Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä joku itkee kun asumistuki tippuu 200 euroa - No minä en helvetti saa asumistukea muutenkaan kuin vaan reilu 200 euroa

Vierailija
29.02.2024 |

Kannattaisikohan muuttaa vähän edullisempaan asuntoon? :D

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Kärvistelen, hyvä jos tasa-arvon nimissä muutkin joutuu.

Vierailija
22/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No asumistukihan ei muutenkaan automaattisesti mene, että mitä isompi vuokra, sitä isompi tukikin.

Kyllä se nykyään noin menee. Joskus asunnon neliötkin vaikuttivat mutta ei enää. Eihän asumistukea tietenkään määräänsä enempää saa vaan rajansa siinäkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippu vaan 47e. Ei se mulle työpaikkaa tuo :)

t. Onnellinen työtön

Vierailija
24/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Kärvistelen, hyvä jos tasa-arvon nimissä muutkin joutuu.

No sitten tulosi ovat sen verran suuret, että et ole oikeutettu tukiin. Kyllähän sinä kuitenkin enemmän nyt saat rahaa kuin työttömänä. Onnittelut siitä.

Vierailija
25/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Kyllä minun keskituloisenakin on pitänyt lainojen korkojen nousun vuoksi miettiä tarkemmin mistä säästää, jotta rahat ei lopu kesken kuukauden niin miksei tuilla elävienkin tulisi joutua miettimään kulutustaan tarkemmin. 

Vierailija
26/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvytön, mutta työttömän statuksella. Onko kohtuullista, että meidän perheeltä leikataan sekä työttömyyspäivärahan lapsikorotukset sekä asumistuesta iso siivu? Nuo leikkaukset ei tee mua työkykyiseksi.

Voisin veikata että Suomi on täynnä työkyvyttömiä jotka nostaa työmarkkinatukea. Tunnen omasta lähipiiristäkin, ja niilo22 nostanut vissiin iät ja ajat työmarkkinatukea vaikka tyypistä ei ole muuhun kun omaan housuihinsa paskomaan.

"Niilo22" on tubettaja, joka elää mainostuloilla.

Vierailija
27/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee nyt niin, että pitää lopettaa osa-aikatyö. Muuta työtä ei ole etsinnöistä huolimatta löytynyt ja pelkällä pienellä palkalla ei tule toimeen. 

Sossun asiakkaana pärjään paremmin. 

Harmittaa, koska työ oli henkireikäni. 

Vierailija
28/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvytön, mutta työttömän statuksella. Onko kohtuullista, että meidän perheeltä leikataan sekä työttömyyspäivärahan lapsikorotukset sekä asumistuesta iso siivu? Nuo leikkaukset ei tee mua työkykyiseksi.

On jos olet työtön haet töitä, jos olet työkyvytön olet sairaslomalla tai kuntoutuksessa.

Sinulla ei selvästikään ole tästä asiasta minkäänlaista tietämystä mutta pakko vain kommentoida.

Suomessa on sellainen "hauska" juttu, että täällä työkyvyttömiäkin pidetään väkisin työttöminä työnhakijoina. Heitä ei siis päästetä sairauslomalle tai työkyvyttömyyseläkkeelle. Sairauslomassa on vielä sellainenkin "hauska" juttu, että vaikka lääkäri toteaisi työkyvyttömäksi niin Kela ei välttämättä myönnä sairauspäivärahaa. Tämä sitten periaatteessa voi aiheuttaa sen, että ihminen on edelleen TE-toimiston pompoteltavana.

Vierailija
29/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen määrä muuttuu vasta, kun tehdään seuraava tarkistus asumistukeen eli itselläni ainakin ensi vuoden helmikuussa. Paitsi, jos tulosi muuttuvat, silloin tehdään aina tarkistus. Nostaa kynnystä ottaa nyt kovin pientä työkeikkaa vastaan. 

Vierailija
30/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähäskutti itsepä saan 460€ :DDD

Vierailija
31/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kyllä minun keskituloisenakin on pitänyt lainojen korkojen nousun vuoksi miettiä tarkemmin mistä säästää, jotta rahat ei lopu kesken kuukauden niin miksei tuilla elävienkin tulisi joutua miettimään kulutustaan tarkemmin. 

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä köyhän elämästä. Ei tässä enää valmiiksikaan mitään kuluteta. Syödään lähinnä kynsiä. 

Vierailija
32/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet keskituloinen niin ei sinulla pitäisi vieläkään rahat loppua kesken kuukauden. Jos niin kuitenkin käy, olet siihen itse yksin syypää. Tukia saavat ovat jo valmiiksi tinkineet kaikesta. Harvalla on enää mistä oikeasti tinkiä.

Vierailija
33/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohduttaudu sillä, että et todellakaan ole ainut työkyvytön joka väkisin pidetään työttömänä työnhakijana.

Kyllä, meitä on paljon. Minä sain kuuden vuoden taistelun jälkeen viimein sairauslomaa 1,5 kk. Mahtaako perinnölliset sairaudet parantua tuossa ajassa kun ei kuudessa vuodessa ole parantuneet. Siihen työkyvyttömyyttä aiheuttavaan sairauteen ei perehdytä yhtään mutta tutkitaan ja etsitään uusia diagnooseja joilla voidaan evätä loputkin tutkimukset. 

Vierailija
34/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta, asun asossa

Vierailija
35/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sitä aika hvetin tarkasti miettii, kun ansaitsee muutaman satasen kuussa. Jos käyttörahaa jää ruokaan ja muuhun 210 euroa kuussa ja asumistuki laskee 70 euroa niin toimeentulotukiluukullehan sitä on mentävä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Katsotaan sitten mitä sanovat. 

Vierailija
36/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jos olet työtön haet töitä, jos olet työkyvytön olet sairaslomalla tai kuntoutuksessa.

Ei todellakaan ole noin yksinkertaista. Voit joutua onnettomuudessa täysin murjotuksi, mutta vakuutuslääkäri näkee sinut vain hetken sairaana. Kuntoutukseen pääseminen on harvojen valittujen etuoikeus. Joku pääsee ja joku ei. 

Vierailija
37/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten tulosi ovat sen verran suuret, että et ole oikeutettu tukiin. Kyllähän sinä kuitenkin enemmän nyt saat rahaa kuin työttömänä. Onnittelut siitä.

800 e kuussa. Ei ole suuret.

Vierailija
38/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin veikata että Suomi on täynnä työkyvyttömiä jotka nostaa työmarkkinatukea. Tunnen omasta lähipiiristäkin, ja niilo22 nostanut vissiin iät ja ajat työmarkkinatukea vaikka tyypistä ei ole muuhun kun omaan housuihinsa paskomaan.

"Niilo22" on tubettaja, joka elää mainostuloilla.

Nuulo on tubettaja joka elää äitinsä rahalla.

Vierailija
39/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, mutta en työkykyinen. Olen käyttänyt jo maksimimäärän kelan sairauspäivärahoja (300 arkipäivää) ja kaikki kuntoutushakemukset on hylätty.

Vierailija
40/53 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä Kelan lääkäri tietää potilasta näkemättä,  että töihin vaan ja palkkaa nauttimaan, vaikka henkilöllä on monia ongelmia terveyden kanssa. Toistan, monia ongelmia. Ja lääkärintodistuksia lähetellään ja lausuntoja ja hakemuksia lähetellään.

Ainakin viranomaiset ja toimenhaltijat pysyvät kiireisinä. Läheltä olen seurannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme