Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kummit unohtaa lapsen kun hän kasvaa

Vierailija
02.03.2024 |

Vauvana kaikki paapoi ja ui ui . Nyt kun lapsi on jo iso niin kummitkin unohti hänet. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "unohdin", kun vanhemmat eivät antaneet olla muuta kuin lahja-automaatti. Olisin halunnut tehdä lapsen kanssa erilaisia juttuja, kutsua yökylään, viedä huvipuistoon yms. mutta ei, kun heidän mielestään lapsi ei tarvinnut hoitopaikkaa tai vahtia.

Vierailija
22/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä "unohdin", kun vanhemmat eivät antaneet olla muuta kuin lahja-automaatti. Olisin halunnut tehdä lapsen kanssa erilaisia juttuja, kutsua yökylään, viedä huvipuistoon yms. mutta ei, kun heidän mielestään lapsi ei tarvinnut hoitopaikkaa tai vahtia.

Ihan ymmärrettävää.

En ole kokenut itseäni lahja-automaatiksi, vaan olen saanut viettää aikaa kummilasteni kanssa.  Ensimmäisten kummilasten kanssa tuli touhuttua vähemmän, kun oli niin kiireistä työelämässä.  Nuorempien kanssa enemmän yhdessäoloa ja puuhaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole unohtanut, mutta eipä tuo teini halua samalla tavalla viettää aikaa kummisedän kanssa, kuin pienenä lapsena kun piti välillä olla lapsenvahtinakin. Välit toki on kunnossa.

Vierailija
24/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä alkaa olla omat juttunsa ja kaverinsa, että kummit voivat vähän jäädä "sivummalle".  Eiköhän se ole ihan luonnollista kehitystä. Hyvä kuitenkin, että välit kummilapseen on hyvät.

Vierailija
25/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävä on pitää lapsesta huolta jos vanhemmalle käy jotain.

Höpö höpö taas. Miksi tätä vanhaa mantraa hoetaan säännöllisesti. Kummi ei ole mikään lapsen varaäiti tai -isä. Kymmilla ei edes ole mitään laillista tai virallista sidettä lapseen. Maininta vain kummiudesta kirkonkirjoissa. 

Vierailija
26/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas tyytyväinen etten ole osana tätä kummihömppää minään osapuolena.

Ja meidän lapsille ei ole pidetty edes nimiäisiä.

Vierailija
27/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävä on pitää lapsesta huolta jos vanhemmalle käy jotain.

Höpö höpö taas. Miksi tätä vanhaa mantraa hoetaan säännöllisesti. Kummi ei ole mikään lapsen varaäiti tai -isä. Kymmilla ei edes ole mitään laillista tai virallista sidettä lapseen. Maininta vain kummiudesta kirkonkirjoissa. 

Perinteisesti kummin tehtäviä oli kaksi: kristillinen kasvatus ja todellakin, mikäli lapsi jäi orvoksi hän pääsi syytiläiseksi kummi-isänsä talouteen. 

Myöskin kummin kaikki velvollisuudet päättyivät kun lapsi pääsi ripiltä.

Omasta mielestå on outoa tässä kummiudessakin ottaa rusinat pullasta: arvokkaista lahjoja kiitos ja nimi testamenttiin (jos ei ole omia lapsia) on jotenkin se "minimioletus". Kummilapsen vanhemmille toki sitä "aikuisten keskinäistä aikaa" ilmaisen lapsenhoidon myötä, koska kummi...

Vierailija
28/28 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoika ei ole koskaan kiittänyt lahjoista, jotka olen hänelle lähettänyt. Pääsee tänä vuonna ripille, en aio muistaa millään lailla. Ei ole minun velvollisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän