Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä puhutte pariskunnat kahden ollessa?

Vierailija
28.02.2024 |

Olen elämäni aikana ollut sekä peruskoulu- ja ylemmän, yliopistotasoisen ihmisen kanssa yhdessä, pariskuntina. Aiheita on aina ollut kyllä.

Mistä te puhutte pariskuntana kahden kesken on mielenkiintoista kuulla.

Olen laajan yleistiedon hankkinut elämäni varrella: kulttuurin (historia, uskonto, luonto, eläimet, taide), tekniikan (metalli, puu, sähkö, autot, laitteet), sekä arjen taitojen (ruoka, puutarha, puhtaanapito) kanssa innokkaasti touhuten, harrastaen ja myös vakavammin operoiden, rakentaen eri tiloja,yms.

Mistä mahtaa johtuu kun tämä erään pariskunnan kauniimpi osapuoli vain kertoo useimmiten vain korkeintaan '0')ollenkaan sanaa msitään näistä em.aihealueista. Tiedän, kun viettää n.99% vapaalla päivästään 'netflikseillen teevee-alttarinsa' kanssa.

En ole ikinä elämäni aikana törmännyt yhteenkään näin 'passiivisen ja suppean maailmankuvan' vain omistavan ihmisen kanssa. Melkein tekisi jo mieli erota kun luulisi pariskuntana olevan muutakin?

Oletko itse kokenut vastaavaa ja mistä te puhutte pariskuntana kahden kesken? Se on mielenkiintoista kuulla. Kiitos

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole yhtä hyviä kommunikoimaan ulos ajatuksiaan.

Itselläni pari vakavaa sairautta jotenkin passivoivat aivojani. En jaksa toistaa olemassa olevaa tietoa ja käydä sen tason keskusteluja. Olisin tahtonut olla uuden tiedon luoja, mutta ei tule tapahtumaan tässä elämässä. Minulle riittää nykyään se, että saa höpöttää arkisista asioista ja kuunnella sujuvasti, jos joku haluaa politikoida ja parantaa maailmaa ajatuksen tasolla. Urani ei ole alueella, jolla voisin mihinkään vaikuttaa. Olen tyytyväinen ruohonjuuritason toimija. Toivottavasti seuraavassa elämässä saan muun mahdollisuuden.

Eletään ja annetaan muidenkin elää ketään tuomitsematta. Kaikilla meillä on syymme miksi asiat ovat jollakin tavalla.

Vierailija
2/55 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mistäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota, jos tuntuu vaikealta. 

Minä tunnen kumppaniani kohtaan harmistusta, kun hän on kanssani, kun saisi varmasti yhtä intohimoisen keskustelijan puolisokseen kuin hän itse on.

Vierailija
4/55 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntarkoituksesta, ruokakaupan ostoslistasta, karhunpennuista, hammastahnasta, Newtonin mekaniikasta, siskonpojan syntymäpäivistä, Aristoteleesta, mökin kevätsiivouksesta, pihan pikkulinnuista, hukkuneesta sukasta, mummum muistiongelmasta, menninkäisistä...

Vierailija
5/55 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi vie ja hakee lapset kouluun ja harrastuksiin, kumpi käy kaupassa ja mitä syödään. Eipä juuri muuta tällä hetkellä.

Vierailija
6/55 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan paljon politiikkaa ja maailmantilannetta. Koska meillä on monia yhteisiä harrastuksia, keskustellaan myös kirjoista, luonnosta ja musiikista sekä historiasta.

Arjen sujumiseen liittyvät puheenaiheet tähän päälle.

Vierailija
7/55 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa niin ärsyttävältä ettei mikään ihme jos ei kiinnosta jutella

Vierailija
8/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen eräästä pariskunnasta ap on huolissaan? 

Vierailija
9/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin aamusta iltaan ja jankataan samaa.  

Vierailija
10/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää vonkaan eukolta seksiä ja se kieltäytyy.

Vierailija
11/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta juurikaan mistään, eri huoneissakin ollaan. 

Vierailija
12/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kalastuksesta, harrastuksista yms ja eukko ruuanlaitosta, siivoamisesta yms.

Vierailija
13/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinule kuuluu?

Vierailija
14/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuulostaa niin ärsyttävältä ettei mikään ihme jos ei kiinnosta jutella

Samat. Sinä kuulostat niin besserwisseriltä ja muitten mollaajalta, että et ole ihannelistalla- et todellakaan. Kuvittelit varmaan olevasi jotenkin spesiaali ja aapeetä hienompi 😂😂😂😂😂🙄🙄😳👋👋

Aapee kuulostaa kovin analyyttiseltä ja pelokkaalta. Ymmärtän sinua hyvin. Rohkeasti kohtaamaan. Olet hyvä omana ittenäs.

Pariskunnat on kaksi ihmistä. Mitä ihmisen kanssa juttelee välillä juttelee ja välillä ei.

Paljon se on sitä, että tykkää olla sen toisen kanssa. Ne jutut siinä tulee, ajassa.

Itselleni sattui kohdalle rohkea luotettava välittävä kumppani. Olen hänen kohtaamisestaan onnellinen. Olin itse se pelokas alkoholistiperheessä kasvanut kaikkeen varautuva lapsi.

Onneksi uskalsin päästää lähelle. Kyllä siinä haastetta on ollut. Luottamus ja rakkaus on. Ja tahto.

Vierailija
15/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puhui lähinnä itsestään. Työstään, harrastuksistaan ja uutisista, mitä oli lukenut iltalehdistä. Ikuinen puheenaihe, johon aina kaikessa palattiin: mies ja sen pippeli. Muut asiat ohitti, ei kommentoinut. Joskus kysyi, miten mun päivä oli mennyt, mutta ei kuunnellut vastausta. 

Vierailija
16/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan lukea kirjoja vähän enemmän. 

Vierailija
17/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat kotitoimistolla ja paljon yhdessä.

Aamu alkaa päivän lehtiä kommentoimalla, aina löytyy joku aihe mistä jutella. Politiikka, talous, hullu presidentti/-ehdokas 2 suurvallassa. Juttelemme myös päivän töistä, onko toisella teamseja tai tapaamisia jossain. 

Illalla jutellaan lapsista, lastenlapsista, lomatalon tulevista töistä ja hankinnoista, matkoista, ystävistä.

Me puhume paljon:)

Vierailija
18/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään monenlaiisia arvomaailmoja ja moraalikäsityksiiä, erilaisia elämäntapoja ja utopijoiita.

Vierailija
19/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi töistä, loppuviikon suunnitelmista, Ukrainasta, Fermin paradoksista ja kaakaopavuista. Naimisissa 14 v, onnellisesti. 

Vierailija
20/55 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan puhua kaikesta maan ja taivaan välillä ja niiden ulkopuoleltakin. Politiikasta, historiasta, fysiikasta, psykologiasta, luonnosta, arkkitehtuurista, dinosauruksista. Tämä nykyinen onkin eka, jonka kanssa pystyy, edellisissä suhteissa mies on ollut joko minua vähemmän älykäs tai muuten vaan huono keskustelija. En pystyisi enää menemään suhteeseen jossa puhutaan vain kauppalistoista ja auton huollosta. Älyllinen tyydytys on itselleni yhtä tärkeää kuin kehollinen ja tunne-elämän tyydytys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän