Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen melko hyvätuloinen mutta ostan silti punalaputettuja ruokia

Vierailija
01.03.2024 |

Ruuan hinta on kallistunut aivan älyttömän paljon. Entisillä kulutustottumuksillani ruokaan menisi tätä nykyä joku 6000 euroa vuodessa joka on käsittämätön kasa rahaa. Ennen koronaa huomattavasti vähemmän. Kaikki on kallistunut tässä parin vuoden sisällä merkittävästi.

Ostan -30% ja -60% tuotteita, leivät jätin pois, teen ruokaa useaksi päiväksi etukäteen. Nyt laskin että ruokaan menee vuodessa ~2500-3000 euroa. Tästäkin varmaan saisi nipistettyä pois jos jättäisin pois turhuuksia kuten tuoremehun, proteiinirahkat jne.

Tyhmää ruokkia jotain miljonäärikauppiasta, parempi ostaa vain ne jutut jotka ovat pakollisia. Jos haluan välillä kunnon ruokaa menen ravintolaan ja tilaan menun viineineen. Arkena en enää viiniäkään käytä, ja maksakin varmasti kiittää lompakon ohella.

Jättämällä ruokaturhuudet pois, säästää helposti hyvälaatuisen etelänloman verran jokaikinen vuosi eikä elämänlaatu laske oikeastaan mitenkään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan että ostetaan kaikki vaan alelaputettua ruokaa, kun se kerran niin fiksua on. Normaalihinnalla ei osteta enää mitään.

Ei käy, haluan mahdollisimman tuoretta. En ole ostanut koskaan yhtään punalaputettua tuotetta, enkä tule ostamaankaan.

Vierailija
22/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden jälkeen klo 17 aikaan käyn pikkukaupassa ja aina ostan laputettua jos sitä otan. Teen siitä samana päivänä ruokaa, maidot juodaan, leivät syödään. Pyrin välttämään turhaa kaupassa käyntiä tilaamalla isosta kaupasta ruuat kotiin. Ei ole laputetut mennyt "vähä varaosille" päivän aikana niin mielelläni käytän ne ja samalla säästän itse rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalaputtamisen tarkoitus ei ole myydä köyhille halpaa ruokaa, vaan vähentää hävikkiä. Eli punalaputettuja tuotteita saa siis ostaa kuka tahansa, jolla rahat niihin riittävät.

Kallis tuote on punalaputettunakin liian kallis pienituloiselle.

Kyllä ne menee kaupaksi vaikka rikas ei niitä osta ja se on sen laputtamisen tarkoitus. Loput menee Hurstille, ei hävikkiin !

Vierailija
24/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Minä olen hyvätuloinen ja ostan punalaputettuja ja käytän resq-palvelua. Ne eivät ole köyhille, ne on hävikin vähentämiseksi. Kuka tahansa saa niitä hyödyntää. Ei ole käynyt mielessäkään jättää kauppaan siksi, että joku köyhä vois tarvis sen ja mulla on rahaa ostaa joku laputtamaton tuote. 

Vierailija
25/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on meitä köyhiä varten siellä!

Hah! Minä en ole köyhä ja käyn yleensä aamupäivisin ostamassa meidän kaupasta kaikki laputetut tuotteet. En ole ostanut normaalihintaisia lihoja ainakaan puoleen vuoteen.

Meillä laputetaan vasta illaksi ja "haaskat" tulevat heti perästä kulkemaan.  Odottavat sitten pari tuntia että saa ilta-alen -60%

Minä puhun nyt aamulla laputetuista keltaisista -30 % alennuksista. Saan poimittua ne saman tien eikä tarvitse odotella mitään vaan voin heti mennä kassalle. Kaupassa käyn aamupäivisin kun en käy enää töissä.  En yleensä osta -50 % kuin joskus harvoin ja -60 % en koskaan, koska se on S-Mafian kaupoissa.

Vierailija
26/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaivelen ainakin leipähyllystä pidemmän päiväyksen leipiä, koska yhden hengen taloudessa saisi muuten syödä lähes aina vanhaa leipää. Aina ei haluta syödä niitä leipiä, joista löytyy pieniä pakkauksia. Pakastimeen en mielellään leipää laita, koska maku ja koostumus kärsii.

Vierailija
27/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa nettona 4,500 e /kk ja ostaa punalaputettuja ruokia. Valittaa, jos itse ostan muita tuotteita. Kuitenkin hänellä jatkuva rahapula. 

Vierailija
28/28 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa nettona 4,500 e /kk ja ostaa punalaputettuja ruokia. Valittaa, jos itse ostan muita tuotteita. Kuitenkin hänellä jatkuva rahapula. 

Ei oo ihme jos ei oo rahaa, jos tienaa vain 4,5 € kk:ssa.