Mitä työkkärissä tehdään jos sinne ilmoittautuu asiakkaaksi 10 vuoden "syrjäytymisen" jälkeen?
Oon siis ollut n. 10 vuotta pois työelämästä lähinnä ahdistuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon takia ja kun en ole löytänyt paikkaani. En ole ollut työkkärin kirjoilla, muutaman koulun olen jättänyt kesken ja terapiatkin jätin kesken. Asun vanhempien nurkissa.
Nyt oon miettinyt jos pääsisin opiskelemaan siivoojaksi mutta täällä päin koulutusta aikuisena saa vain työvoimatoimiston kautta eli sinne pitäis ilmoittautua. Mitäköhän ne sanoo mun historiasta, laittavatko johonkin työkyvyn selvitykseen?
Kommentit (22)
Ilmoittaudut asiakkaaksi. Ehkä antavat yhden tapaamisekerran missä kartoitat virkailijan kanssa sun koulutukset, työkokemuksen ja osaamisen ja virkailija määrittää sulle työnhakuvelvoitteen. Sitten ne ehkä soittaa sulle pari kertaa vuodessa. Riippuen kuinka kiirettä on. Sinä täytät työnhakuvelvoitteen netissä ja KELAN ilmoituksen ja saat tuet rullaamaan. Puhelussa vaan kyselevät onko tilanteesi muuttunut ja sitten virkailija saattaa ehdotta koulutuksia, palkkatuke yms.
Työkkärissä ollessaan ne suosittelee käydä kursseja. Se vähän riippuu tuurista onko hyviä tarjolla.
Ei ne mielestäni fyysisesti mitään sanoneet.
Lopulta tarjosivat jotain 14h/vko siivoojan paikkaa keskellä päivää jolla ei erkkikää elä ja jonka rinnalla ei voi hakea oikeita töitä. Matkoihin olis mennyt melkein enemmän kuin työaikaan.
TS. Ei heistä ollut mitään hyötyä työnhakuun, mutta suuntautumiseen ja kouluttautumiseen olisi kyllä