Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kermapebaongelma; en osaa valita kesälomakohdetta

Vierailija
28.02.2024 |

Pyöritellyt mielessä kohta koko Etelä-Euroopan, mutta en osaa päättää. Haluan kaikkialle, mutta sitten kuitenkin löytyy aina joku miinus tai epäröinnin aiheuttaja. Tämähän on kuin tinderöintiä!

Ehdottakaa jotain. Kriteerit olisi seuraavat: Euroopassa, lämmintä, kiva uima-allasalue, kuitenkin mieluummin edes pikkukaupunki kuin pelkkä turistirysä, ei mikään kehitysmaatasoinen paikka jossa vessapaperia ei saa laittaa pönttöön, kauniita maisemia, autottomalle sopiva, suht hyvät yhteydet Suomesta. Ei ole pakko olla suora lento, mutta mieluiten max. yksi vaihto tai lento+juna eikä lento+lento+laiva+bussi.

Ja saa kertoa omiakin lomasuunnitelmia. Kivaahan tämä on, mutta teen tästä aina liian vaikeaa :)

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo Pattaya lasketa jo eurooppaan kuuluvaksi. Kannattaa muistaa että mitä pitempi lento,sitä hoikemmat ja kauniimmat naikkoset siellä.

Mitä minä tällä tiedolla teen? Hyvää matkaa sinulle. Edelleenkään en aio matkustaa kauas enkä muutenkaan ole kiinnostunut minkänäköisiä on vastaantulijat. Kunhan eivät jokaikinen ole turisteja.

Ap

Vierailija
42/64 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä enää mene lähellekään Välimerta kesälomalla. Liian suuri riski 40-50 asteen hirmuhelteisiin, metsäpaloihin ym riesoihin. Ennen koronaa tuli lähes kaikkina kesälomina käytyä jossain tuolla suunnalla, mutta ei enää. Ei mitään järkeä mennä sinne, jos ei ole pakko. Jätän nuo maat kevät- ja syyslomille. 

Minulle on vain plussa, jos lämpötila on yli 30. Vähintään 25 pitää olla.

Ap

Joo, johonkin 35-37 asteeseen saakka kyllä ihan kivaa. Mutta jos sitten kun mennään yli 40:n ei ole enää kivaa. Toistaiseksi viimeisellä kesäajan reissulla tuonne suunnalle oli hotellin parveke ilta-auringon suuntaan eikä siinä voinut myöhään illallakaan istua, kun rakenteet oli pitkän hellejakson ja kuuman päivän jälkeen niin kuumat että se parveke oli kuin huonosti lämmitetty sauna. Varmaan 50 astetta ainakin.

Mutta jos nyt välttämättä haluat itseäsi kiusata menemällä kesällä tuonne, suosittelen Sloveniaa ja Montenegroa. Hienoja maita molemmat, mutta vielä parempia keväällä ja syksyllä. 

(olen siis tuon lainaamasi tekstin kirjoittaja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puotinharjun ostari on kova! Euroopassa mutta silti kansainvälinen paikka. Siellä vietin iloisen viime kesän ja ens kesän vietän myös. Käyn kattomassa eksoottisia puoteja ja nauttimaan iloisesta tunnelmasta ja aivan loistavasta ruuasta. Eri kulttuureja myös näkyvillä hyvällä tavalla mm.ruuan muodossa. Tavallaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla! Erittäin lämmin suositus 🌞

Odotinkin jotain tällaista vastausta. Olen aidosti pahoillani, jollei sinulle ole mahdollisuutta matkustaa vaikka haluaisit.

Ap

Annoin hyvän vinkin täysin vilpittömästi omasta mielestäni, voisit yllättyä positiivisesti! Mutta njääh, ennakkoluulot kai on🤔

Helsinkiläisenä paikka on kyllä tuttu. En kammoksu, mutta en koe lomapaikaksi kauppakeskusta kotikaupungissa.

Ap

Vierailija
44/64 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa kaunista koskematonta rannikkoa joka ei ole turistirysä, niin varmaan Montenegron tai Kroatian rannikko. Uskomattoman kaunista seutua, vehreitä vuoristoalueita, turkoosia vettä, aurinkoa, metsiä, vesiputouksia, ihan kuten Disney:n maailmasta.

Sääli sinänsä että sota pilasi tuota aluetta 90-luvulla ja hidasti kehitystä roimasti, mutta siellä on niin paljon koskematonta puhdasta luontoa että turisti kyllä kiittää.

Majoitus edullista, maissa turvallista ja ruoka on hyvää.

Kroatia on ollut ihan hirveessä nosteessa viime vuodet. Itse olin siellä joskus 10 vuotta sitten ja jo silloin oli niin turistinen. Dubrovnik kesällä ei ole enää edullinen, hotellit ja ravintolat iha hyvissä hinnoissa. Raha pitää ottaa kun se on tulollaan. 

Vierailija
45/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene kaikkialle.

Hitto näitä köyhien ongelmia.

Köyhillä ei ole varaa matkustella missään.

Vierailija
46/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizza olisi tyylikäs kohde, paljon näkemistä ja helppo tehdä retkiä lähistölle jos haluaa. Ihanin hotelli on mielestäni La Perouse, mutta kesällä huone sieltä maksaa neljä tonnia viikkoa. Halvemmallakin kyllä löytää hyviä vaihtoehtoja.

Mä olen aikuisen lapseni kanssa menossa kesällä Nizzaan. Suunnitelmissa ainakin päiväreissu Monacoon.

Vierailija
47/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puotinharjun ostari on kova! Euroopassa mutta silti kansainvälinen paikka. Siellä vietin iloisen viime kesän ja ens kesän vietän myös. Käyn kattomassa eksoottisia puoteja ja nauttimaan iloisesta tunnelmasta ja aivan loistavasta ruuasta. Eri kulttuureja myös näkyvillä hyvällä tavalla mm.ruuan muodossa. Tavallaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla! Erittäin lämmin suositus 🌞

Odotinkin jotain tällaista vastausta. Olen aidosti pahoillani, jollei sinulle ole mahdollisuutta matkustaa vaikka haluaisit.

Ap

Annoin hyvän vinkin täysin vilpittömästi omasta mielestäni, voisit yllättyä positiivisesti! Mutta njääh, ennakkoluulot kai on🤔

Onko sulla joku aivovamma?

Vierailija
48/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza tai Cannes tai molemmat. Junarata kulkee rannikkoa pitkin joten voi tehdä retkiä muihinkin kaupunkeihin. Ihana valo ja takuulla lämmintä.

Vierailija
49/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Comon tai Maggioren alue. Junat kulkee hyvin. Lento Milanoon.

Vahva suositus Maggiorelle! Suora Finnairin lento Malpensan kentälle ja sieltä tilausajobussilla Stresaan tai Bavenoon. Laivalla pääsee liikkumaan ympäri järveä ja halutessaan vaikka Sveitsin puolelle. Kaikki on siistiä, puhdasta ja asiallista.

Vierailija
50/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsen rakastan Italiaa, esim. Gardajärvellä on todella kaunista; vuoristoa ja vesistöjä. Ihana pieni helmi Ranskan Rivieralla on Menton -niminen pieni rantakaupunki. Sieltä.käsin on ihana ajella esim. vuokra-autolla Nizzaan ja Monacoon. Italian Ventimiglian kaupunki on ihan vieressä,joten samaan reissuun voisi yhdistää molemmat maat, tosi tuo Ventimiglia ei niin ihmeellinen ole. 

Vierailija
51/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä olet kiinnostunut? Jos vain ryönäämisestä, voi jäädä siihen lähipubin nurkille. 

Ärsyttävää että juoppoturismi on pilannut niin monta kohdetta.

Vierailija
52/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa kaunista koskematonta rannikkoa joka ei ole turistirysä, niin varmaan Montenegron tai Kroatian rannikko. Uskomattoman kaunista seutua, vehreitä vuoristoalueita, turkoosia vettä, aurinkoa, metsiä, vesiputouksia, ihan kuten Disney:n maailmasta.

Sääli sinänsä että sota pilasi tuota aluetta 90-luvulla ja hidasti kehitystä roimasti, mutta siellä on niin paljon koskematonta puhdasta luontoa että turisti kyllä kiittää.

Majoitus edullista, maissa turvallista ja ruoka on hyvää.

Näissä ei ole uima-altaita. Hienoja paikkoja mutta ei kermaperseille.

Vierailija
53/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonaan ja siitä junalla johonkin rannikkokaupunkiin.

Vierailija
54/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisiko sinulla mahdollisuutta matkustaa jos pitäisi itse maksaa?

Vierailija
55/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sulle kohta kermat peballa näytän!

Vierailija
56/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lennetään heinäkuussa Muncheniin. Pari yötä siinä, sitten junaillaan muutamasa kohteessa Itävallassa1,5vkoa ja lennetään Wienistä pois. Valitsin hotellit sijainnin ja uima-altaan perusteella. Vanhemmat ja kolme teinipoikaa.

Vierailija
57/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza

Vierailija
58/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizza

Sopii kermapeboille.

Vierailija
59/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny Beach, Bulgaria

Vierailija
60/64 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko mennä mihinkään, varsinkaan jos ei ole edes hinkua johonkin tiettyyn kohteeseen? Täällä on ilmastokriisi menossa, jos et ole huomannut. Matkailun vuoksi myös luteet yms. leviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän