"Erikoisempi" / harvinaisempi harrastus?
Olen harrastanut paljon kaikkea - erilaisia käsitöitä (ompelu, neulominen, kutominen, virkkaus, kahvipusseista asioiden valmistaminen jne), askarteluja, piirtämistä, maalaamista, liikuntaa eri muodoissaan mistä uiminen on jäänyt ihan joka viikkoiseksi harrastukseksi edelleen... Nyt harrastuksia tosiaankin vain tuo uiminen ja kävely - ja lisäksi lukeminen ja kirjoittaminen, mutta mitä sitä muuta keksisi? Jotain vähän erikoisempaa, harvinaisempaa nyt kaipaisin. Päivätyöni on kaupan alalla ja nautin kyllä, vastapainoksi tarvitsen nyt jotain erikoisempaa, eksoottisempaa! Vinkkejä? En ole mikään "(wanna-be-)elitisti", vaan ihan mielenkiinnosta haluan tutustua uusiin harrastuksiin, jotkut sitten jäävät pois ja jotain harrastan sitten pitempäänkin. Olen pelannut esim sählyä joskus ja jalkapalloa ihan harrastuksen ja liikunnan vuoksi, kumpikin on sittemmin jäänyt. Apuja?
Kommentit (34)
mitä tarkottaa hirstorian elävöttäminen ? mitä se on ? en ole aa.p. mtta kysyn silti !!
Vierailija kirjoitti:
Historian elävöittäminen?
Tähän liittyen mietin sukututkimusta, joka ei ole kyllä erikoinen, mutta sellainen harrastus, jota voi harrastaa yhdessä, yksin, kurssien avulla, itsekseen oppien. Ja löytöretki menneseen vie mukanaan mitä mielenkiintoisempiin tapahtumiin ja henkilöihin.
Jos asut Tampereella tai Helsingissä, niin japanilainen teeseremonia.
Ilma-akrobatia tai muut sirkusjutut. On tosi hauskaa ja kunto kasvaa.
Erilaiset ruoka/leivontakurssit, vapaaehtoistyö, origamien tekeminen, riippuliitely, laskuvarjohyppääminen, taulujen maalaaminen, oma blogi, seinäkiipeily.
Vierailija kirjoitti:
mitä tarkottaa hirstorian elävöttäminen ? mitä se on ? en ole aa.p. mtta kysyn silti !!
Sitä, että pukeudutaan jonkun tietyn aikakauden vaatteisiin ja ollaan muiden harrastajien kanssa elävinään siinä ajassa esim. ilta tai viikonloppu. Keskiaika on yleisin aikakausi. Luodaan oma historiallisesti todenmukainen hahmo, useimmat tekevät itse vaatteet, kengät, haarniskat, aseet jne. Usein harrastajat ovat yksityiskekkereiden lisäksi mukana keskiaikamarkkinoilla luomassa tunnelmaa, järjestämässä näytöksiä tai myymässä käsitöitään. Erona roolipeleihin on se, että historiallinen tausta on oikea eikä fantasiaa ja tilaisuuksissa ei ole käsikirjoitusta.
Kotiseutuyhdistystoiminta: kaupunginosayhdistyksessä tai kyläyhdistyksessä.
Eurobilltracking eli setelien seuraaminen :)
Radioamatööritoiminta.
Pidetään radioyhteyksiä ympäri maailmaa.
Ensin. pitää suorittaa tutkinto, että saa pätevyystodistuksen, luvan ja kutsumerkin Trafilta.
T: nimim. Assburger
Mä tykkään käydä veljen kanssa ammuskelemassa aseilla ja kotona kasvatan kukkia.
N 40.v
BDSM, ampuminen, mehiläisten pito, muinaiset kielet.
-Roskien kerääminen luonnosta
Erikoinen (harvinainen) harrastus josta kaikki hyötyy.