Vieraan käden oireyhtymästä ihminen hallitse kättään vaan se voi touhuta omiaan- voi levitä muihinkin elimiin!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vieraan_k%C3%A4den_oireyhtym%C3%A4
Tunnetaan tapaus jossa erään naisen käsi alkoi elää omaa elämäänsä ja esimerkiksi meikkasi usein naisen tämän nukkuessa. Nainen leikki kätensä kanssa ja piti sitä lemmikkinään kunnes käsi kuristi naisen heidän riitaannuttuaan telttaretkellä!
Naisen tapauksesta luin lehdestä joka käsissäni tässä mökillä, ruotsalainen Göteborg Posten 7.7.1974.
Tuo käsi olisi retkellä halunnut koko ajan riippua puissa ja heitellä käpyjä ja tunnustella puiden lehtiä. Naisen ystävä ja nainen itse olisivat halunneet meloa mutta käsi iski naisen ystävää melalla ja rääpäisi naista itseään poskeen. Lopulta käsi oltiin jouduttu sitomaan kiinni oksaan ja siitä se oli yöllä luikerrellut irti ja kuristanut naisen!
Lehdessä kerrotaan että tapaukset olivat yleistymässä Ruotsissa noihin aikoihin ja tunnettiin myös muita elimiä joille oli kehittynyt oma tahto. Vastikään oli, lehden ilmestyessä aikoinaan, ollut Uddevallassa tapaus jossa mies oli vapautunut isyyssyytteistä koska katsottiin että hänen seksuaalisella elimellään oli oma tahto.
Onko yleistä tuollainen? Varmaan olisi kiva jos olisi oma käsi lemmikkinä ja voisi sen kanssa leikkiä ja muuta mutta kauheaa tuollainen että riitautuisi omien elimiensä kanssa💪🦵, vaikka kädet ja jalat yleensä muuta ihmistä vahvempia!
Kommentit (15)
Hirveä juttu!
En ole ennen kuullut tuollaisesta!
Täytyyhän alkaa tarkkailemaan omiakin käsiä!
Eräillä on varmaan vieraan peniksen syndrooma ja täten syyntakeettomia.
Jos molemmat jalat villiintyisivät yhtaikaa, niin silloinhan ne voisivat lähteä juoksemaan tosta vaan ja viedä ihmisen ihan mihin sattuu. Kauheeta jos tällainen onkin itsellä.piilevänä. Onkohan tähän mitään lääkitystä, tunnistetaanko tauti terkkarissa?
Vierailija kirjoitti:
Jos molemmat jalat villiintyisivät yhtaikaa, niin silloinhan ne voisivat lähteä juoksemaan tosta vaan ja viedä ihmisen ihan mihin sattuu. Kauheeta jos tällainen onkin itsellä.piilevänä. Onkohan tähän mitään lääkitystä, tunnistetaanko tauti terkkarissa?
Onhan siitä tehty laulujakin. Ja on tanssitautia joskus todettu tms.
Niin kyse on alien hand-syndroomasta ja liittyy erisyistä tulleisiin aivovaurioihin esim. AVH.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsi kopeloi naisten tissejä.
Juu mun exällä se käänsi viikonloppuöinä telkkarikanavan sinne mikä iskuri tms se nyt on, ja rupes, no, tiedät. Joskus yöllä kans huomasin sen vieressä heiluvan. Joskus se avasi kans yöpöydän laatikon ja tempaisi lehden esiin, ja...
Ja mua vain löi.
Mika Lintilän käsi lähetteli typeriä meemejä ihan tiedostamatta. Lintilä hakkeroi itse oman whatsappinsa :D
Vierailija kirjoitti:
Olisko julkaistu 1.4.
Valitettavasti ei. Ilmiö kuvataan myös lääketiedejulkaisuissa. Se liittyy aivosairauksiin ja -rappeumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä tehty laulujakin. Ja on tanssitautia joskus todettu tms.
Tanssitauti on ihan eri juttu ja johtaa kuolemaan. Huntingtonin tauti https://fi.wikipedia.org/wiki/Huntingtonin_tauti
Villiintynyt jalka voisi talloa ihmisen kuoliaaksi vahingossakin, myös kielen oma tahto olisi hankala kun se voisi vaikka lääkärissä kieltäytyä kertomasta itsestään!
Toisaalta vaikka sydämellämme selvästi oma tahtonsa ja sukuelimetkin herkästi ilmoittavat toiveistaan. Myös vaikkapa suoli kyllä kertoo selvästi ja virtsarakko milloin ihmisen on pysähdyttävä täyttämään noiden elimien tarpeet.