Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäkin haksahdin, mutta ei haittaa - ferritiini

Vierailija
28.02.2024 |

Kävin ihan omalla rahalla yksityisellä otattamassa ferritiini-kokeen, koska olen ollut niin väsynyt. Tulos on 133. Mutta ei haittaa, nytpähän tiedän, että ainakaan alhaisesta ferritiinitasosta väsymykseni ei johdu. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haksahdin, ja onneksi haksahdin - lukema 17. 

Vierailija
2/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haksahdin, ja onneksi haksahdin - lukema 17. 

Ohhoh! Kannatti haksahtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet lihava?

Vierailija
4/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ferritiini 1

Vierailija
5/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla haksahti työhöntulotarkastusta tehnyt hoitaja. Työterveyslääkärillä ei kyllä tainnut olla laseja päässä, kun laittoi viestiä että kaikki hyvin, ei tarvitse mitään toimenpiteitä tehdä - ferritiinini oli 13 ja hemoglobiini tippunut 20-30 yksikköä :D Aloitin kyllä rautakuurin, sen verran omatoimisuutta mulla on.

Vierailija
6/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla haksahti työhöntulotarkastusta tehnyt hoitaja. Työterveyslääkärillä ei kyllä tainnut olla laseja päässä, kun laittoi viestiä että kaikki hyvin, ei tarvitse mitään toimenpiteitä tehdä - ferritiinini oli 13 ja hemoglobiini tippunut 20-30 yksikköä :D Aloitin kyllä rautakuurin, sen verran omatoimisuutta mulla on.

Ei taida ferritiiniin omatoimiset kuurit tehota.

Vierailija
7/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiinitestejä saa esim. tokmannilta

Vierailija
8/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ferritiini 1

Minulla oli sentään 5.

Vierailija
9/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tehoaa, vuodessa rautakuurilla ferritiini noussut 11:stä 55:een.

Vierailija
10/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se mulla toimi, yksi obsidan fe joka toinen aamu c-vitamiinin kanssa. Myös toinen perheenjäsen on sillä nostanut ferritiinin yli sataseen :D

Vierailija
11/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ferritiini kohosi sillä, että kun syön minipillereitä ehkäisyyn niin kuukautiset loppuivat. Selkeästi kuukautisten takia ferritiini oli matalalla.

Vierailija
12/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa pitäisi kyllä tehota. Minulle laitettiin tiputuksella, koska muutosta ei ole tullut, vaikka syön rautaa koko ajan.

Vierailija
13/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tehoaa. Mitä ihmettä sekoilet?

Vierailija
14/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ferritiinit 90 luokkaa, onko se hyvä? Sen tiedän ettei nyt mikään huono.

Vierailija
15/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ferritiinit 90 luokkaa, onko se hyvä? Sen tiedän ettei nyt mikään huono.

Alle 30 rupeaa olemaan huono.

Vierailija
16/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositteko rautalisän otossa joka toisen päivän tekniikkaa vai joka päivä? Tästä lääkäreillä niin erilaisia mielipiteitä. 

Vierailija
17/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 30 enkä tullut tuosta tiedosta hullua hurskaammaksi. Verta olen kyllä vuosien varrella menettänyt useammankin kerran ja synnyttänytkin kolmesti. Selkäleikkauksen ja yhden synnytyksen jälkeen sain verivalmisteita, muuten on vaan annettu ajan parantaa. Kerran kävin verenluovutuksessakin kun halusin "maksaa takaisin" saamani veret ja se kokemus jäi kyllä viimeiseksi, kun sain pariksi viikoksi järkyttävät rytmihäiriöt.

Vierailija
18/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 30 rupeaa olemaan huono.

Kiitos. Mulla ei sitten hätäpäivää.

Vierailija
19/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 19 ja lääkäri sanoi, että on hyvin viiterajoissa, ei tarvetta lisäraudalle.

Vierailija
20/24 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täällähän on totuus, lääkäreillä nyt niin eriävät mielipiteensä, onneksi täällä tiedetään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä