Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joudun vanhojen naisten silmätikuksi?

Vierailija
01.03.2024 |

Käyttäydyn itse asiallisesti kuten töissä kuuluukin, mutta saan osakseni lehmittelyä, silmien pyörittelyä, selän takana jupinaa ja ohipuhumista. Siis sellaista käytöstä josta on kyllä ollut hyvin aikaa kasvaa ulos. Samanlaista ollut myös työpaikan ulkopuolella. Olen aina ollut isoissa firmoissa töissä joten toki niin suureen joukkoon aina mahtuu yksi persoonallisuushäiriöinenkin, mutta miksi ottaa kohteekseen aina minut? Huomaako sen jos on kasvanut narsistisessa kodissa ja kasvatettu helpoksi uhriksi, vaikka osaakin nykyään jo päästää toisesta korvasta ulos epäasiallisuudet ja olla reagoimatta niihin? Vai saavatkohan huomiotta jäämisestä vain lisää vettä myllyynsä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "otetaan kohteeksi aina minut" jos useammassa työpaikassa näin on käynyt niin kannattaa kysyä syytä miksi? Onko käytöksessäsi jotain tai loukkaannutko helposti  tai väärinkäsityksiä? Olen ollut nuoresta lähtien töissä eri kokoisissa yksiköissä enkä ole huomannut kiusaamista, vanhempien neuvomista kyllä mutta heillähän on usein tietoa ja työkokemusta. Miehet työkavereina ovat kyllä rennompia ja joustavampia, naiset elävät enemmän sääntöjen mukaan. Esim työajat ja niissä joustaminen.

Yritätkö omalla subjektiivisella kokemuksellasi kumota muiden kokemukset? ":D"

Ei tuossa mitään sellaista tehty. Ihan tervettä pohtia, onko omassa toiminnassa jotain häiritsevää/loukkaavaa, jos jatkuvasti erilaisissa tilanteissa joutuu omasta mielestään kiusaamisen kohteeksi. Syy ei aina ole muissa.

Minua ihmetyttää miten joudun aina työpaikoilla silmätikuksi, mutta henkilökohtaisessa elämässäni olen todella pidetty. Tällainenkin on mahdollista. 

Vierailija
42/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "otetaan kohteeksi aina minut" jos useammassa työpaikassa näin on käynyt niin kannattaa kysyä syytä miksi? Onko käytöksessäsi jotain tai loukkaannutko helposti  tai väärinkäsityksiä? Olen ollut nuoresta lähtien töissä eri kokoisissa yksiköissä enkä ole huomannut kiusaamista, vanhempien neuvomista kyllä mutta heillähän on usein tietoa ja työkokemusta. Miehet työkavereina ovat kyllä rennompia ja joustavampia, naiset elävät enemmän sääntöjen mukaan. Esim työajat ja niissä joustaminen.

Ei tuossa mitään sellaista tehty. Ihan tervettä pohtia, onko omassa toiminnassa jotain häiritsevää/loukkaavaa, jos jatkuvasti erilaisissa tilanteissa joutuu omasta mielestään

Meillä on vain ap:n sana siitä, että hän käyttäytyy asiallisesti. Se ei vielä tarkoita, että hän oikeasti käyttäytyy asillisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana naisena ja työntekijänä suhtaudun kaikkiin kollegoihin iästä ja sukupuolesta riippumatta neutraalisti. Toisaalta jos ihminen itse on vain omaa pe*settään ajatteleva opportunisti, joka kuvittelee olevansa hyvä ihminen, häneen suhtaudun juuri sillä asenteella kuin hän saa minut tuntemaan. Peili on joskus ihan mielenkiintoinen kapine.

Minä olen ystävällinen jopa niitä kohtaan, jotka kohtelevat minua nuivasti. Heidän on vaikea vihata minua, kun olen vaan kiva vaikka puhuisivat mitä juttuja. T. Kolmekymppinen 

Olet siellä siis The Kynnysmatto.

Vierailija
44/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään sellaista tehty. Ihan tervettä pohtia, onko omassa toiminnassa jotain häiritsevää/loukkaavaa, jos jatkuvasti erilaisissa tilanteissa joutuu omasta mielestään

Lopeta perseily työpaikalla niin et joudu. Niin helppoa se on. 

Vierailija
45/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tässä tapauksessa syy on muissa, jos käyttäytyminen on kuvatunlaista.

Jos sadat ihmiset pitävät sinusta ja aina joku yksittäinen ei pidä, syy ei aina ole piikitellyssä henkilössä.

Niin, sehän ei tietenkään ole mahdollista, että ap valehetee tai kuvittelee olevansa asiallinen, vaikka oikeasti ei ole. Ap ei ole missään sanonut, että sadat ihmiset pitävät hänestä. 

Vierailija
46/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään sellaista tehty. Ihan tervettä pohtia, onko omassa toiminnassa jotain häiritsevää/loukkaavaa, jos jatkuvast

Meillä on vain ap:n sana siitä, että hän käyttäytyy asiallisesti. Se ei vielä tarkoita, että hän oikeasti käyttäytyy asillisesti. 

Millainen käytös sinusta oikeuttaisi kuvatun käytöksen aikuiselta ihmiseltä?

Vierailija
47/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana naisena ja työntekijänä suhtaudun kaikkiin kollegoihin iästä ja sukupuolesta riippumatta neutraalisti. Toisaalta jos ihminen itse on vain omaa pe*settään ajatteleva opportunisti, joka kuvittelee olevansa hyvä ihminen, häneen suhtaudun juuri sillä asenteella kuin hän saa minut tuntemaan. Peili on joskus ihan mielenkiintoinen kapine.

Minä olen ystävällinen jopa niitä kohtaan, jotka kohtelevat minua nuivasti. Heidän on vaikea vihata minua, kun olen vaan kiva vaikka puhuisivat mitä juttuja. T. Kolmekymppinen 

Olet siellä siis The Kynnysmatto.

Eihän ystävällisyys nyt sitä tarkoita, että ns. nuollaan takapuolta ja suostutaan mihin tahansa. Näinkö ne kiusaajatkin ajattelevat, että olisi nöyrtymistä ja kynnysmatoksi alistumista olla toiselle perusmukava? T. Toinen kolmekymppinen

Vierailija
48/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen käytös sinusta oikeuttaisi kuvatun käytöksen aikuiselta ihmiseltä?

Aika monenkinlainen. Siksi olisi olennaista tietää, mitä tapahtuu ENNEN lehmittelyä, jotta voisi hahmottaa onko ap niin asiallinen kuin kuvittelee olevansa. 

Vierailija
49/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään sellaista tehty. Ihan tervettä pohtia, onko omassa toiminn

Kusipäinen käytös oikeuttaa mielestäni sen, että antaa samalla mitalla takaisin.

t. eri

Vierailija
50/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään sellais

Kusipäinen käytös oikeuttaa mielestäni sen, että antaa samalla mitalla takaisin.

t. eri

Sellaista kusipäistä käytöstä josta itse alan kiusaamaan on esimerkiksi jos ei jää pyynnöstä ilmaisiin ylitöihin korjaamaan muiden virheitä.

-eri

Vierailija
51/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se vanhempi nainen-viestin lähettäjä. Ensiksi, miten nämä lainaukset tällä palstalla on onnistuttu sössimään näin, ettei edes näe mihin on vastaamassa, jos viestiketju on pitkä?!

Takaisin hetkeksi asiaan, viesti jossa haluttiin työntekijän jäävän ilmaisiin ylitöihin, on vain huono provo jolla yritetään tietyllä tavalla harhauttaa pois itse asiasta. Hoh hoijaa.

Vierailija
52/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaista ihmistä joka on oikeasti hyvällä asenteella, kunnioitan suuresti. Jatka samalla linjalla, vaikka se joskus voi käydä raskaaksikin.

Vierailija
53/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tottunut tällaisiin jotka niiaavat nälvimisestä ja sitten tuleekin joku ignoraaja, se voi suututtaa pahastikin.

Vierailija
54/55 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up !

Vierailija
55/55 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota tapahtuu toistuvasti useissa paikoissa, yhdistävä tekijä olet sinä.

Todennäköisesti et käyttäydy ihan niin asiallisesti kuin luulet.

Se on juurikin noin. Yhdellä työpaikalla voisi laittaa sen piikkiin, että tekijä on mlkku. Mutta  jos tapahtuu toistuvasti useilla työpaikoilla, peilistä löytyy syyllinen. 

Joopa joo. Sama pätee varmaan koulukiusattuihin, jos kiusataan vielä koulu vaihdon ja luokavaihdon jälkeenkin, syyllinen on kiusattu?

Itse olen kokenut kahdessa työpaikassa dissausta naisilta, ja kyllä syyllisiä olivat ne vanhat käävät. Itsekin olen jo yli 50, ja olen päättänyt että olen kaikille uusille aina kiva ja reilu enkä todellakaan sellainen kuin minulle oltiin.

Juorut on myös pahoja, jos joku käärme on johtoportaan suojeluksessa saattaa hän myrkyttää monen "alamaisensa" mielen sinua vastaan. Sille et oikein voi mitään.