Laiha ei tarkoita automaattisesti hyvää kuntoa
Nää menee sekasin melkein kaikilla. Laiha voi olla yhtä laiska kuin ylipainonen, yleensä se on jopa laiskempi.
Muistaakseni tein tästä samasta aiheesta joskus aloituksen.
Se että joku on laiha, ei automaattisesti tarkoita että hän on hyvässä kunnossa tai hänen lihaskunto on hyvä. Ihminen voi olla laiha vaikka hän söisi roiskeläppä pitsoja pelkästään ruokavalionaan, laihuus itsessään ei tarkoita mitään.
Mä haastan jokaisen laihan punnertamaan vähintään 15 kertaa putkeen ja sanotaan tunnin sisään 200 punnerrusta. Tai juoksemaan 10 km lenkin ilman pysähdyksiä.
Kuinka moni laiha täällä palstalla oikeasti pystyy tähän? Mä en usko et kovinkaa moni.
Mä ite pystyn. Mut kyse ei ollu musta. Vaan tästä harhakuvasta mikä monilla on.
Kommentit (27)
Totta. Anorektikkona en jaksa juuri muuta kuin istua ja kävellä rauhallisesti. Lihaksia ei ole ja hengästyn lähes tyhjästä. Eikä ole edes mielenkiintoa mennä ihmisten pariin. Terveessä painossa olin hyväkuntoinen ja jaksava.
Tottakai laihakin voi olla huonokuntoinen, mutta aika roimasti nyt yleistät. Ja haukut hoikkia, ei yhtään sen fiksumpaa kuin lihavien haukkuminen. Itse olen aina ollut hoikka. Ja saan välillä kuulla siitä, ei sekään kivaa ole. Olen ihan ok kunnossa, en juuri urheile tällä hetkellä, mutta hyötyliikuntaa tulee. Jaksan punnertaa, juoksu ei kovin hyvin onnistu. Mikä johtuu ihan mun eräästä rakenteellisesta viasta. Siihen ei treeni juuri auta. Ylipaino kyllä haittaisi vielä enemmän sitä.
Niin minä painan esimerkiksi noin 55kg ja en jaksa juosta varmaan kuin 200m.
Olen 173cm ja painan 57kg, maksa-arvo on 12 ja käyn 5 kertaa viikossa salilla tekemässä mm maastavetoa. PT on tehnyt ohjelman.
Rasvaprosentti on alhainen ja lihasta on paljon.
Haluan nähdä sen ylipainoisen joka juoksee 10km pysähtymättä. Ne voi laskea yhden käden sormilla.
Hoikka on usein kuolemansairas, laihasta nyt puhumattakaan.
Ääripäiden mukaan veto on älyllisesti laiskaa.
Sen sijaan jos vertaat 55kg pizzalla elävää liikuntaa harrastamatonta toiseen, joka on 75kg mutta harrastaa liikuntaa päivittäin ja syö terveellisesti, niin jälkimmäinen on todennäköisesti terveempi kuin se 55 TAI 150 kiloinen.