Syyhy ilman kutinaa?
Hei! Minulla oli syyhy viime kesänä, joka ei lähtenyt Apteekin voiteilla, joten lääkäri määräsi rikkivaseliinia ja suun kautta otettavia tabletteja. Niillä syyhy sitten onneksi lähti - sekä kutina, että näppylät.
Nyt puoli vuotta myöhemmin olen kuitenkin saanut sormiini tismalleen samanlaisia näppylöitä ja vesikelloja, jotka ovat usein rykelmissä. Olen ymmärtänyt, että uusintatartunnassa oireet tulevat hyvin nopeasti, usein jopa parissa päivässä. Minulla näitä näppylöitä on minulla ollut jo viikkoja, mutta kutinaa ei lainkaan. Kutina on myös se tyypillisin oire, ja siitä syyhykutinasta en voisi erehtyä, jos sitä olisi.
Ei tämä siis sen perusteella syyhyltä vaikuta, mutta viime kerrasta jäi sellainen pelko perseeseen, että ei kiitos enää ikinä.
Kysynkin siis, että onko kellään kokemusta syyhystä, jossa olisi tullut ensin näppylät ja sitten vasta kutina?
Kommentit (2)
Hei! Miten tämän kanssa kävi? Oliko se epäonnistunut hoito vai vaan jälkioireilua ilman kutinaa? Arvostaisin vastaustasi.
Miten sinulla kävi tämän kanssa? Itsellä nyt aika sama tilanne. Muutamia samankaltaisia näppyjä/rakkuloita ilmestynyt mitä oli syyhyssä. Meillä oli syyhy touko-kesäkuussa eli nyt ainakin päälle kuukausi ollut ilman oireita, eli kyllä se ohi meni silloin.