Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kiinalaisesta ruoasta puuttuu suola?

Vierailija
02.03.2024 |

Otin kung po kanaa, juu oli chiliä mutta suolaa ei koko ruoassa, riisikin täysin mautonta. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä ravintolasta. Itse en ole törmännyt samaan ongelmaan. 

Mä taas olen törmännyt viime aikoina useinkin. Siksi ihmettelen onko tämä joku uusi trendi että riisi jätetään maustamatta. Varmaan 5 eri kiinalaista ravintolaa kokeiltu tässä joulun jälkeen.

Ei kiinalaisittain kokattuun riisiin ole ikinä suolaa laitettu.

Vierailija
22/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta muu kuin vaihtaa intialaiseen ruokaan. Jos kiinalainen ei maistu, niin sitten se ei maistu. Voi voi.

Toinen vaihtoehto, että menet Kiinaan, opiskelet kokiksi, ja kokkaat omat kiinalaiset murkinat oman maun mukaan.

Mutta voi voi mikä itkupotku kun pieni Purjo-Petteri-Jezzica ei saa kaikkea pilkulleen haluamaansa nenän eteen tarjottuna.

Ei kinalainen ruoka ole suolatonta, tollo. Taidat olla jossain osastolla. Sairaalaruoka voi olla täysin suolatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  oo ikinä kuullutkaan, että riisiin lisättäisiin suolaa :O

Vierailija
24/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta tajusin miksi Kiinassa syömäni riisi on aina ollut hyvää. Sitä ei ole pilattu suolalla.

Vierailija
25/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne käytä suolaa vaan äm äs geetä.

Jep. Lisäaineet korvaa suolan.

Älkää luulko, että kiinalainen on terveellistä.

Vierailija
26/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Sillä minulla on pitkältä ajalta kokemus siitä että  kiinalaisessa ruoassa on suolaa ihan liikaa. Tarkoitan siis niitä kiinalaisia ravintoloita täällä Suomessa joista voi hakea kotiinkin syötävää. Sellaisen pöperön jälkeen on hirveä jano ja aamulla sormet ja silmänaluset turvoksissa suola- ja nestelastista. 

Vierailija
27/28 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli keskustelu.huhhuh.

Vierailija
28/28 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten kiinalaisesta ruoasta puuttuu suola?"

No siksi, kun se ei ole suomalaista ruokaa. Ylenpalttinen suolan tunkeminen ruokaan on aika lailla suomalainen juttu.

No, kyllä minä olen suolaisempia kiinalaisia ruokia syönyt kuin suomalaisia! Soijakastiketta tungettu niin paljon. Yhdessä ruokalusikallisessa soijakastiketta on jo melkein koko päivän suolasuosituksen verran suolaa. Ja sitä joskus kyllä kiinalaisissa ruuissa on liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi