Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Purra pyytää suhtautumaan huumorilla leikkuulauta-asiaan. Köyhyysrajan alapuolelle putoavia varmasti huvittaa.

Vierailija
01.03.2024 |

Suomi on muuten valtionvelkaantumisen osalta Eurooppalaista keskitasoa.

Purrahan on sanonut että empatia ei kuulu politiikkaan. 

IS:"Riikka Purra vitsaili leikkaamisesta puisessa leikkuulaudassa viesti"

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010263746.html

Kommentit (385)

Vierailija
61/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee että leikkuulauta on alunperin Riikka Purran keksintö? Mainio idea yrittäjältä, ostaisin! Samoin esim hallituksen raastinrauta sekä sitruunanpuristin olisi myyvä, auttaa pienyrittäjiä jotka yrittävät oikeasti hankkia itse elantonsa. Ottavat vastuun omasta pärjäämisestään, semmoinen ideologia. Eivät ole ideologisesti työttömiä vaan työteliäitä ja ahkeria. Hyvä idea, jatkoon!

No sulla on ainakin tyrmistymisen pointti mennyt ohi niin että viheltää. Kysehän on Purran suhtautumisessa asiaan. Jakaa twitterissä kuvaa näistä laudoista ja virnuillen hehkuttaa miten hauskaa. Jos kykenet niin mieti hetki kuinka hauskaa on niistä 17 000 köyhyysrajan alapuolelle putovasta lapsesta, jos et niistä 100 000 aikuisesta välitäkään. 

Vierailija
62/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka oli huumoria, niin asiatonta ja lapsellista touhua taas kerran. Kyllä lapsiperhe, jolta leikataan asumistukia ja lapsikorotus on huono kohde vitsailla. 

En arvosta tämän hallituksen tapaa kuutta olla heikompiosaisille kansalaisille. 

Lapsiperheissä on 2 aikuista jotka voi käydä töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei naurata minuakaan. Mustaa huumoria tarvitaan, mutta pitää olla tilannetajua. Lämmin huumori ihan eri juttu.

Vierailija
64/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synkkinä aikoina musta huumori on yksi selviytymiskeino.

Selvää oli jo eduskuntavaalien tulosten ratkettua, että valtiovarainministerin osa ei tällä hallituskaudella tule olemaan ruusuilla tanssimista ja kansansuosiossa paistattelua. Olisihan se varmaan kiva jakaa rahaa kaikille, jos olisi mitä jakaa.

Purra oli rohkea kun ryhtyi maalitauluksi tähän hommaan. Ja tuo leikkuulauta on hauska. Hallituksen säästöt osuvat minuunkin, mutta voisin silti ostaa.

Höpö höpö. Hän nauttii tästä, että saa kurittaa ja rankaista ihmisiä. Ei paljon syyllisyys Riikkaa vaivaa. Ylimielisyys, tunnekylmyys ja empatiakyvyttömyys ovat hänelle ominaisia.

Vierailija
65/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Kylläpä naurattaa. Mulla on kans hyvä idea mikä voidaan leikata kokonaan ja se on puoluetuet. Rahoittakoot jatkossa jäsenet itse puolueensa toiminnan. 

Puoluetukien leikkaus ei ole ollenkaan hyvä idea. Vasemmistopuolueet jäisivät ilman rahaa kun rahamaailma tukisi vain oikeistopuoleita.

Vierailija
66/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä leikata kurkkua siitä Purran kurkun kohdalta. Ja varmaan moni leikkaakin, ja mielellään.

(Vitsi vitsi)

Vierailija
67/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä alan valmistamaan anaalitappeja joissa lukee Orpo-Purra hallituksen leikkaukset.

Perussuomalainen perseenpäristin.

Vierailija
68/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee että leikkuulauta on alunperin Riikka Purran keksintö? Mainio idea yrittäjältä, ostaisin! Samoin esim hallituksen raastinrauta sekä sitruunanpuristin olisi myyvä, auttaa pienyrittäjiä jotka yrittävät oikeasti hankkia itse elantonsa. Ottavat vastuun omasta pärjäämisestään, semmoinen ideologia. Eivät ole ideologisesti työttömiä vaan työteliäitä ja ahkeria. Hyvä idea, jatkoon!

Niinpä. En tiedä kyseistä yrittäjää, mutta tuohan saattaa hyvinkin alunperin olla tehtykin idealla, että sopivalla sanaleikillä pilkataan purraa, mutta siitä menikin paras terä kun purra ottikin sen huumorilla ja vielä itse jakoi sen somessa. Ja nyt sitten närkästytään purralle.

Ja tuo raastinrauta (tai puutöissä käytettävä hallituksen höylä) on just hyviä ideoita. Itse tuli mieleen myös marinin jauhomitta.. Tuo laudeliina oli myös hyvä idea.

Vierailija
69/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Noita oikein myydään, olen yrittänyt löytää kauppaa jotta voisin ostaa  mutta löydän vaan ihmisiä jotka valittaa asiasta.

Vierailija
70/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka oli huumoria, niin asiatonta ja lapsellista touhua taas kerran. Kyllä lapsiperhe, jolta leikataan asumistukia ja lapsikorotus on huono kohde vitsailla. 

En arvosta tämän hallituksen tapaa kuutta olla heikompiosaisille kansalaisille. 

Lapsiperheissä on 2 aikuista jotka voi käydä töissä

Ja sinä et edelleenkään ymmärrä että voi pudota köyhyysloukkuun vaikka kävisi töissä?

Itse teen osa-aikaisesti töitä sairauden vuoksi. Todellakin olisin mieluummin terve ja täysin työkykyinen! Ei tällainen tilanne mikään oma valinta ole. 

Vierailija
71/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset työntävät Suomea brittiläisemmäksi yhteiskunnaksi, jossa on mistään mitään piittaamaton alaluokka. Se elää minimisosiaaliturvalla, eikä yritä edes pyrkiä parempaan. Lisäraha hankitaan diilaamalla ja muulla harmaalla ja mustalla.

Kyllähän se on nimenomaan varakkaat, jotka suhmuroivat varojaan piiloon verosuunnittelulla, osinkokeplotteluilla ja paperilla. Näitä pitäisikin tilkitä, eikä sitä että vähävarainen perhe saa pari satasta ruokaan.

Vierailija
72/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen huumorintaju loppuu täsmälleen siihen, kun kohteena on perus itse. Rydytäänpä myymään Purra-noita-akka-naamareita. Tai raisk auspillejä Rydmanin naamalla. Kyllä hymy hyytyisi sen jälkeen. 

No tuossa leikkuukaudassahan on huumorin / vttuilun kohteena persu itse! Nuo sinun ideasi taasen ei ole hauskoja vaan enemmänkin solvausta ja kunnianloukkausta.

Vierailija
73/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin jossain p-koreassa.Köyhät hymyilkööt,vaikka kuinka kärsisivät.

Vierailija
74/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos samalla sloganilla myytäisiin giljotiinejä, ei välttämättä Purraakaan huvittaisi.

Niin. Tai puukkoja. Metsästysaseita jne. Giljotiinikin tarkoittaa alunperin kaulan katkomiskonetta, nykyään jonkinlaisia leikkureita. Toki jos alkuperäistä giljotiinia tarkoittaa niin menee

aika eikoisiksi nämä jutut. - Hommatkaa nyrkkeilysäkit ja teipatkaa inhokin naama siihen. Sitten vain mätkimään, kunto kasvaa ja olokin piristyy.

Vierailija
75/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa poikkeuksellisen mauton veto. 

Nyt ei ole valtiovarainministerillä vitsailun aika, kun hallitus on ryhtynyt oikeasti hajottamaan hyvinvointialvaltiota ja maa syöksyy taantumasta lamaan ja silti valtionvelka kasvaa kiihtyvällä tahdilla.

Tämän hallituksen jälkien siivoaminen tulee olemaan kallis projekti.  

Vierailija
76/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vetäis koko akan,korjaan kalan fileeksi?

Vierailija
77/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomi on vajonnut tämmöiseen jamaan, että meillä on MINISTEREITÄ, jumalauta MINISTEREITÄ, jotka pilkkaavat toisia suomalaisia tällä tavoin? Ilkutaan irtisanotuille ja vittuillaan avoimen vihamielisesti köyhille lapsille?? 

MITÄ HELVETTIÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU?

Vierailija
78/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika kieroutunutta. Jos leikkaaminen on välttämätöntä niin tarviiko siitä kuitenkaan vitsailla ministerin toimesta? Mutta kun ei ole tilannetajua, kykyä asettua toisen asemaan tai ylipäätään kykyä tai edes halua ajatella kokonaisuuksia ja syy-seuraussuhteita, niin tämähän siitä seuraa. Valtiovarainministeri irvailee leikkauksista. Oi aikoja, oi tapoja. 

Vierailija
79/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on pääsemässä velkaantumisesta samaan ryhmään kuin Kreikka, Italia, Kypros, Portugali.

Paluuta Pohjois-Eurooppalaisten kestävästi hoidettujen talouksien joukkoon ei nyky sukupolvien aikana enää ole.

Sanon sen taas. Jos saa valita niin mieluummin se imf kuin meidän poliitikot. Mä olen seurannut meidän poliitikkojen touhuja kasarin lopulta saakka. Eihän niinku huonompia ole kun katsoo miten valtion taloutta on hoidettu. Omaisuutta on myyty ja velalla on katettu milloin mitäkin verojen alennuksia yrityksille. Kaivoslait on maailman lepsuimmat se on saamari noloakin. Ulkopuolinen taho voisi saada paljon sellaista aikaan mihin nämä meidän vätykset ei kykene. Ei ne ainakaan huonompia voi olla se on piip mahdotonta.

Vierailija
80/385 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni Purra liian pitkälle