Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla lyhyt kierto ja pitkät kuukautiset?

Vierailija
28.02.2024 |

Tuntuu, että on menkat koko ajan. Itselläni vuoto kestää 7 päivää. Juuri laskin, että todellakin vain noin 2 ja puoli viikkoa jää väliä siitä, kun edelliset menkat loppuvat ja seuraavat alkavat!! Onko tämä yleistäkin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee anemia tota tahtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on melkein yhtä pahat.. 3 viikkoa välissä ja vuotaa 5 päivää..

Jos ne on aina ollut sinulla noin niin tuskin vakavaa.. Itselläni on aina ollut tämä kierto. Kyllä ottaa päähän kun joillakin saattaa olla 4 viikkoa välissä ja jotkut 3 päivän menkat..

Siihen päälle vielä oviskipu ja viikkoa ennen menkkoja alkava vatsakipu.. eli hyvää aikaa ei paljon ole kun aina sattuu mahaan :/

Vierailija
4/23 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole vakavaa onneksi (eikä anemiaakaan ole, vuoto ei ole runsasta, vaikka kestääkin pitkään). Ärsyttävää vain! 

Sama juttu täälläkin, että viikkoa ennen vuotoa alkaa kivut. Sekin vielä...

Ap

Vierailija
5/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on kans kierron pituus 23-25 päivää, yleensä 23. Kuukautisten osuus tästä on 7 päivää. Alkaa huumorintaju loppua 🙈

Vierailija
7/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hanki e-pillereitä tai jotain muuta ehkäisyä? Itse en jaksaisi tuollaista

Vierailija
8/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on AP ikäsi? 

mulla oli tuota kun Olin 48 vee Olin aneeminen monta kertaa. Kolmannen rautakuurin jälkeen sain hormonikierukan ja loppui vuotaminen siihen.

Vierailija
9/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista naisten ongelmille

Vierailija
10/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana (13-30-vuotiaana) niin, että kierron pituus oli 22-23 päivää ja vuodon kesto 8-11 päivää. Ei todellakaan ollut kivaa kun vuosikausia kirjaimellisesti melkein joka toinen päivä oli menkat! Sitten kun sain lapset, niin sen jälkeen kuukautiset onneksi lyhenivät noin 5 pv kestoisiksi ja nyt nelikymppinenä kiertokin on pidentynyt, 25-26-päiväiseksi. Tämä on yhtä juhlaa. Hb on noussut 110 tasolta 150:een.

Vierailija
11/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. 7-14 pv vuotoa, kovat kivut. Puhdas väli  14- max. 20 päivää. Viimeisen synnytyksen jälkeen jäi kai joku komplikaatio, siitä se lähti pahenemaan. Kärsin kolmisen vuotta ja yleisvointi ymmärrettävästi heikkeni runsaiden tiheiden vuotojen vuoksi. 

Koska lääkkeet eikä mikään muu auttanut,  leikattiin kohtu pois.  

Paljastui alkava endometrioosi. Onnekseni oli lapset tehtynä.  34 vuotiaana pääsin koko kuukautisrumbasta ynnä kivuista eroon.  Munasarjat jäi, ne on yhä voimissaan gynekologi ultrasi, olisi nytkin ollut munarakkula irtoamassa.

Joten myös seksi sen vuoksi yhä parempaa, kun hormonit toimii eikä pelkoa vahingoista. 

Kohdunpoisto ei ole maailma loppu, jos lapsiasiat ei kiinnosta tai ne jo hoidettu.  

Endometrioosi on myös vakava sairaus, joka hoidettavissa usein leikkaamalla. Ei toki aina,  jos leviää suolisto / vatsa ympäristö.

T n 48 v. 

Älkää naiset turhaan kärsikö!

Vierailija
12/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toisen lainen kokemus. Erittäin runsasta vuotoa 40 päivää, muutama vuodoton päivä ja taas vuotoa 40 päivää. Ei auttanut rautatablettien syöminen.  Kohdunpoiston jälkeen alkoi parempi elämä. Rautavarastot kuntoon puolessa vuodessa ja kas.. myös hb 157 aika nopeasti. Olin ollut toimintakyvytön kun vuotoa oli lähes tauotta vuoden ajan ja  en pysynyt hereillä kokonaista päivää alhaisen ferritiinin vuoksi. 

Vierailija
13/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla on kans kierron pituus 23-25 päivää, yleensä 23. Kuukautisten osuus tästä on 7 päivää. Alkaa huumorintaju loppua 🙈

Ihan kuin minulla. Otan osaa :(

Ja en halua e-pillereitä tai varsinkaan mitään kierukkaa vain lyhyen kierron takia, kun en ehkäisyä muuten tarvitse.

Ap

Vierailija
14/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana (13-30-vuotiaana) niin, että kierron pituus oli 22-23 päivää ja vuodon kesto 8-11 päivää. Ei todellakaan ollut kivaa kun vuosikausia kirjaimellisesti melkein joka toinen päivä oli menkat! Sitten kun sain lapset, niin sen jälkeen kuukautiset onneksi lyhenivät noin 5 pv kestoisiksi ja nyt nelikymppinenä kiertokin on pidentynyt, 25-26-päiväiseksi. Tämä on yhtä juhlaa. Hb on noussut 110 tasolta 150:een.

Huh huh, kuulostaa ihan kamalalta!! Onneksi tilanteesi on sittemmin helpottanut.

Ap

Vierailija
15/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. 7-14 pv vuotoa, kovat kivut. Puhdas väli  14- max. 20 päivää. Viimeisen synnytyksen jälkeen jäi kai joku komplikaatio, siitä se lähti pahenemaan. Kärsin kolmisen vuotta ja yleisvointi ymmärrettävästi heikkeni runsaiden tiheiden vuotojen vuoksi. 

Koska lääkkeet eikä mikään muu auttanut,  leikattiin kohtu pois.  

Paljastui alkava endometrioosi. Onnekseni oli lapset tehtynä.  34 vuotiaana pääsin koko kuukautisrumbasta ynnä kivuista eroon.  Munasarjat jäi, ne on yhä voimissaan gynekologi ultrasi, olisi nytkin ollut munarakkula irtoamassa.

Joten myös seksi sen vuoksi yhä parempaa, kun hormonit toimii eikä pelkoa vahingoista. 

Kohdunpoisto ei ole maailma loppu, jos lapsiasiat ei kiinnosta tai ne jo hoidettu.  

Endometrioosi on myös vakava sairaus, joka hoidettavissa usein leikkaamalla. Ei toki aina,  jos leviää suolisto / vatsa ympäristö.

Kamalaa! Onneksi sait apua.

Ap

Vierailija
16/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit saattavat tepsiä tuohon.

Vierailija
17/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla sama. Joskus nelikymppisenä alkoi tämä show mullakaan ei ole hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
18/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni oli normi kymmeniä vuosia, ennen kuin loppui kokonaan. Hemmetinmoinen riesa. Kolme lasta. Ei vähentynyt kivutkaan niiden myötä, vaikka muuta kerrottiin. Hb koko aikuisiän alle 120.

Vierailija
19/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

panettaako jossain kohtaa vai onko pelkkää kiertoo?

Vierailija
20/23 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toisen lainen kokemus. Erittäin runsasta vuotoa 40 päivää, muutama vuodoton päivä ja taas vuotoa 40 päivää. Ei auttanut rautatablettien syöminen.  Kohdunpoiston jälkeen alkoi parempi elämä. Rautavarastot kuntoon puolessa vuodessa ja kas.. myös hb 157 aika nopeasti. Olin ollut toimintakyvytön kun vuotoa oli lähes tauotta vuoden ajan ja  en pysynyt hereillä kokonaista päivää alhaisen ferritiinin vuoksi. 

Kamalaa :( Pieni on minun ongelmani tällaiseen verrattuna.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi