Miten kiinalaisesta ruoasta puuttuu suola?
Otin kung po kanaa, juu oli chiliä mutta suolaa ei koko ruoassa, riisikin täysin mautonta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei auta muu kuin vaihtaa intialaiseen ruokaan. Jos kiinalainen ei maistu, niin sitten se ei maistu. Voi voi.
Toinen vaihtoehto, että menet Kiinaan, opiskelet kokiksi, ja kokkaat omat kiinalaiset murkinat oman maun mukaan.
Mutta voi voi mikä itkupotku kun pieni Purjo-Petteri-Jezzica ei saa kaikkea pilkulleen haluamaansa nenän eteen tarjottuna.
Ei kinalainen ruoka ole suolatonta, tollo. Taidat olla jossain osastolla. Sairaalaruoka voi olla täysin suolatonta.
En oo ikinä kuullutkaan, että riisiin lisättäisiin suolaa :O
Nyt vasta tajusin miksi Kiinassa syömäni riisi on aina ollut hyvää. Sitä ei ole pilattu suolalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne käytä suolaa vaan äm äs geetä.
Jep. Lisäaineet korvaa suolan.
Älkää luulko, että kiinalainen on terveellistä.
Outoa. Sillä minulla on pitkältä ajalta kokemus siitä että kiinalaisessa ruoassa on suolaa ihan liikaa. Tarkoitan siis niitä kiinalaisia ravintoloita täällä Suomessa joista voi hakea kotiinkin syötävää. Sellaisen pöperön jälkeen on hirveä jano ja aamulla sormet ja silmänaluset turvoksissa suola- ja nestelastista.
Vierailija kirjoitti:
"Miten kiinalaisesta ruoasta puuttuu suola?"
No siksi, kun se ei ole suomalaista ruokaa. Ylenpalttinen suolan tunkeminen ruokaan on aika lailla suomalainen juttu.
No, kyllä minä olen suolaisempia kiinalaisia ruokia syönyt kuin suomalaisia! Soijakastiketta tungettu niin paljon. Yhdessä ruokalusikallisessa soijakastiketta on jo melkein koko päivän suolasuosituksen verran suolaa. Ja sitä joskus kyllä kiinalaisissa ruuissa on liikaa.
Ei kiinalaisittain kokattuun riisiin ole ikinä suolaa laitettu.