Eihän tässä enää kannata mennä töihin
Siis näiden leikkausten jälkeen. Haen keväällä opiskelemaan ja plan B jos en pääse olisi hakea syksyllä töitä. Minulla on vain lukio käytynä ja kouluavustajan tutkinto. Eihän sitä kannata mennä töihin paskapalkalla, kun saman verran jää käteen makaamalla kotona. En voi ajatella vain itseäni. Minulla on lapsi. Kaikista sellaisista tuista mitä pienipalkkaiset työntekijät nostaa leikattiin. Mutta toimeentulotuesta ei leikattu. Miksi näin?
Kommentit (54)
Ymmärtääkö hallituksen pässinpäät että jos leikkaavat tukia niin ihmiset alkaa tekemään rikoksia. Itse olen työssä käyvä mutta kyllä vituttaa tehdä töitä tälläisessä maassa jossa meidät verotetaan ja hinnotellaan henkihieveriin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö hallituksen pässinpäät että jos leikkaavat tukia niin ihmiset alkaa tekemään rikoksia. Itse olen työssä käyvä mutta kyllä vituttaa tehdä töitä tälläisessä maassa jossa meidät verotetaan ja hinnotellaan henkihieveriin.
Harmaata taloutta ainakin yritetään kitkeä tulevina vuosina kun siirrytään kokonaan digivaluuttaan ja käteinen jää pois. Sitähän se Stubb kaavailee vuoteen 2030 mennessä. Mutta eiköhän ne huumekauppiaat ja muut rikolliset keinot keksi. Ja varkaudet, siis ihan elintarvikkeiden, vaatteiden, kosmetiikkatuotteiden varastelu tulee lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hae paskaduuneja, hae parempia ja paremmalla palkalla olevia.
Vain Suomessa ollaan tilanteessa, jossa työllä ei elä vaan palkan lisäksi pitää nostaa erinäisiä tukia. Eri kuin ap.
Minä elän ihan mukavasti. Noin 3000e jää käteen verojen jälkeen. Kannattaa kouluttautua 👍
Nuoret ihmiset hakevat vaan tukia eikä heitä velvoiteta hakemaan työtä. Näitä laiskimuksia piisaa. Systeemi on älytön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Koska liian hyvät tuet. Siksi sua ei huvita.
Tuet eivät ole liian hyvät. Ne on mitoitettu minimitoimeentulon mukaan. Palkat ovat liian matalat jos ne eivät vastaa kuin perustukia.
Kyllästyin jo viime hallituskaudella tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Pyrin kuluttamaan, jne mahdollisemman vähän ja näin yhteiskunta eli muut ihmiset hyötyy minusta mahdollisemman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ihmiset hakevat vaan tukia eikä heitä velvoiteta hakemaan työtä. Näitä laiskimuksia piisaa. Systeemi on älytön.
Me nuoret totuimme jo 90-luvun laman jälkeen työttömyyteen.
Kokoomus voitti eurovaalit, kuntavaalit, eduskuntavaalit ja prsesidentinvaalit. Kansa yrittää selvästikin kertoa jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Koska liian hyvät tuet. Siksi sua ei huvita.
No olisko siitä toimeentulotuesta pitänyt leikata? Niiden leikkausten sijasta mitä nyt tehtiin.
Joo, siitä olisi pitänyt leikata tai lakkauttaa kokonaan.
Menee agendan mukaan. Et omista mitään. Teet selvää kelalla lopun elämäsi rahoistasi ja olet sinne letkuissa holhouksen alainen. Kansalainen infantilisoidaan ja kela pitää huolen ettet edes saa mitään säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa ollaan tilanteessa, jossa työllä ei elä vaan palkan lisäksi pitää nostaa erinäisiä tukia. Eri kuin ap.
Vain Suomessa ollaan tilanteessa, jossa pienituloinen kuvittelee että hänellä on joku ihme syntymäoikeus keskiluokkaiseen elämään ja jonkun muun pitää se hänelle taata.
Toimeentulotuen kokonaisuudistus alkoi tänä vuonns tammikuussa. Se ei ollut ekana listalla koska nämä työelämä paskat piti runnoa vieläkin nopeammin läpi.
Mutta tt uudistus ON TULOSSA ja voi olla että siihen liitetään pakkotyövelvoite. Tosin siitä on mahdollista valittaa EU joten saa nähdä ottavatko riskin. Halusivat myös laittaa että sen voisi katkaista kokonaan mutta se sentään torpattiin perustuslain perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus voitti eurovaalit, kuntavaalit, eduskuntavaalit ja prsesidentinvaalit. Kansa yrittää selvästikin kertoa jotakin.
Se kertoo siitä, että pienituloisia ja köyhiä ei kiinnosta ja he on luovuttaneet eikä jaksa uskoa tulevaisuuteen eikä pitää huolta omista eduistaan. Ja tiedän tämän, koska olen ollut sairas ja köyhä. En edes muista 15 vuotta elämästäni enkä tiedä yhtään mitä politiikkaa sinä aikana tehtiin, en edes pääministeriä niiltä ajoilta. Kaikki on katsottu jälkikäteen. Aloin äänestää ja kiinnostua politiikasta vasta kun tuloni nousi sen verran että elämä ei ollut pelkkää päivittäistä selviämistaistelua. Ja kokoomus haluaa pitää köyhät tuossa köyhyyden tilassa ja kokoomuksen nousu kertoo lisääntyneestä näköalattomuudesta, toivottomuudesta ja köyhyyden lisääntymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa ollaan tilanteessa, jossa pienituloinen kuvittelee että hänellä on joku ihme syntymäoikeus keskiluokkaiseen elämään ja jonkun muun pitää se hänelle taata.
Vain Suomessa meillä on keskiluokka joka kuvittelee elävänsä keskiluokkaista elämää kun saa juuri ja juuri laskunsa maksettua osittain velalla ja elää kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Kansa ei muuta halua, kuin että ihmiset elättävät itsensä työllä.
Jokin vika on yhteiskunnan rakenteissa, kun voi olla esim ideologisesti työtön.
Samoin se mahdollistaa ikuisen opiskelun. Haluan tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään tutkintoja on vähintään se kolme, mutta työtä ei olla tehty päivääkään. Seuraavaksi taidan haluta ohjata elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisitko äänestys prosenttia ja äänimääriä.
Vierailija kirjoitti:
Työllistävä vaikutus. Poliisilla, oikeuslaitoksella ja vankiloilla riittää työtä.
Kaivavat kyllä herrat myös itselleen hautaa ajamalla työväen loputtomaan selviytyiämistaisteluun ahdistukseen ja masennukseen. Sillä tavalla ei kyllä tuottavuus eikä talous nouse.
Ulkomailta eivät taida tarpeeksi saada korkeakoulutettua korkean asteen työvoimaa vihamielisen ilmaston vuoksi, puhumattakaan siitä ettei kv rekryyn ole oikeasti panostettu kuten moni muu maa.
Miten niin huonona esimerkkinä? Tottakai pitää tehdä sitä mistä saa enemmän rahaa. Sehän on itsestään selvyys. Kuka hullu menisi töihin jos kotona ollessa saa enemmän rahaa?