Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joudun vanhojen naisten silmätikuksi?

Vierailija
01.03.2024 |

Käyttäydyn itse asiallisesti kuten töissä kuuluukin, mutta saan osakseni lehmittelyä, silmien pyörittelyä, selän takana jupinaa ja ohipuhumista. Siis sellaista käytöstä josta on kyllä ollut hyvin aikaa kasvaa ulos. Samanlaista ollut myös työpaikan ulkopuolella. Olen aina ollut isoissa firmoissa töissä joten toki niin suureen joukkoon aina mahtuu yksi persoonallisuushäiriöinenkin, mutta miksi ottaa kohteekseen aina minut? Huomaako sen jos on kasvanut narsistisessa kodissa ja kasvatettu helpoksi uhriksi, vaikka osaakin nykyään jo päästää toisesta korvasta ulos epäasiallisuudet ja olla reagoimatta niihin? Vai saavatkohan huomiotta jäämisestä vain lisää vettä myllyynsä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä tilanteissa tapahtuu ennen kuin sinua kutsutaan lehmäksi? Kerro yksi esimerkki. 

Vierailija
22/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota tapahtuu toistuvasti useissa paikoissa, yhdistävä tekijä olet sinä.

Todennäköisesti et käyttäydy ihan niin asiallisesti kuin luulet.

Se on juurikin noin. Yhdellä työpaikalla voisi laittaa sen piikkiin, että tekijä on mlkku. Mutta  jos tapahtuu toistuvasti useilla työpaikoilla, peilistä löytyy syyllinen. 

Tämä. Jos sadat ihmiset työpaikoilla pitävät sinusta, mutta jokaisella niistä on yksi joka alkaa kiusaamaan, syy on näpäyttelyn kohteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käyttäydy töykeästi muita kohtaan, niin olet vaan onnistunut valikoimaan sellaisia työpaikkoja joissa on kiusaamiskulttuuria. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta olen huomannut että tällä vastikään täysikäistyneellä sukupolvella on tapana sanoa asioita töykeästi ja keskittyä negatiiviseen. 

Vierailija
24/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit naiset saavat aina lokaa niskaan muilta naisilta ja muilla naisilla tulee kiire näyttää omaa paremmuuttaan varsinkin miestyökavereiden silmässä. Naiset ovat aina susia toisilleen. 

Vierailija
25/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota tapahtuu toistuvasti useissa paikoissa, yhdistävä tekijä olet sinä.

Todennäköisesti et käyttäydy ihan niin asiallisesti kuin luulet.

Se on juurikin noin. Yhdellä työpaikalla voisi laittaa sen piikkiin, että tekijä on mlkku. Mutta  jos tapahtuu toistuvasti useilla työpaikoilla, peilistä löytyy syyllinen. 

Tämä. Jos sadat ihmiset työpaikoilla pitävät sinusta, mutta jokaisella niistä on yksi joka alkaa kiusaamaan, syy on näpäyttelyn kohteessa.

Voi olla ihan vaan siitä kyse, että ei ole työllistynyt hyviin työyhteisöihin. Huonoihin työyhteisöihin on helpompi työllistyä, koska vaihtuvuus on suurempi. 

Vierailija
26/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokaisessa työpaikassa ja työn ulkopuolellakin koet tulevasi kaltoinkohdelluksi, syy ei ehkä olekaan työkavereissa...

Vierailija
27/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniit naiset saavat aina lokaa niskaan muilta naisilta ja muilla naisilla tulee kiire näyttää omaa paremmuuttaan varsinkin miestyökavereiden silmässä. Naiset ovat aina susia toisilleen. 

Miehet on paljon kauheampia naisia kohtaan. T. Kokemusta kummastakin (olen hyvännäköinen nainen)

Vierailija
28/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaiseen hölynpölyyn ole aikaa missään työpaikassa.

Vierailija
29/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha nainen on 80-vuotias, tuskin kovin montaa on edes, jotta voisi vähän ajatella mitä päästelee suustaan. 

Vierailija
30/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokaisessa työpaikassa ja työn ulkopuolellakin koet tulevasi kaltoinkohdelluksi, syy ei ehkä olekaan työkavereissa...

Se on juurikin näin. Osa ihmisistä näkee ihan kaikessa kiusaamista ja loukkaamista ja haukkumista. En usko hetkeäkään, että ilman omaa syytä jotain ihmistä kutsuttaisiin ihan kaikkialla lehmäksi. 

Vierailija
31/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä joutuisit silmätikuksi vain, jos olet laiska etkä hoida hommiasi. Muuten ei ketään kiinnosta millainen olet.

Meillä taitaa uusi joutua automaattisesti, ellei ui suoraan näiden kiusaajien kerhoon ja pahanpuhumisrinkiin. Uhri vaihtuu aina uusimpaan tulijaan. Yksi pidempään talossa ollut sanoi, että kaikkein pahinta kiusaaminen on jos vaikutat tykkäävän työstäsi. 

Vierailija
32/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "otetaan kohteeksi aina minut" jos useammassa työpaikassa näin on käynyt niin kannattaa kysyä syytä miksi? Onko käytöksessäsi jotain tai loukkaannutko helposti  tai väärinkäsityksiä? Olen ollut nuoresta lähtien töissä eri kokoisissa yksiköissä enkä ole huomannut kiusaamista, vanhempien neuvomista kyllä mutta heillähän on usein tietoa ja työkokemusta. Miehet työkavereina ovat kyllä rennompia ja joustavampia, naiset elävät enemmän sääntöjen mukaan. Esim työajat ja niissä joustaminen.

Vierailija
33/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki muut ovat jotain 60v ja sinä olet nuori, niin ne vaan ovat hormoniongelmaisia vanhoja kantturoita, joiden silmätikuksi olet joutunut. Parasta on löytää työpaikka, jossa on kaiken ikäisiä. 

Vierailija
34/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhempana naisena ja työntekijänä suhtaudun kaikkiin kollegoihin iästä ja sukupuolesta riippumatta neutraalisti. Toisaalta jos ihminen itse on vain omaa pe*settään ajatteleva opportunisti, joka kuvittelee olevansa hyvä ihminen, häneen suhtaudun juuri sillä asenteella kuin hän saa minut tuntemaan. Peili on joskus ihan mielenkiintoinen kapine.

Vierailija
35/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "otetaan kohteeksi aina minut" jos useammassa työpaikassa näin on käynyt niin kannattaa kysyä syytä miksi? Onko käytöksessäsi jotain tai loukkaannutko helposti  tai väärinkäsityksiä? Olen ollut nuoresta lähtien töissä eri kokoisissa yksiköissä enkä ole huomannut kiusaamista, vanhempien neuvomista kyllä mutta heillähän on usein tietoa ja työkokemusta. Miehet työkavereina ovat kyllä rennompia ja joustavampia, naiset elävät enemmän sääntöjen mukaan. Esim työajat ja niissä joustaminen.

Yritätkö omalla subjektiivisella kokemuksellasi kumota muiden kokemukset? ":D"

Vierailija
36/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään sellaista tehty. Ihan tervettä pohtia, onko omassa toiminnassa jotain häiritsevää/loukkaavaa, jos jatkuvasti erilaisissa tilanteissa joutuu omasta mielestään kiusaamisen kohteeksi. Syy ei aina ole muissa.

t. eri

Vierailija
37/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kutsu ihmistä lehmäksi, jos tämä käyttäytyy asiallisesti. Jostainhan tuollainen käytös on seurausta. 

Juu tämä. Joko sairaita ihmisiä ei ole olemassa tai he käyttäytyvät aina rationaalisen asiallisesti.

Oikeasti jos yhdelle sattuu tuota joka työpaikalla ja vielä työpaikan ulkopuolella, ei todellakaan ole sattumaa vaan siihen on joku syy yhteys. En ole koskaan missään työpaikassa kuullut että ketään edes takana lehmäksi nimiteltäisiin. Että kyllä nyt mielikuvitus laukkaa tai ei todellakaan osaa käyttäytyä 

Vierailija
38/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään sellaista tehty. Ihan tervettä pohtia, onko omassa toiminnassa jotain häiritsevää/loukkaavaa, jos jatkuvasti erilaisissa tilanteissa joutuu omasta mielestään kiusaamisen kohteeksi. Syy ei aina ole muissa.

No kyllä tässä tapauksessa syy on muissa, jos käyttäytyminen on kuvatunlaista.

Jos sadat ihmiset pitävät sinusta ja aina joku yksittäinen ei pidä, syy ei aina ole piikitellyssä henkilössä.

Vierailija
39/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Tietää siitä, ettei ole kommentoinut sanallakaan tai vastannut kysymyksiin. NEXT!

Vierailija
40/55 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana naisena ja työntekijänä suhtaudun kaikkiin kollegoihin iästä ja sukupuolesta riippumatta neutraalisti. Toisaalta jos ihminen itse on vain omaa pe*settään ajatteleva opportunisti, joka kuvittelee olevansa hyvä ihminen, häneen suhtaudun juuri sillä asenteella kuin hän saa minut tuntemaan. Peili on joskus ihan mielenkiintoinen kapine.

Minä olen ystävällinen jopa niitä kohtaan, jotka kohtelevat minua nuivasti. Heidän on vaikea vihata minua, kun olen vaan kiva vaikka puhuisivat mitä juttuja. T. Kolmekymppinen