Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan tulla uskoon, mutta en jaksa keskittyä Raamatun lukemiseen

Vierailija
29.02.2024 |

Mitä tehdä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä foliohattu päähän ja ala puhua kielillä. Kyllä se siitä. 

Juurikin näin. Sitä se uskoontulo on, hölkytikölkytihyäääääääääää. Tuollaisia ääniä päästelevät ja sylki vaan roiskuu. Vähän vielä lattialla sätkivät siihen päälle. 

Vierailija
22/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskossa ole pelkkää raamatun lukua ole. 

Eiköhän siinä ole kyse syvällisemmistä asioista. 

Ei niin, pitäisi vielä myös ymmärtää lukemansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku raamattu-aiheinen värityskirja ja värittele menemään. Ihaillessasi kauniisti värittämiäsi kuvia saatat sitten tulla uskoonkin.

Vierailija
24/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Raamattu kannesta kanteen. Hyvää ja tervettä opetusta. Jumala ilmoittaa itsensä Sanassaan.

Vierailija
25/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämessään kun uskoo, se riittää. Näin itse tulkitsen, sekä koen.

Vierailija
26/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämessään kun uskoo, se riittää. Näin itse tulkitsen, sekä koen.

Olisi mielenkiintoista tietää mistä alapeukku?

Vierailija
27/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pakota itseäsi joutavuuksiin. Lainaa kirjastosta jotain parempaa, vaikka scifiä.

Vierailija
28/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisäarvoa ajattelet siitä saavasi? Usko tulee sinuun jos on tullakseen. Miksi edes mietit moisia?

Vierailija
29/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menw ev lut seurakunnan alfakurssille. 

Yllätyin tasokkuudesta  

Vierailija
30/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei ole tärkeämpää kuin elää luojan luomana hänen lapsenaan

Vierailija
31/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tosissasi tulla uskoon ja kristinuskoon erityisesti, niin älä nyt ainakaan raamattua lue. Moni on sanonut  hylänneensä kristinuskon alettuaan lukea raamattua. Raamatun kertomusten jumala on itsekäs, pikkumainen ja julma psykopaatti, joka rankaisee ihmisiä mielivaltaisesti. 

Luulisin, että seurakuntasi tilaisuudet olisivat parhaita tilaisuuksia aivojesi kääntämiseen "uskovainen"-asentoon.

Vierailija
32/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskossa ole pelkkää raamatun lukua ole. 

Eiköhän siinä ole kyse syvällisemmistä asioista. 

Ei niin, pitäisi vielä myös ymmärtää lukemansa.

Jumala antaa pyytävälle viisautta. Jumalan viisaus on eri kun ihmisen viisaus.

Vierailija
33/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis jonkun, joka sua ehdoitta rakastaa. Hyväksyy vikoineen. Antaa kaiken anteeksi. Ottaa aina rakastavasti vastaan. 

Hanki koira. 

34/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Raamattu kiinnostaa, mutta et jaksa lukea, niin ääniraamattu on tosiaan hyvä vaihtoehto. Ihan YouTubesta löytyy. 

Raamatunopetusohjelmia kannattaa kuunnella, esim. Jukka Norvannon sarja Raamattu kannesta kanteen, joka ymmärtääkseni tulee Radio Deiltä nykyäänkin.

David Pawsonin vanhat opetussarjat Vanha Testamentti avautuu ja Uusi Testamentti avautuu tulevat näköjään Tv7:ltä (kristillinen tv-kanava) torstaisin klo 22.30.

Vierailija
35/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, minä en meinannut jaksaa lukea raamattua yhtään edes sen jälkeen kuin tulin uskoon. Eli se siitä riipu. Nykyäänkin on päiviä kun en saa lukemastani mitään irti, päiviä kun skippaan koko lukemisen kun olen huonolla tuulella, ja sit on päiviä kun jokin kohta puhutteleekin yhtäkkiä valtavasti. Toiset ihmiset taas saavat luettua usean kappaleen joka päivä, ollaan kaikki erilaisia tässäkin.

Jotkut tulee uskoon raamattua lukemalla, mutta sanoisin että suurin osa tulee uskoon ihan eri tavoilla. Raamattua lukemalla uskoon tullut henkilö pystyy oppimaan tuntemaan Jeesusta (eli jumalaa) paremmin, ja ei eksy tieltä niin helposti kun itse tietää mitä siellä sanotaan, mutta uskoontulemisen tie on kaikilla erilaiset. Ja ne on kaikki Jumalan yksilöllisesti valmistamat.

Mun ohje on: rukoile! Sanoit että haluat tulla uskoon? No pyydä Jeesukselta sitä! Joka päivä. Kukaan ei voi tulla uskoon omin voimin, vaan Jumalan pitää avata sydämesi ja johdattaa sinua sitä tietä pitkin jonka hän päättää sinut johdattaa.  Jeesus sanoo "Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. " (Lukaksen evankeliumista, luku 11)  Eli ala pyytämään. Se että haluat tulla uskoon tarkoittaa että Jeesus kutsuu sinua jo, rukouksesi on vain vastausta siihen kutsuun. Kuten Jeesus sanoo: "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä." (Johannes luku 10, kappale 27)

Ja loppurohkaisuksi vielä nämä kohdat Roomalaiskirje luvusta 10, josta tykkään paljon: 

"Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. Onhan kirjoitettu: Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?" ... ja: "Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana."

Vierailija
36/39 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoon tulemiseen ei tarvita Raamattua.

Jeesus oli asiasta eri mieltä.

"Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." Matt. 22:29

Vierailija
37/39 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole ollut  monta aloitusta samasta jankkauksesta?

Vierailija
38/39 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tulla uskoon?

Olen ollut ymmärtävinäni että uskoon tulevat kai "tuntee" vaan Jumalan tai Jeesuksen puhuvan heille ja tulee joku valaistumisen tunne. Eli se kai vaan tulee, ei sitä voi pakottaa.

Vierailija
39/39 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis jonkun, joka sua ehdoitta rakastaa. Hyväksyy vikoineen. Antaa kaiken anteeksi. Ottaa aina rakastavasti vastaan. 

Hanki koira. 

Minä lisään tähän, että iloitsee kanssasi, jos olet iloinen. Lohduttaa, kun olet surullinen. Vaistoaa ihan itse, jos sitä  olet ja tarvitset lohdutusta ja läsnäoloa. Haluaa aina olla kanssasi.  Kuuntelee huolet eikä keskeytä. Vie myös joka ikinen päivä ulos ja lenkille, mitä jumala ei tee, mutta joka on  terveyden tae. Myös mielenterveyden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi