Bonusäidit/äitipuolet
Minä olen itse bonusäiti, joskin miehen lapset ovat olleet koko suhteen aikana isoja murrosikäisiä ja nyt käytännössä aikuisia.
Miehen ex on heittäytynyt välillä hankalaksi. Milloin syytellyt miestään siitä mitä on ollut joskus heidän päättyneessä parisuhteessa aiemmin, isänä oloa, raha-asioista, milloin syypää olen minä ja etenkin kun minä tulin kuvioihin, niin kaikkihan alkoi mennä huonosti koska miehellä oli uusi oma elämä. Irrallinen hänestä. Lopullisesti.
Muiden kokemuksia bonusäitiydestä, uusperheistä jne.?
Kommentit (27)
Et ole äiti, eikä asia kuulu sinulle
Jos vanhemmilla on yhteishuoltajuus ja lapset asuvat myös isällään, niin ei ole olemassa miehen ja uuden vaimon omaa uutta perhettä. Uusi vaimo liittyy vanhaan perheeseen, ja homma on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Et ole äiti, eikä asia kuulu sinulle
Jos toisen lapsi asuu minun luonani välillä, niin kyllä. Asia kuuluu minulle myös. Lasta koskevat päätökset tekee pääasiassa lapsen biologiset vanhemmat, mutta minä päätän kyllä itse myös siitä mitkä ovat myös minun kotini säännöt. Niihin ei exät vaikuta.
ap
Vierailija kirjoitti:
En ole eronnut itse, niin ei ole omaa kokemusta, mutta tällei lukuisia eronneita vierestä seuranneena, vaikuttaa siltä, että kyseessä on ihan todellinen ilmiö. Kun sen ex löytää uuden, alkaa sellanen terrorismi, että oksat pois!
Mikä niin monet naiset saa tekemään jatkuvaa kiusaa exälle ja tämän uudelle perheelle? Tästä pitäisi ehdottomasti puhua enemmän ja erokiusaaminen kriminalisoida. Muuten tuo ei tule loppumaan. Liian moni normalisoi tuollaista ihan sairastakin käytöstä, josta kärsii valtava määrä ihmisiä.
Hahhah. Tiedät kaiken sivusta seuranneena. Joopa joo. Tiedät vain, mitä ne sun kaverit ovat kertoneet puolisonsa exästä. Siltä hankalalta exältä itseltään et ole kuullut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin lähi-äitipuoli ja miehen exän kanssa ei ole tarvinnut koskaan vääntää mistään. Samassa porukassa on juhlittu synttärit, rippijuhlat ja häät ja olemme hyvissä väleissä edelleen, vaikka poikakin on kohta 30v. Mies ja hänen ex olivat käsitelleet eronsa jo vuosia ennen kuin edes miehen kansa tavattiin, joten siellä ei tarvinnut mistään vääntää
Hyvä että teillä on noin.
Mutta on niitäkin, että vaikka olis erosta vuosia ja kaikki ns hoidettu ja sovittu, niin se vaan triggeröi joitain, et mies löytää uuden. Ilmeisesti sen miehen pitäis elää erakkona koko loppuelämä.
Ehkäpä se, että mies on löytänyt uuden ei haittaa, vaan miehen muuttunut käytös? Tapaako hän lapsia ihan samaan malliin kuin ennenkin vai onko löytynyt jotain mielenkiintoisempaa seuraa kuin omat lapset? Onko työstä tullut lapsia tärkeämpää, mikä sattui ajoittumaan uuden suhteen löytöön ja nyt kuvitellaan, että herne on vedetty nenään uudesta suhteesta?
Ap: tilanne on varmasti todellinen. Ja niitä on oikeassa elämässäkin tullut nähtyä. Paljon. Syy on aina kateus, katkeruus, pettymys omaan paskaan elämään ja se syy niihin haetaan muualta ja mikäs sen parempi kuin esim ex ja hänen uusi puolisonsa.
Oma tilanne exän kanssa on niinkuin sen pitääkin olla eli aikuiset ihmiset eivät tappele eivätkä kiusaa saatikka vaikeuta toistensa asioita. Asioista keskustellaan ja sovitaan sekä joustetaan puolin ja toisin. Ja kuin ihmeen kaupalla, kaikki draama loistaa poissaolollaan.
Öö, miten niin ulkopuolelta? Se eksähän on edelleen niiden lasten äiti, hölmö.