Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät tosi vaikeaa aikaa minulle. Onko muita?

Vierailija
01.03.2024 |

Lisääntyvä valon määrä ahdistaa. Minulle paras aika on ennen joulua oleva hämäryys. Tiedän, että saan paljon alapeukkuja, mutta en voi mitään

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äää se on ihan ymmärrettävää. Mullakin on ahdistusta ollu pitkään, siis jo vuosia. Kesä on mun lempi vuodenaika ja mä tykkään lämmöstä ja keväästä myös

Mutta mä tajuan kyl ihan 100% mitä sä tarkotat, keväällä ahdistus nousee jotenkin enemmän pintaan aina, ennenku siihen sit taas tottuu ja pääsee mukaan taas siihen valosampaan aikaan

Vierailija
2/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Riippuu kai miten paljon liikkuu valoisaan aikaan ja missä. Mutta valoherkille ei kiva yhtäkkiä. Kylmyys voi taas olla kolkkoa joillekin, jos patterit eivät toimi ja on muita vaivoja. Ulkona harmaaruskea lumikasa ei ole eteerinen, liukkaita kohtia tai vettä. Ionit ja ilmanpaine? On positiivisiakin asioita kun ne tulevat mieleen välillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa alapeukkuja ainakaan minulta. Inhoan kevättä, maalis- ja huhtikuu ovat hirveimmät. Rakastan loka- ja marraskuuta, ja joulukuutakin, jos ei ole liian talvista.

Kevään valo, joka tulee matalalta ja suoraan naamalle on raivostuttavaa. Lähden ulkoilemaankin vasta kun aurinko on laskemassa ja pikkuisen alkanut hämärtää.

Vierailija
4/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tulee kesä, mitä kuumempi sen parempi.

Vierailija
5/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan ikinä matkusta etelään talvilomalla, tähän saatte kauheen depression.

Vierailija
6/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan keväisin tehdään eniten itsemurhia joten tuskin olet ainut jota lisääntyvä päivänvalo ahdistaa.

Vierailija
7/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se valo ahdistaa?

Vierailija
8/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näin ei millään "saisi sanoa" niin en pidä ollenkaan keväästä ja kesästä. Rakastan syksyä, sitä romanttista tunnelmaa, kirpeyttä sekä myös pimeitä iltoja. Myös ennen joulua oleva hämäryys on aivan ihana.

Vierailija
9/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luistelija. Pian alkaa sulaa jäät, pääsee vain jäähalliin. Kesällä en voi luistella ollenkaan.

Vierailija
10/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette varmaan ikinä matkusta etelään talvilomalla, tähän saatte kauheen depression.

No en niin, ei kiinnosta helteet. 

Vierailija
11/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole ikinä näin tehnytkään, talvi on parasta Suomessa.

Vierailija
12/43 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näin ei millään "saisi sanoa" niin en pidä ollenkaan keväästä ja kesästä. Rakastan syksyä, sitä romanttista tunnelmaa, kirpeyttä sekä myös pimeitä iltoja. Myös ennen joulua oleva hämäryys on aivan ihana.

Sama. Joka kevät ja kesä on itsellä kauhea ahdistus, varsinkin keväällä erityisesti valon vuoksi. Tämä alkukevät on ollut niin hankala, että on ollut pakko lähteä tutkituttamaan, että onko minulla kaksisuuntainen mielialahäiriö. Minun on vaikea kuvailla sitä, miten hankala olo tästä valon lisääntymisestä tulee. 

Vierailija
13/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kevään tulo ahdistaa, liikaa valoa, pimeys on niin rauhoittavaa. Mökille muutto stressaa, kaikkine hommineen, sinne vaan on mentävä, 4 kk ilman mukavuuksia. Paikka on kaunis, mutta vanhassa rintamamiestalossa liikaa töitä, aina joku rempallaan, loputon työmaa. Odottaa vaan syksyä ja kerrostalomukavuuksia ja pimeää.

Vierailija
14/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kevät saa aikaan et adhd/mania pahenee..tulee tehtyä tosi typeriä spontaaneja päätöksiä..syys-helmikuu olen täysin jumissa ja masentunut, mutta kun valo alkaa iskee ihan hirveä levottomuus.

Vierailija
15/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua keväässä häiritsee kaikki pölyisyys ja likaisuus, minkä valo paljastaa. Vaatteiden nyppyisyys, meikkivoiteen jämät takin kauluksessa. Kuraiset auton matot jne.

Vierailija
16/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se valo ahdistaa?

Jo aamun auringonsäteet paljastavat armottomasti ikkunoiden törkyisyyden. 😫

Vierailija
17/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi+helmi+maalis+huhtikuut. Vuosi vuodelta vaikeampaa sietää. Kaikki muut vuoden ajankohdat tykkään mutta nämä 4kk. Hirveätä.

Vierailija
18/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se valo ahdistaa?

Mä en kans ymmärrä. Melkein kaikissa muissa maissa aurinko paistaa enemmän, mutta suomessa tehdään enemmän itsemurhia. Sehän pitäisi olla toisinpäin jos aurinko ja valo aiheuttaisi masennusta.

Vierailija
19/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piristyn keväällä kun on valoa enemmän. Talvella aina masentaa. Onneksi on mahdollista talvella käydä etelässä lomalla, se piristää. 

Vierailija
20/43 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kostea kolkko viima on järkyttävä yhdistelmä aivoihin porautuvan valon kanssa. Voi olla jopa 2vko päänsärky maalis-huhtikuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi