Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä puhutte pariskunnat kahden ollessa?

Vierailija
28.02.2024 |

Olen elämäni aikana ollut sekä peruskoulu- ja ylemmän, yliopistotasoisen ihmisen kanssa yhdessä, pariskuntina. Aiheita on aina ollut kyllä.

Mistä te puhutte pariskuntana kahden kesken on mielenkiintoista kuulla.

Olen laajan yleistiedon hankkinut elämäni varrella: kulttuurin (historia, uskonto, luonto, eläimet, taide), tekniikan (metalli, puu, sähkö, autot, laitteet), sekä arjen taitojen (ruoka, puutarha, puhtaanapito) kanssa innokkaasti touhuten, harrastaen ja myös vakavammin operoiden, rakentaen eri tiloja,yms.

Mistä mahtaa johtuu kun tämä erään pariskunnan kauniimpi osapuoli vain kertoo useimmiten vain korkeintaan '0')ollenkaan sanaa msitään näistä em.aihealueista. Tiedän, kun viettää n.99% vapaalla päivästään 'netflikseillen teevee-alttarinsa' kanssa.

En ole ikinä elämäni aikana törmännyt yhteenkään näin 'passiivisen ja suppean maailmankuvan' vain omistavan ihmisen kanssa. Melkein tekisi jo mieli erota kun luulisi pariskuntana olevan muutakin?

Oletko itse kokenut vastaavaa ja mistä te puhutte pariskuntana kahden kesken? Se on mielenkiintoista kuulla. Kiitos

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaaliseksiä ehdottelen akalle ja sitten vängätään siitä.

Vierailija
22/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota, jos tuntuu vaikealta. 

Minä tunnen kumppaniani kohtaan harmistusta, kun hän on kanssani, kun saisi varmasti yhtä intohimoisen keskustelijan puolisokseen kuin hän itse on.

Miksi siis et itse eroa, hyvänen aika sentään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudellaan ja huhuillaan.

Vierailija
24/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.  Netflixistä tulee harvoin mitään hyvää.

Vierailija
25/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sohvalla maatessa pierasen ja hän sanoo: hyi vi**u!

Vierailija
26/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ja kodin asioista, ei juurikaan muusta. Itse haluaisin muutakin.

Vierailija
27/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuulostaa niin ärsyttävältä ettei mikään ihme jos ei kiinnosta jutella

Samat. Sinä kuulostat niin besserwisseriltä ja muitten mollaajalta, että et ole ihannelistalla- et todellakaan. Kuvittelit varmaan olevasi jotenkin spesiaali ja aapeetä hienompi 😂😂😂😂😂🙄🙄😳👋👋

Aapee kuulostaa kovin analyyttiseltä ja pelokkaalta. Ymmärtän sinua hyvin. Rohkeasti kohtaamaan. Olet hyvä omana ittenäs.

Pariskunnat on kaksi ihmistä. Mitä ihmisen kanssa juttelee välillä juttelee ja välillä ei.

Paljon se on sitä, että tykkää olla sen toisen kanssa. Ne jutut siinä tulee, ajassa.

Itselleni sattui kohdalle rohkea luotettava välittävä kumppani. Olen hänen kohtaamisestaan onnellinen. Olin itse se pelokas alkoholistiperheessä kasvanut kaikkeen varautuva lapsi.

Onneksi uskalsin päästää lähelle. Kyllä siinä haastetta o

Samankaltainen tilanne oli meillä. Niitä juttuja alkoi tulla pikkuhiljaa. Aluksi oma kumppani oli paljon varautuneempi. Jossain vaiheessa aloin tajuta syitä ja seurauksia. Oma maailmani on avartunut paljon, kun olen saanut kuulla toisenlaisesta lapsuudesta. Kyllähän se jähmettää, jos on joutunut pelkäämään.

Minä olen melkoisen huolettomalla asenteella varustettu. Asiat järjestyy.

Aapeelle tyrkkäys etiäpäin. Kokeilemaan vaan.

Vierailija
28/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme enää oikein puhu mistään, paitsi pakolliset asiat. Vähän tulee juteltua pakollisten asioiden vierestä. 

Välillä tuntuu että haluaisi puolisolle sanoa jotain, mutta ei vain jaksa. Puhetta ei vain synny suusta, helpompi olla vaan hiljaa.

Vierailija
29/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jutellaan paljon. Töistämme, ollaan ihan eri aloilla mutta kumpikin johtavassa asemassa. Hauska miettiä tapaa millä selittää oman alan erikoistermien sijaan asioita yleiskielisesti, yrittää löytää analogioita toisen työmaailmasta. Politiikasta, ollaan monesta asiasta eri linjoilla mutta hauskaa kuunnella toisen mielipiteitä ja yrittää ymmärtää niitä. Lapsista, ovat jo aikuisia omillaan asuvia, mutta silti tiiviisti elämässämme. Lehdistä tai kirjoista lukemastamme, tvn ajankohtaisohjelmista. Luonnosta, seuraamme sään lisäksi tarkasti luontoa: lintulaudan pikkulintulajeja, kaupungin rusakoita, oravia ja kettuja, mökillä petolintuja, pöllöjä, sorkkaeläimiä jne. Koirastamme, tietenkin. Tulevaisuudesta paljon, jäämme kohta eläkkeelle, parisuhteestamme, varsinkin mies nostaa ongelmat heti pöytään, selvitetään asiat ennen kuin alkavat hiertää parisuhdetta, siitä, kuinka tykkäämme toisistamme.

Vierailija
30/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta puhutaan   kannattaa

Vierailija
31/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei sano paljoa, ja silloin kun hän puhuu, sanoissa ei ole kovinkaan paljoa sisältöä.. ap

Vierailija
32/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista, perheestä ja ystävistä, taloudesta, politiikasta, Suomen ja maailman tilanteesta, ajankohtaisista tapahtumista, arkiasioista, lomista, seksistä, ihmetyksen aiheista, tunteista, jaksamisesta ja hyvinvoinnista muun muassa. 

Vierailija
33/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon jutella. Mies tuijottaa tietokoneelta sarjoja ja minä telkkaa. Duunissa joutuu puhumaan niin paljon ettei kotona paljon kiinnosta. Yhdessä oltu 30 vuotta.

Vierailija
34/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuulostaa niin ärsyttävältä ettei mikään ihme jos ei kiinnosta jutella

Kun miettii, miten asiat maailmalla tällä hetkellä ovat, emme kaipaa ketään kannustamaan toisia minkäänlaiseen vihapuheeseen,syrjintään, yms.

Se on vain ja ainoastaan VÄÄRIN. Maailmassa on jo ihan tarpeeksi vihaa.

Mieti miksi: SINUN ei pitäisi sanooTOLLAISIA asioita kuin sanot ??! 

ap

Vierailija
35/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako jonkun muunkin mielestä AP jotenkin yksinkertaiselta?

Tai sitten vain haasteita kirjallisessa ulosannissa.

Vierailija
36/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh me mentiin yhteen siltä pohjalta, että keskustelu toimii. Miksi Ap aloit seurustelemaan tämän ihmisen kanssa, jos keskustelu on köyhää? 

Vierailija
37/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä. Kirjallisuudesta ja sarjoista. Urheilusta, katsottuna kuin myös omista harrastuksista. Matkahaaveista. Asumisesta ja asumiseen liittyvistä tulevaisuuden haaveista. Tuttavista ja läheisistä ja heidän kuulumisistaan. Missä haluaisi käydä syömässä. Erilaisista kulttuureista ja ympäristön vaikutuksesta ihmisen kehitykseen... Vähän kaikenlaisesta.

Vierailija
38/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhutaan paljon. Tuuletetaan ajatuksia mistä tahansa ajankohtaisaiheesta, uutisista, politiikasta, yhteiskunnan ilmiöistä, elokuvista, musiikista ja tietysti oman elämän asioista lapsista, sukulaisista, lasten harrastuksista.

Parhaat juttuhetket syntyvät arjen tilanteissa, kun ollaan kahden. Aletaan puhua jostain ilmiöstä, ja juttu kehittyy vuorotahtiin niin stand up -koomisen hauskaksi, että nauramme molemmat niin ettei kumpikaan pysty enää puhumaan, poskiin sattuu ja kyynelet valuvat silmistä.

En voisi jakaa elämääni henkilön kanssa, jonka kanssa ei olisi hyvää keskusteluyhteyttä.

Vierailija
39/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestämme, toisistamme, läheisistä, naapureista, julkkiksista, fiktiivisistä henkilöistä, yöunista, säästä, ruuasta, juomasta, taiteesta, politiikasta, uskonnoista, mystiikasta, seksistä, töistä, muistoista, nykyhetkestä, tulevasta jne. Meillä on niin hyvät jutut, että ohikulkijatkin jäävät välillä kuuntelemaan. 

Vierailija
40/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta. 18 vuotta avoliitossa. Lapsivapaita.

Politiikasta, kaavoituksesta, ympäristöstä, eläimistä, töistä, tutuista ihmisistä, elokuvista, sarjoista, autoista, uutisista..