempi.

Heinä 37+1

Vierailija
8/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onhan tässä päivä jo pitkällä, mulla vaan on aamu edelleen ;) Yhdeltä on neuvola joten sitä ennen pitäisi ihmismäistää itsensä siedettävään kuntoon..

Galluppiin, koska veikkaan syntyväksi: Mä toivon edelleen että tämän kuun puolella ja viikonloppuna ettei lähtö tulis niin että mies on töissä.. joten veikkaan 28.1 sunnuntaina jolloin viikkoja on sen 38+4 ;) toivossa on hyvä elää..

Painoarvioista: ei mulle ole kertaakaan tehty, rv 31 kontrolliultrassa käydessäni siinä lapussa jonka mukaan sain oli joku arvio mutten kyllä muista yhtään.. 1,5kg? ehkä. Emmä muista.

Sf-mitta huitelee jossakin ala ja keskikäyrän tuntumassa, mutta en usko silti että mitään jättiläistä on tulossa tälläkään kertaa vaan sellanen ' käteensopiva' paketti :)

Mutta nyt esikoisen kanssa touhuamaan ja valmistautumaan neuvolakäyntiin, mukavaa tiistainjatkoa!

H 36+6

Vierailija
9/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka helmi maailmassa -Onnea!!!

Meillä tyttö yski yön siihen malliin, etten hennonnut päiväkotiin tänään viedä, joten nyt " sairastetaan" kotona. Ulkona satelee vettä, joten täällä sitä taas kökitään sisätiloissa. No, kuumetta ei hänellä ole, joten lankaostoksilla taidetaan käväistä. Viikonloppuna saatiin vauvalle pinnasänky, johon olin tänään suunnitellut hakevani patjan Ikeasta (ja vähän muutakin " pientä ja tarpellista" ), mutta taitaa nyt jäädä. Onko kellään hyviä ajankuluttamisvinkkejä 5-vuotiaan kanssa, kun mies tulee töistä vasta 19.30 jälkeen??? Dvd on jo käytössä...

Ennustukseen meillä LA 9.2., mutta alkuperäinen, kuukautisten mukainen vasta 19.2., joten kaiken järjen mukaan yli menee... Silti optimistisesti povaan synnytyspäiväksi 2.2. eli rv 39, sama kuin esikoisella. Ja tuolloin miehen sisko olis meillä vkl:n, joten esikoisen hoito järjestyisi optimaalisesti :-)

Itse olen nyt saanut kaksi yötä nukuttua jopa kohtuullisesti vaivoiltani. lapsosen viimeöinen yskä toki valvotti, mutta tuntuu silti kuin olis nukkunut hyvin. Kaikki on niin suhteellista.

Ja eikun pukeutumaan!

Timbe (36+4)

Vierailija
10/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ensin PALJON ONNEA!! Ensimmäinen helmi on nyt sitten maailmassa.

Täällä sataa kissoja ja koiria :(. Ja eilen alkoi vaivaamaan iskias. Kävin polillakin ja lääkäri totesi että ei voi mitään kun olet raskaana... kun ei noita särkylääkkeitä voi oikein raskausaikana mitään käyttää. itestään menee kuulemma ohi. Kävelemään ei oikein pysty lattialta ei saa nostettua mitään ja joissain asennoissa kipu on sietämätöntä. No jos se häviäis yhtä nopeasti kuin tulikin.

Mä arvioisin vauvelin syntyväksi 15.2. Ja mulla siis laskettu aika oli vasta 27.2. Toiveissa ainakin olis 6.-19. päivä. Jossain siinä välissä olis hyvä.

Jaksamisia kaikille. Pitää mennä.....

kojootti ja Eppu 34 (jee! perässä tullaan:))

Vierailija
11/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Täällä on nukuttu hyvin ja pitkään. 10,5h putkeen ilman mitään heräämisiä. Oikein ihanaa.

kirsi-maman kanssa oon aivan samaa mieltä siitä, ettei meitä uudelleensynnyttäjiä paljon mistään infota. Itse oon ainakin pihalla kuin sulanut lumiukko... supistus, miltäs se tuntui? ja tosiaan voiskohan ne soittaa mulle sieltä sairaalasta kun tarvitsee sinne lähteä...

Edellinen syntyi käynnistyksellä joten luonnollisesti olin jo valmiiksi tapahtuma-areenalla.

[b]Synnytyspäiväarvaus[/b]: LA on 7.2 ja veikkaan että tulee 19.2 eli 41+5. Sillon aijon itseni sinne sairaalaan viedä enkä sieltä ilman lasta tule pois ainakaan helpolla! Toivon tietysti että tulis jo tammikuun puolella mutta tuskin...

[b]Hanna-80[/b]Painoarvio tehtiin rv 35 ja oli silloin vähän alle 2,5kg. Laskettuna olisi n. 3,5kg Eli aika standardi. Oma veikkaus on lähempänä neljää kiloo ja jos menee yli niin on varmasti reilu neljä kiloa. Jos tämä painoarvio menee normaalikäyrällä niin kaikella järjellä sinun painoarviosi menee hieman sen yläpuolella. Mutta tosiaan nämä ovat vain ARVIOITA. Tuskin sinulla mikään jättiläinen on =)

Mukavaa päivää kaikille!

MyQ 36+6[/color]

Vierailija
12/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Voi kökkö.. Kuinkahan kauan tätä keliä joutuu kestämään..

Päästäänkö me vauveleitten kanssa milloinkaan ulkoileen, jos aina sataa!!

..no okei, hiukan ennen aikaista murehtia noita..

Mun tarvii oikeen kalenterista laskeskella, että koska tämä vauva voisi mahdollisesti syntyä, kun ei oo tullu aikasemmin aatelleeks..

pieni hetki

..Veikkaisin 3.2 ! Viikkoja sillon olis 38+1..pieleen menee, mutta toivossa on hyvä elää!

nyt on mentävä palailen myöhemmin

mammutti ja Vilppu 35+5

Vierailija
13/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ensimmäisen Helmen syntymän johdosta!

Milloin lähteä synnärille, oli kysymyksenä. Siis uudelleensynnyttäjät. Hmm, eikös se ollut jotenkin niin, että kun tulee säännöllisiä supistuksia väh tunnin ajan...oliko 10 min välein? No, ainakin jos vedet menee. Sitten riippuen matkasta, jos matkaa on paljon, kannattaa lähteä hyvissä ajoin. Myös riippuu edellisen synnytyksen kestosta kuinka aikaisin lähteä. Tosin synnytys voi olla tälläkertaa täysin erilainen. (Nopeampikin:) Empä tiedä, mulla itselläni kun ei noita supistuksia ole yhtään oikeestaan nyt raskauden aikana ollut. Mutta eka synnytys oli nopea, kesto yhteensä 6,5h ekasta selkäkivusta...Joten mua ainakin on ohjeistettu neuvolassa lähtemään melkeimpä liian aikaisin kuin myöhään, ainakin näytille jos ei muuta:D

Mulla alkoi eka synnytys siis selkäkivuilla, sekä painon tunteella peräsuolessa. Siitä sitten noin tunnin päästä menikin jo vedet. Silloin tajusin lähteä sairaalaan. Olikohan tästä ny apua kellekkään:P

Milloin syntyy arvio: toivottavasti tuossa ens viikonloppuna:D Eli vaikkapa sunnuntaina 21.1. La olis 4.2:)

Nyt ei tuu muuta mieleen just, palaillaan:)

Minea80 37+0

Vierailija
14/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

mistähän sitä alottais kun en ole päivään pariin tainnut pinoutua. No, aloitetaan omasta huonohkosta olotilasta: Eli eilen alkoi huimaamaan kun kävelin ulkona hissukseen. Meni sitten ohi kun tulin sisälle ja join mehua ja söin jotain ja kävin pitkäkseni. Illalla olin superväsynyt ja menin nukkumaan jo ysiltä. Aamulla sain nukuttua pitkään, mut väsymys vaan jatkuu, ja outo olo myös. Päätä ihan kuin " puristaa" ja välillä tulee sellaisia kuumia aaltoja ja sydän hakkaa.. Kääk. MIkähän mua vaivaa?? Voiko alhainen verenpaine aiheuttaa tällasta???

No toinen juttu sitten. Viikonloppuna meille tuli (harjoitus)äkkilähtö synnärille! Mulla rupes tulemaan kipeitä supistuksia ja sellasta paineen tunnetta tosi tiuhaan (heti jotain 2-5 min välein). Suppareiden voima oli heti sellanen, että piti olla kaksinkerroin. Sain ekat rauhottumaan kuitenkin kahdella Panadolilla ja kuumalla suihkulla ja levolla. Mut kun parin tunnin päästä nousin iltapalalle ni sama homma alkoi jopa vieläkin voimakkaampana ja mä pelästyin toden teolla. Soitin synnärille ja ne käski lähteä näytille ja rauhottelivat et ei hätää, vauva saakin jo syntyä jos syntyy.... Panikoiduin silti niin, että vaikka sairaalakassi oli lähes valmiiksi pakattu, niin en siltiään muistanut kaikkea ottaa, kädet vaan tärisi.. Mut matkalla supistukset lakkaskin, eikä sairalan käyrillä tulut enää supistuksia.. Vähän oli hölmö olo... Aattelikohan ne että uudelleensynnyttäjä vielä, eikä tajua millon on tosi kyseessä... No, viimeksi menin kyllä ihan oikeaa aikaan sairaalaan..

Sainpahn nyt sit sen paljon puhutun PAINOARVION , mitä en varmaan muuten ois saanut. Eli viikolla 34+1 se oli 2190 gr ja kuulema oikein hyvän ja normaalin kokoinen! Ja kohdunkaulan pituuskin paljastui ultrassa hieman pidemmäki kuin mitä neuvolalääkärin käsikopeloarvio oli ollut. ELi sikäli ei hätää.

Mut tuosta SAIRAALAANLÄHTEMISESTÄ ja supistuksista olitte tekin jutskanneet. Mulla kun eka synnytys oli nopea, niin ohjeena on annettu että heti vaan matkaan kun huomaa, että on synnytyssupistukset kyseessä (tai tietysti jos lapsivedet menee). Mut jostain luin, että uudelleensynnyttäjän pitäisi normaalisti lähteä, kun supistukset on säännöllisiä ja kestää 30 s. Kun taas ensisynnyttäjällä, että kun on tullut parin tunnin ajan säännöllisiä tiheneviä supistuksia 5-10 min välein. Tai sitten kun ei enää kestä kipua!

Toi KIPU mut kyllä yllätti ja pelästytti ja nyt alkoi vähän pelottamaan... Ekaa synnytystä en kokenut ylitsepääsemättömän kivuliaana, varsinkaan alkuvaiheen suppareita. Mut nyt olin heti että auts... Lääkäri kyllä lohdutti että he antaa kuulema uudelleensynnyttäjälle herkemmin puudutuksen vielä aika loppuvaiheessakin, koska on jo kokemusta ponnistusvaiheesta. Mutta silti.. Aion kyllä ens kerrallakin lähteä salamana ja karjua jo sairaalan ovella sitä epiduraalia!!

LÄÄKKEISTÄ puheen olleen, täälläkös se joku mietti että voisko Panadolia ottaa päivittäin. Mäkin kyselin tosta suppareiden rauhoittamiseen tarkoitetusta kahdesta panadolista että kuinka usein tuota kikkaa voi käyttää. (Mä en ole myöskään ottanut yhtään särkylääkettä koko raskausaikana, paitsi nyt oli toka kerta toi annos.) Ja terkka sanoi, että kunhan ei päivän aikana ota usempaan kertaan, niin voi ottaa. Mutta voihan sitä kysäistä vielä omasta neuvolasta jos arveluttaa kun monet ohjeet tuntuu vaihtelevan välillä neuvoloittain.

VAUVAN LIIKKEISTÄ: mullakin ne tuntuu jo suorastaan pahalta. Ihan sattuu välillä. Ja käveleminen tuntuu ihan oudolta (ja aiheuttaa myös järjestään niitä suppareita...) Mutta pää olikin jo tosi alhaalla ultran mukaan.

Tohon SYNTYMÄGALLUPPIIN en kyllä osaa arvailla mitään kun tässä näköjään päivä kerrallaan mennään.. Välillä on sellainen olo että syntyy milloin vaan, välillä taas vähän helpottaa. Mut jos nyt jotain pitää heittää, niin sanotaan sitten että 37+5 eli 7.2.:) (Ja toivotaan todella että meneekin noin pitkälle!!)

Lopuksi lämpimät onnittelut ensimmäiselle helmenhoivaajalle, NONAlle !!!

Ja juu, olisi mukava tavata sitten tuolla vauvapuolella ja Helmenhoivaajat on varsin oiva nimi ;))

Tulipas taas pitkä vuodatus, jaksoikohan kukaan loppuun asti...

t. Raihnainen ja pökerryksissä oleva Viherrys 34+4

Vierailija
15/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarviosta Hannalle: Minulla arvioitiin viikolla 34 ultrassa painoksi 2100 g ja sanottiin, että se on normaalin kokoinen. Myöhemmin ajattelin, että siis isokokoinen minulle pienikokoiselle. Eli ainakin tämän perusteella voisin veikata, että vauvasi on hiukan keskivertoa isompi, riippuen tietysti siitä milloin syntyy.

En tiedä auttaneeko mitään, mutta itse olen nyt siirtynyt käyttämään sokerin korvikkeita ( aspartaami, sukraroosi ym), sillä toiveella että vauva ei kasvaisi liian suureksi synnyttää.

Syntymäpäivä-arvaus: la 14.2, veikkaus 10.2, eli vähän ennen la.

Eilen Frog kirjoitteli saunanrakennus/sisustus-asioista. Ymmärrän sua ja otan osaa. Ei auta kun olla tiukkana. Olet varmasti miettinyt mielessä valmiiksi miltä unelmakotisi näyttää ja miehelläsi taitaa olla ihan eri kuva tai siis hän ei välttämättä ymmärrä sitä, että kotianne on mietitty jo kauan aikaa päässäsi.

Meillä tehtiin viimeksi suuri peruskorjausremontti alakertaan 5-vuotta sitten kun esikoinen syntyi ja synnärillä ollessani olivat uskaltaneet tehdä valintoja ilman minun hyväksyntää/tietämättäni. On saanut mies kuulla niistä niin, että tällä kertaa, kun nyt peruskorjaamme yläkertaa, ei varmasti uskalla tehdä mitään ilman kysymistä.. Meidän koti on mieheni vanha mummola ja monet ratkaisut/valinnat ovat aiheuttaneet miehen vanhemmissa reaktioita, että tarviiko tässäkin nyt hienostella.. Eivät siis ymmärrä, että me haluamme sijoittaa rahamme omaan kotiin, jos siis halvemmallakin/helpommallakin pääsisi.

Minulla on tänään neuvola/lääkäri. Saapa nähdä mitä sanovat nyt poikittain olevasta vauvelista.. Olen kuullut jo niin monta kauhutarinaa käännöksistä, että tuntuu siltä että en uskaltaudu siihen yritykseen.

Emppuli76

rv 35+5

Vierailija
16/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ketkä ootte vastaillu tähän painoarvio asiaan.

Ihmettelen sitä kuitenkin, että lääkäri oli sitä mieltä, että tulossa siro vauva. En nyt tiiä voiko noin 4kg vauvaa sanoa siroksi.

Tuntuu hurjalta tuo painoarvio 2400g näillä viikoilla 33+4. Voikohan tuo sittenkin olla suurempikin, kun ultrahan ei aina kerro totuutta. Tää on kuitenkin jo 4 lapsi, niin luulis, että jotenkin oma kokemus on uskottavampi, kun lääkärin arvio. Itestä tuntuu, että tää on paljon isompi. Nyt varmaan stressaan koko loppuajan sitä, että se lapsi on iso, ja kun olen kerran jo synnyttänyt n. 5kg. Mutta toivotaan, että ruokavalion tarkkailu auttaisi asiaa. Nyt siis lenkille ja herkut piiloon. Vaikkei niitä oo tullu tähänkään mennessä syötyä.

Onnellista loppuodotusta kaikille teille!

Vierailija
17/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli aikaisemmin äkkilähtö, kun mies toi ostokset kaupasta ja jätti ne eteiseen.. Kaikki pakkaseen menevät oli saatava kiireesti kylmään!

Viherryksellä ollut jo aika lähellä H-hetki!

Minä innostuisin varmaan kanssa kipeistä supistuksista niin, että olisin jo valmiina kassien kanssa lähdössä, vaikka pitäis varmaan jonkin aikaa odotella, että kannattaako lähteä.

...mistä tulikin mieleen, että hyvä kun olette ottaneet puheeksi sen että koska uudelleensynnyttäjän pitää lähteä sairaalaan.. En ole sitäkään asiaa ainakaan vielä ajatellut kovin pitkälle, vaikka lähtöä jo kovasti odotankin..

Meillä matkaa sairaalaan on noin 100km (saattaa olla vähän alle) ja tälläsillä keleillä aikaa menee reilusti yli tunti, joten sekin pitää muistaa laskea mukaan kun lähtöä suunnittelee.

Edelliskerralla ehdittiin olla sairaalassa vajaa tunti, kun poika syntyi, joten ei parane kovasti jäädä miettimään tälläkään kertaa..

Kolomonen: Älä huoli, ei me sinua tänne puolelle yksin jätetä höpöttämään, eiköhän kaikki mahdollisuuksien mukaan käy vielä tälläkin puolella siihen asti, että kaikki saadaan " jakautettua" (onkohan toi edes sana..?) ja sitten vasta aletaan pääsääntöisesti pinoutua vauva-puolella!

Nyt on taas mentävä, pojan eskari-taksi tulee ihan kohta ja meen sitä näin ekana päivänä vastaan..

mammutti

Vierailija
18/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, äitiysloma alkoi sitten vihdoin eilen!!! Nyt siis vihdoin aikaa palstailla.

ONNEA Nonalle!

Meillä on lähes kaikki valmistelut tekemättä, ja eilen aloin sitten tuulispäänä valmistella asioita. Meinaa iskeä paniikki kun täällä muilla on kaikki niin mallillaan. No, en töissäollessa ehtinyt tai jaksanut kertakaikkiaan, pitää nyt ryhdistäytyä.

Nro 1: missähän turvakaukalo on kun en ole 2 vuoteen nähnyt...? Paljastui että se oli tosiaan autokatoksen säilytystilassa (!!!) ja ihan täynnä homepilkkuja. Arvoisa mieheni oli saanut tämän superidean, vaikka minä olen kaikkia vauvanjuttuja yrittänyt säilöä mahdollimman hyvin. Laitoinkin jo oman aloituksen tuonne vaatteet ja tarvikkeet - mutta osaako joku sanoa voiko tuota kaukaloa vielä käyttää vaikka pilkut silmämääräisesti saataisiinkin pois??? Elääkö homeitiöt kloriittikäsittelyn jälkeenkin??? Voi että sapettaa. Uudet päälliset + vyöt maksaa saman kuin uusi kaukalo, jo tarkistin.

Sitten pääsinkin vauvanvaatteiden kimppuun. Kävin illalla Zarassa 50% hakemassa kaikkiea " kivaa" ah niin tarpeellista sylin täydeltä (edellinen tyttö ja nyt tulossa poika), sitten kotimatkalla poikkesin postin kautta hakemassa " mystisen" lähetyksen - eli siis lähettäjästä ei etukäteen ollut tietoa. Siellä olikin siskoni jenkeistä lähettämä vaatetuliainen, BabyGap vaatteita yli 20 kpl... nyt me hukutaan vauvan vaatteisiin, en uskalla näitä kyllä miehelle edes vilauttaa ;)

Muuten tässä eka äikkäripäivät menneet kotosalla hoitaen 3v esikoista joka on kuumeessa. Täytyy toivoa että pikaisesti tervehtysi tuosta niin pääsen valmistelemaan oikein tosissaan. JOstain syystä koko ajan pelkään että tämä syntyy milloin vaan, vaikka eka meni yli 8pv.

Siihen syntymägalluppiin minä pystyn sanomaan 12.2. koska se on sovittu sektiopäivä - ja jos tulee etukäteen niin sitten olen henkisesti kyllä ihan pulassa ;) tuollainen määrätty päivä on sinällään vähän ilkeä koska sitä asennoituu niin että silloin se sitten tulee.

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
19/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moneen päivään kerinnyt kunnolla koneelle,joten ei ole tullut kommentoitua mitään.

ONNITTELUT NONALLE poikavauvan johdosta.

Minun serkkutyttöni on myös viimeyönä saanut pienen tytön. Tuli ihan tippa silmään ,kun luin viesti' ä, että niillä on jo vauva ihanasti kainalossa. Itsellä vielä urakka eessä.

SYNTYMÄPÄIVÄGALLUP: Eli meillä lapset syntyneet rv 40 rv 38+6 rv 40 ja rv 39+2 Eli nyt ois vuorossa taas toi tasan 40. Eli mulla laskettu aika 19.2 ja veikkaan et tää vauva syntyy 19.2 tai aikaisintaan 12.2 eli viikkoa ennen.

( . ) Ei supistele täällä, ei vaikka mitä tekis. Eilenkin ulkoilin lasten kanssa. Vedin rattikelkalla 2 lasta yhtaikaa ,kun käytiin pikku kävelyllä, sen jälkeen vaihdoin verhot keittiön ikkunaan ja illalla imuroin ja puuhastelin kaikkea mahdollista. Tuloksena vain selkäsärkyä, mut ei yhtään supistusta. Sais kyllä pikkuhiljaa alkaa tuleen mullekkin niitä harjoitussuppareita. Olisi niin ihana jos tää vauva syntyis etes viikoa ennen laskettua aikaa, ettei kerkeäis kasvaa kovin isoksi. Edellinen oli 4200g ja en halua yhtään isompaa vauvaa synnyttää. Kun itsekään en ole mikään isos ihminen.

Jomppana 35+1

Vierailija
20/41 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

En ole ennen tullut pinoutuneeksi, vaikka palstalla usein hortoilenkin juttuja lukemassa. Eli

IKÄ: 32

Vauvan järjestysnro: 4.

LA: kuukautisista 26.2., ultralla 22.2.

Synnytyssairaala: K-PKS (eli Kokkolassa)

Arvailut galluppiin ja painoarviosta:

- Veikkaan, että syntyisi 22.2., viime kerralla ultran ennustama päivä piti pilkulleen paikkansa.

-syntymäpainoksi veikkaan tasan 3590 g (kotoinen laskutoimitus edellisten lasten syntymäpainoihin suhteutettuna).

- Viimeksi neuvolassa viikoilla 32+4 ultralla tehdyn painoarvion mukaan mukelolla olisi silloin ollut painoa noin 2300 g ja kun neuvolantäti käyriään tuijotti, niin totesi, että jos käyrällä pysytään, niin 40 vkon kohdalla pitäisi kutakuinkin olla 3,5 kg kasassa (edelliset kolme on kaikki 100 g sisällä 3,5 kilosia).

Muuta elämää:

Muutama päivä töitä jäljellä. Eka äitiyslomapäivä on ensi maanantai. Olo on aika ankkamainen (olen turhan hyvä mahankasvattaja), lieviä harjoitussuppareita on jonkin verran ja painovoima vaikuttaa MERKITTÄVÄSTI ulkonevaan massuuni. Takaapäin ei edes huomaa, että olen raskaana, maha menee kuin juna eteenpäin.

Tällä hetkellä teen töitä kotosalla, joten kävin juuri metsäretkellä koiran kanssa. Kovasti tuo ihmeissään tuijotti, kun minä hämmästyttävän hitaasti taapersin perässä.

Ankkuutta lukuun ottamatta en onneksi ole mistään kipeä. Aamuyöstä alkaa tosin selkä olla poikki, vaikka kuinka tunkee täkkiä tai tyynyä polvien väliin (oi kun olisi ihanaa nukkua selällään/mahallaan!). Närästys ja pahoinvointi ovat (kopkop) olleet raskaudenaikana onnekseni minulle tuntemattomia vaivoja.

Siitä huolimatta, että en ole kipeä, niin kyllä tätä mahankasvatusta alkaa olla jo mitta vähitellen täynnä. Odotan helmikuun loppua ja vauvaa kuin kuuta nousevaa. Aina sitä ehtii tässä välissä unohtaa, minkälainen vaappuja sitä loppusuoralla on.

Nooh. Oikeasti ei parane valittaa. Mahassa kaikki on hienosti, hikka äsken asukasta vähän vaivasi.

Räntäisin keskipohjalaisterveisin,

ONNANNAA