Purra pyytää suhtautumaan huumorilla leikkuulauta-asiaan. Köyhyysrajan alapuolelle putoavia varmasti huvittaa.
Suomi on muuten valtionvelkaantumisen osalta Eurooppalaista keskitasoa.
Purrahan on sanonut että empatia ei kuulu politiikkaan.
IS:"Riikka Purra vitsaili leikkaamisesta puisessa leikkuulaudassa viesti"
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni Purra liian pitkälle
Purralla ei voi mennä liian pitkälle, kuten ei Trumpillakaan. Nämä kaksi käyttävät somemaailman luomaa Kim Kardashian-prinsiittiä. Voit lukea netistä lisää. Ainoa keino saada nämä kuriin on tuomita ne vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset työntävät Suomea brittiläisemmäksi yhteiskunnaksi, jossa on mistään mitään piittaamaton alaluokka. Se elää minimisosiaaliturvalla, eikä yritä edes pyrkiä parempaan. Lisäraha hankitaan diilaamalla ja muulla harmaalla ja mustalla.
Kyllähän se on nimenomaan varakkaat, jotka suhmuroivat varojaan piiloon verosuunnittelulla, osinkokeplotteluilla ja paperilla. Näitä pitäisikin tilkitä, eikä sitä että vähävarainen perhe saa pari satasta ruokaan.
Suurimmat yhteiskunnan kusettajat joita tunnen on ylläri pylläri Kokoomuksen kiihkeitä kannattajia. Kaukomatkailua ansiosidonnaisella työpaikkojen välissä, ei tietenkään mitään ilmoitusta työkkäriin. Pimeitä maksuja kesämökin remppassa, laittomia rakennuksia kesämökeille ilman rakennuslupaa, työluvattomia työmiehiä firmassa, jne jne jne..
Jotenkin uskomatonta, että nämä samat ihmiset ovat aivan valmiita viemään sen leivän toisen suusta, mutta kusettavat valtiota joka käänteessä.
Ala-arvoista toimintaa Purralta.
Ihmettelen persujen kannatuksen kasvua, vaikka nimenomaan heidän äänestäjissä on eniten köyhiä ja eläkeläisiä, joihin leikkaukset osuu. Silti kannatetaan ja äänestetään varmaan seuraavissakin vaaleissa omia riistäjiään. Miksi ihmeessä?
Persut haukkuvat aina "eliittiä" ja "herroja". Nyt vaan alkaa julkisuuteen tulla yhä enemmän viitteitä siitä, että persut käyttävät massoja ( äänestäjiään) vain siihen, että saavat omalle "eliittiporukalleen" enemmän valtaa ja rahaa.
Alempaa kansanosaa ajetaan alas persujen sisälläkin ja valtaaa keskitetään siellä. Puoluejohto on estänyt sahuri Hakkaraisen osallistumisen eurovaaleihin. Ihan tuosta vaan, ilman perusteluja.
Itse en tajua miten juuri opiskelijoilta, osa-aikaisilta , asumistuesta yms leikataan. Juuri siitä mikä pitää ihmisen engergisenä ja yrittävänä. Opiskelu kallistui ja suunnitellaan sakkoja tms. Sitte esim yritystuet, jotka eivät tutkimusten mukaan tuota vaan vääristävät kilpailua, annetaan olla.
Ja tosiaan itse olen eläkeläinen, en edes sellainen jolta leikataan. Silti en ymmärrä hallituksen prioriteettejä.
Rikkaat pelkää IMF:ää. Köyhien asemaa se parantaa. Niin on käynyt muuallakin.
Minä ainakin jo toivon IMF-väliintuloa. Kreikkakin porskuttaa jo menemään. Ainakin silloin leikkaukset olisivat tasapuolisempia eikä näin ideologisesti värittyneitä ja ihmisoikeuksia loukkaavia.
Eihän Suomi ole ylivelkaantuneimpien joukossa edes, joten IMF tai mikään muukaan ei tänne tule, vaan riikkuli ja poika saavat mellastaa kuin pellossa hyvän aikaa.
Vasuri kulta, toistetaan tuhannetta kertaa pelkästään tänään että leikkaukset tapahtuu koska vasurit tuhlasi kansan ja köyhienkin rahat totaalisesti viime hallituskaudella. Eli kiitos vasurit joka leikkauksesta tosiaankin taas kerran.
Purra tekee vain työtään, toisin kuin te vasuri kuervät joilta ei irtoa muuta kuin valeita sotkunne jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni Purra liian pitkälle
Purralla ei voi mennä liian pitkälle, kuten ei Trumpillakaan. Nämä kaksi käyttävät somemaailman luomaa Kim Kardashian-prinsiittiä. Voit lukea netistä lisää. Ainoa keino saada nämä kuriin on tuomita ne vankilaan.
Lopetas nyt se jauhojen imurointi hetkeksi. Ei tuossa ollut mitään järjen hiventäkään.
Miksi epäpätevään valtiovarainministeriin pitäisi suhtautua huumorilla??
Jännä miten nää vasurivaristen rünkkurinkiketjut ei poistu palstalta kuin ehkä 10 tunnin kuluttua mutta jos jostain muusta koitat keskustella niin ketju katoaa viimeistään kolmannen viestin kohdalla.
Eli suomeksi sanottuna hesarin "aina puolueettomalla" toimituksella on taas vaihteeksi omaa kivaa palstalla persuja solvatessa ja valehdellessa että vika kaikkeen on persuissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kitisevät hiivatoosat ette mene töihin? Paljon helpompaa, kun ansaitsee itse omat rahansa.
Noi vasurispämmijät on töissä. Ne saa noin kymppitonnin kuussa brutto tästä loputtomasta persu + kokoomus solvaamisesta pitkin somea. Vasuripuolueilla riittää tosiaan rahaa upottaa spämmiryhmiinsä ja lisää saa varastettua aina itse hallituksessa istuessa. Ja moskovahan maksaa noita antifanttivaris- ja muita spämmijoukkoja lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten nää vasurivaristen rünkkurinkiketjut ei poistu palstalta kuin ehkä 10 tunnin kuluttua mutta jos jostain muusta koitat keskustella niin ketju katoaa viimeistään kolmannen viestin kohdalla.
Eli suomeksi sanottuna hesarin "aina puolueettomalla" toimituksella on taas vaihteeksi omaa kivaa palstalla persuja solvatessa ja valehdellessa että vika kaikkeen on persuissa.
Huu, varmaan salaliitto! Kannattaa pitää se foliohattu päässä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin, purraketjut poistuvat aina heti. Varsinkin jos keskustelu on asiallisen kriittistä.
Miksi Purran jutut aina pyörivät väkival lan ympärilla? Lukee jotain 120 päivää sodomaa? Häiriintynyttä, niin häiriintynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kitisevät hiivatoosat ette mene töihin? Paljon helpompaa, kun ansaitsee itse omat rahansa.
Samasta syystä kuin sinäkään kitisevä vellimu na et mene, niitä töitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset työntävät Suomea brittiläisemmäksi yhteiskunnaksi, jossa on mistään mitään piittaamaton alaluokka. Se elää minimisosiaaliturvalla, eikä yritä edes pyrkiä parempaan. Lisäraha hankitaan diilaamalla ja muulla harmaalla ja mustalla.
Kyllähän se on nimenomaan varakkaat, jotka suhmuroivat varojaan piiloon verosuunnittelulla, osinkokeplotteluilla ja paperilla. Näitä pitäisikin tilkitä, eikä sitä että vähävarainen perhe saa pari satasta ruokaan.
Suurimmat yhteiskunnan kusettajat joita tunnen on ylläri pylläri Kokoomuksen kiihkeitä kannattajia. Kaukomatkailua ansiosidonnaisella työpaikkojen välissä, ei tietenkään mitään ilmoitusta työkkäriin. Pimeitä maksuja kesämökin remppassa, laittomia rakennuksia kesämökeille ilman rakennuslupaa, työluvattomia työmiehiä firmassa, jne jne jne..&nb
Lainaukset ei mene oikein, mutta tuo että totesit olevan kummallista että ne jotka vaativat yhteiskunnan tukien karsimista, ovat itse kusettamassa valtiota joka käänteessä, niin oikeastaan se ei ole yhtään kummallista vaan päinvastoin ihan loogista psykologisesta näkökulmasta.
Ihminen nimittäin uskoo että kaikki ympärillä olevat käyttäytyvät samoin kuin itse. Eli kun itse huijaa, valehtelee ja käyttää tukia väärin, niin silloin on todennäköisesti taipuvaisempi uskomaan että kaikki muutkin tekee niin. Eli kelatuilla "elelevät" vain huijaavat heidän mielestään yhteiskuntaa. Ja kateellisuus tulee siitä, että heillä itsellään ei ole mahdollisuutta "huijata" samalla tavalla, ovat esim terveitä jne.
Tämä pätee elämässä muutenkin, ihmiset jotka epäilevät kanssaihmisiään mitä mielikuvituksellisimmista teoista, ovat usein niitä, jotka ovat itse vähintään pohtineet kyseisen teon tekemistä. Kenellä muulla asia edes juolahtaisi mieleen?
Joo mut muistakaapa kun Sanna sanoi että boomer miten voi silleen sanoa
Kummasti se "rahamaailma" tarvitsee ansiosidonnaisella olevan suomalaisen lapsikorotuksia, noin 100 euroa kuussa. Miten se rahamaailma ei ilman sitä pärjää? Kerropa se.