Ihonhoito esim. -80/90 luvulla
Seuraan somessa kosmetiikka-aiheista sisältöä, ihonhoidosta ja meikkauksesta tulee vastaan suosituksia ja jotkut ihmiset oikeasti käyttää toodella paljon erilaisia tuotteita ihonhoidossa ja meikkauksessa. Esim. kasvovesi, kosteusvoide, silmänympärysvoide, spf, primer, erilaiset seerumit, kasvoöljyt, hyaluronihappo- ja retinolituotteet yms. Meille markkinoidaan tosi paljon kaikkia ihoa hoitavia, erityisesti kosteuttavia tuotteita, ja joka paikassa korostetaan miten iso merkitys tyyliin ihon kaksoispuhdistuksella ja kosteutuksella on. Itsekin tykkään käyttää erilaisia tuotteita ja niistä tulee ihana fiilis. Mutta se mitä oon miettinyt, että onko näillä tuotteilla oikeasti joku merkitys.. sillä esim. ennen vanhaan naiset oli tosi kauniita (on edelleen!) mutta luulen että tuotearsenaali ja tavat ihonhoidossa on ollut ihan eri menneinä vuosikymmeninä. Tarvitseeko iho esim. hyaluronihappoa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan, että ennen sanotiin, että ihoa ei saa alkaa hoitamaan liian aikaisin esim ryppyvoiteilla. Nyt nuoretkin laittaa kaiken maailman seerumeita.
Eikö tässä joskus ollu jossain lehdessäkin juttua jostain 6(?)-vuotiaasta tytöstä, joka kierteli äitinsä kanssa Normal-liikkeessä ostelemassa naamioita ja meikkejä.
Siis tämä juttu:
Ennen sai lapset olla lapsia. Nyt ne on pikkuaikuisia.
Herbinan kasvomaito ja kasvovesi sekä Nivean kasvovoide tai ehkä jopa sitä jankkia sinisestä peltipurkista.
Akneiholle Clerasilia, joka tuhosi ihon suojakerroksen kokonaan ja vain lisäsi finnejä ja tukkeumia.
Keski-ikäisillä naisilla oli ehkä Yves Rocherilta jotain yö- ja päivävoiteita erikseen. Muistan sellaiset ruskeat pyöreät muovipurkit, joissa oli vähän niin kuin krokotiilinnahkaa matkiva pintakuvio.
Mun kasvojenhoito on pesu aamuin illoin pelkällä lämpimällä vedellä. Tätä olen harrastanut teini-ästä lähtien, jolloin alkoi tulla aknea. Nyt 40 vuotta vanhempana ihoni on kaunis ja rypytön. Aknekin parani heti, kun siirryin pesussa pelkkään veteen.
Ihmiset ovat nykyään 4-kymppisenä vanhan näköisiä ja syy on vain kaikessa mötkyssä, mitä mättävät naamaansa. Niillä saa vain kohonneen syöpäriskin.
Itse olen vähän laiska ihonhoitaja. Mitäs mieltä ootte, kannattaako ihoa puhdistaa puhdistustuotteilla niinä päivinä/viikkoina kun ei käytä meikkiä? Itse oon huomannut että ihoon tulee helpommin finnejä jos puhdistan liikaa. Tietysti joku hellävaraisempi aine vois auttaa tähän, mutta vierastan kasvojen ihon liiallista pesemistä.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkorasva, hajusteet ja hiuslakka kannattaa jättää raskausaikana "Kosmetiikassa on runsaasti aineita, joita ei ole tutkittu sikiön kehitystä ajatellen"
kyllä, ja hiusten värjäys riski. siis aina sekä raskausaikana täysin pois. max raitoja kun ei odota. karsi minimiin kaikki. tatuoinneista kuullaankin jossain vaiheessa kun tämä polvi vanhenee. hammastahnatkin ongelma, mutta luontaistuotteet pillerit jne voi aiheuttaa maksaan samat haitat kuin liikaa juonneilla.myös synteettiset vitamiinipillerit varo niitä. vettä, ruokaa,ruuasta kaunettavat ja terveyttä ylläpitävät aineet
Olen aina ollut laista hoitamaan ihoani. Puhdistan meikit, teen kemiallisia kuorintoja. Muuten pesen kasvot mantelimaito tai marseillesaippualla. Ei muuta.
Olen 40v ja iho voi todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan, että ennen sanotiin, että ihoa ei saa alkaa hoitamaan liian aikaisin esim ryppyvoiteilla. Nyt nuoretkin laittaa kaiken maailman seerumeita.
ja varaa on. muka niin perheet pulassa,lapsiperheköyhyyttä. lapsill,nuorilla hyvin rahaa, syödä ulkona ja 200 e jopa kosmetiikkaan, 180e hajuvesi on ok, pipo 175e ok, vyö 300e. hyvin pyyhkii. ja safka ei terveellistä,kotiruoka ei maita, peli ja vehkeet,,mikä kelpaa. mummo antaa lahjarahaa 20e,ei kiitetä,nyrpistetään nenään,jopa rumempaa mielenosoitusta
Voi kun jaksaisi joka ilta ensin huolellisesti puhdistaa kasvot ja sitten laittaa monia eri tuotteita. Ihonhoitorutiinit pitäis kai tehdä jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoa koska iltaisin on niin väsynyt että haluaa vaan nopeasti nukkumaan 😂
Ja ihon kuorinta aprikoosinkiveä sisältävällä Aaprilla.