Mitä ruokaa laitat huomenna?
Kommentit (27)
Kanan koipireisiä ja lohkoperunoita
Paistan pihvit joko rasvaisesta jauhelihasta tai entrecotesta valurautapannulla. Paistamiseen käytän voita ja maustan suolalla sekä pippurilla (kasvis!). Syön ilman lisukkeita.
Jotain punalaputettua pakastimesta.
Liha-perunalaatikkoa. Ylihuomenna kanarisottoa, eli sitä muinaisessa 90-luvun koulun keittokirjassa ollutta kana-riisi-hemapavuokaa joka ei oikeasti ole risottoa nähnytkään.
Aamiainen kahvi, maustamaton jogurtti, keit kananmuna. Persilja
Lounas. Broilerinfileitä sweet chilikermakastikkeessa. Höyrytetyt perunat ja porkkanat sekä kukkakaali. Salaattina kaali/ananasraaste.
Ip kahvi joulutorttu.
Iltapala. sämpylä jolla juustosiivu, teetä, omena tai veriappelsiini.
Jotain laputettua minkä saa mikroon. Ja tietty leipää ja margariinia, juustoa jos on.
Tänään kirjolohikeittoa. Huomenna kinkkukiusaus
Otan pakkasesta lihasoppaa, riittää kahdelle päivälle.
Keitoista ja laatikoista jää aina parin päivän vara pakkaseen, näppärä ottaa kun ei viitsi tai ehdi miettiä mitä valmistaisi ruuaksi.
Siis huomena to 29.2. meidön perheen mies ja nelivuotias syövät tämän päivän ruokaa lämmitettynä.
Huomenna to 29.2. olen iltavuorossa, Tänään mulla on vapaapäivä jA tein kahta erilaista ruokaa pakastimeen.
Nyt tänä aamuna olen leiponut korvapuusteja. Ja sämpylöitä.
Osa niistå menee pakastimeen. Myöhemmin käyn kaupassa omalla vanhalla tyämatka autolla ja teen suuremmat ruokaostokset.
Nyt vapaani jälkeen, mulla on putkeen neljä päivää itavuoroja,
Joten koko vkonlopun mies hoitaa lasta.
Tein eilen nachopeltiä ja riittää täksikin päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Heh hee hei, Varmasti noin. Nuo molemmat olet valmiina ostanut lähikaupasta.
Ja vain siksi, kun et itse viitsi laittaa ruokaa. Ja joo, saahan sitä valittas, ettei tuet riitä, kun ei viitsitä itse edes keittää perunoita ja tehdä edullisesta jauhelihasta kastiketta.
Kun tekee suuremman annoksen jauheliha kastiketta, sitä voi syödä nii perunoiden kuin spagettin kanssa.
Ja loput pakastaa.
Myös jauhelihaa voi kypsentää kerralla paljon ja pakasyaa sen. Näin soitä saa nopeasti jauhelihakeiton, rudkran kastikkeen, lisän makaronilsatikkoon, hernekeittoon ynnä muuhun.
Tein lihapullia peuran jauhelihasta ja tavallisesta jauhelihasta. Tein jotain 80 kpl lihapullia joten syön niistä monta päivää muusin kanssa.
Tänään bolognesea, huomenna hapankaaligulassia 2 päivälle.
Tänään jauhelihakastiketta ja spaghettia, huomenna vietnamilaisia kevätrullia.
Puoliso on työillallisella joten wolttaan kun en viitsi tehdä vain yhdelle.
Tänään ruokana thaikkuwok riisillä ja eilistä kermaista kaalimuhennosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh hee hei, Varmasti noin. Nuo molemmat olet valmiina ostanut lähikaupasta.
Ja vain siksi, kun et itse viitsi laittaa ruokaa. Ja joo, saahan sitä valittas, ettei tuet riitä, kun ei viitsitä itse edes keittää perunoita ja tehdä edullisesta jauhelihasta kastiketta.
Kun tekee suuremman annoksen jauheliha kastiketta, sitä voi syödä nii perunoiden kuin spagettin kanssa.
Ja loput pakastaa.
Myös jauhelihaa voi kypsentää kerralla paljon ja pakasyaa sen. Näin soitä saa nopeasti jauhelihakeiton, rudkran kastikkeen, lisän makaronilsatikkoon, hernekeittoon ynnä muuhun.
Kuka idiootti ruskistaa jauhelihaa pakkaseen? Siihen menee muutama minuutti samalla kun muu soppa kiehuu.
Eikä edellinen kertonut että teki ruokaa vain 1 päivälle, saattoihan se olla että söi kalakeittoa jo 3:tta päivää ja kiusausta valmisti koko loppuviikoksi?
Ihme raivoamista??
Kotivaran kärkkäriä ja hapankaalia. (-60%)