Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tehdä CV pitkällä työttömyysputkella?

Vierailija
29.02.2024 |

Siis tilanne on tämä. Valmistuin lukiosta 2016. Sen jälkeen olen ollut työttömänä tai roikkunut kirjoilla oppilaitoksissa vuoteen 2022 asti, kunnes menin amkkiin. Nyt haluaisin töihin tai harjoitteluun. Miten ihmeessä teen järkevän CV:n?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkän tauon aikana olen omistautunut läheiseni hoitoon ja tukemiseen, samalla panostaen omaan terveyteeni. Tämä ajanjakso on antanut minulle arvokasta kokemusta ja oppimismahdollisuuksia, jotka uskon hyödyttävän minua myös työelämässä."

Vierailija
2/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita rehellisesti kaikki työsi sekä opiskelusi vuosi vuodelta. Työttömyyaikasi on siellä sitten aukkoina. Jos et ole opiskellut mitään niin en tiedä kannattaako sitä oppilaitosta laittaa silloin. Laittaisin vain ne opinnot sekä tiedot niistä. 

Ansioluetteloon voi kirjoittaa myös harrastuksiasi, harjoitteluita sekä mahdollisia erityisosaamisia ja suoritettuja ansioita kuten ensiapukurssi, hygieniapassi sun muita hyväksi katsottuja suoritteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat freelancer tai yrittäjä. Tekaiset asiakkaita. 

Vierailija
4/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös siis kertoa itsestäsi asioita mutta älä kirjoita mitään valheellista. 

Kirjaa ylös myös jos sinulla on ajokortti tai mitä tahansa harjoitteluja, työkokeiluja tms.

Vierailija
5/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis joku teini. Ei tuollaisilla muutenkaan ole mitään työkokemusta nykyään. 

Vierailija
6/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitkän tauon aikana olen omistautunut läheiseni hoitoon ja tukemiseen, samalla panostaen omaan terveyteeni. Tämä ajanjakso on antanut minulle arvokasta kokemusta ja oppimismahdollisuuksia, jotka uskon hyödyttävän minua myös työelämässä."

Tuollaisessa horinassa haisee chat GPT kauas 😆

Vierailija
7/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole CV:tä. En ole 10 vuoteen laittanut sellaista työhakemukseeni enkä tule laittamaankaan. Työelämä sairastuttaa ihmisen, älkää menkö sinne.

Vierailija
8/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansioluettelopohjia löytyy netistäkin, joskus niitä tehdään niissä oppilaitoksissakin valmiiksi. Kannattaa tallentaa muokattavaksi versioksi pdf-tiedoston lisäksi jotta sinun on jatkossa helpompi lisätä tai muokata sitä. Pdf-versio on hyvä liittää hakemuksiin.

Vierailija
9/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita rehellisesti kaikki työsi sekä opiskelusi vuosi vuodelta. Työttömyyaikasi on siellä sitten aukkoina. Jos et ole opiskellut mitään niin en tiedä kannattaako sitä oppilaitosta laittaa silloin. Laittaisin vain ne opinnot sekä tiedot niistä. 

Ansioluetteloon voi kirjoittaa myös harrastuksiasi, harjoitteluita sekä mahdollisia erityisosaamisia ja suoritettuja ansioita kuten ensiapukurssi, hygieniapassi sun muita hyväksi katsottuja suoritteita.

Osaan kutoa villasukat. Harrastan keppihevosia ja olen soittanut kitaran alkeet. Luen fantasiaa. 

Vierailija
10/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettette saa töitä kun kysymykset ja neuvot ovat tätä tasoa. 

Vierailija
11/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös aloittaa ansioluettelon siitä kun aloitit AMK, kirjaa opintojesi edistymistä ja laita CV:hän opinnot kesken. 

Vierailija
12/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja loppuun: Pyydän tulla huomioiduksi paikkaa täytettäessä. 

Kunniottaen ja oma nimi

Vierailija
13/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puklu tuli suuhun. Aika hyvä!

Vierailija
14/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis joku teini. Ei tuollaisilla muutenkaan ole mitään työkokemusta nykyään. 

Teini joka on päässyt yliopplaaksi kohta kymmen vuotta sitten? Eikös tuollainen ihminen ole nykyään jo lähempänä 30v.?

Vierailija
15/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja loppuun: Pyydän tulla huomioiduksi paikkaa täytettäessä. 

Kunniottaen ja oma nimi

Ei ketjun tantat tajua että tämä on ironiaa. 

Vierailija
16/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini joka on päässyt yliopplaaksi kohta kymmen vuotta sitten? Eikös tuollainen ihminen ole nykyään jo lähempänä 30v.?

Ei amiksessa ole kuin teinejä. 

Vierailija
17/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko: Ansioluettelo tai CV

Nimi

Osoite

Syntymäaika

Mahdolliset ajokorttitiedot

Ammattitutkintotiedot

Muut opiskelut tai suoritteet

Erityisosaamiset

Kielitaito suullinen sekä kirjallinen osaaminen (Suomi, Englanti nyt ainakin)

Harrastukset

Mahdollista lisätietoa itsestäsi

Tuossa nyt ainakin mitä tuli mieleeni. Tee omanlainen mutta pelkistetty jos se sopii tyyliisi. Kaikkia olennaisia asioita kannattaa liittää mutta ei mitään turhaa. Ansioluettelo on tavallaan olennaiset tiedot sinusta työnhakijana.

Hakemuskirje tulee tehdä erikseen aina räätälöitynä hakemaasi työpaikkaan sopivaksi.

Onnea matkaan!

Vierailija
18/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaat kahdeksan vuotta ei ole 10. 

Vierailija
19/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkailet sinne vähän sitä ja vähä tätä. Ei niitä kukaan tarkasta 😁

Vierailija
20/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettette saa töitä kun kysymykset ja neuvot ovat tätä tasoa. 

Taidat olla kaltaistesi idiootti-ihmisten aito prototyyppi mutta et tiedä sitä.