Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAMAATUSKAT ' 05 ma-su***

15.01.2007 |

Heissan missäs te kaikki luurailette maatuskat? Ilmoittautukaahan nyt!

Muutama asia tullut mieleen mitä pitäisi kysäistä:

- syökö teidän taaperot jo itse? Kuinka kauan keskimäärin on mennyt jotta syövät todellakin ihan itse, ettei tarvi avittaa?

- miten pottailu alkanut sujumaan jos jo pottailette?

- onko kellään muilla Teletapit mukana kuvioissa?'

Meillä tullut oma lusikka mukaan kuvioihin tällä viikolla, mikä ihana sotku siitä syntyykään.

Pottaa emme aloita vielä, koska emme saa nostella poikaa kainaloista vielä reilu kuukauteen. Kaveri vissiin vaan istutetaan siihen sitten toistuvasti, vai miten se homma toimii?

Voi tuota Teletappien määrää meidän huushollissa, kaveri kantaa alvariinsa dvd/vhssät käteen että pistä nyt pyörimään. Sairaalassa tuli jo yliannostus.

No ei mulla tämän ihmeellisempää. Kivaa alkanutta viikkoa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun nyt nopsaan käymään kun päivällä tuli Rompsulta tekstari et missäs eukko luuraa, hihhih.. :)

No joo, ollaan oltu flunssassa, tai siis lapset ja ukko, mä oon sit leikkiny sairaanhoitajaa päivät (ja yöt) pitkät.. Lisäksi tytölle tulee lisää hampeja, mikä näkyy levottomina unina. Ja sit meitin keskarilta leikattiin napatyrä, eli nyt on potilasta ja toipilasta tupa täynnä, huh!

Meillä POTTAILU on hyvin satunnaista. Joskus tyttö meneee istumaan siihen ihan itse, joskus ei meinaa mennä kirveelläkään. Tuotoksia nolla tähän mennessä, jos ei lasketa niitä muutaman kuukauden takaisia sattumia.

SYÖMINEN itse.. siis eihän mun hermo kestä kun lusikalla paukutetaan pöytää ja ruuat lentää kaaressa. Maito tiputellaan kans pöydälle ja sit se pitää vielä levittää kädellä mahdollisimman laajalle. Nou nou nou!! Opetelkoon sit joskus.. :/

Toisaalta, meidän keskari oppi syömään jopa viiliä itse (ja siististi!) n.1v 4kk, joten ehkä kannattais vaan antaa yrittää..

Iiik! Pätkis tuli haisemaan tohon lahkeeseen ja meinas JUST sammuttaa koko koneen! Mä lähden nyt siis peppupyykille, nam. Jatketaan paremmalla ajalla, heipat vaan kaikille!!

Pähkis :)

Vierailija
2/12 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syödä vielä itse kuin sormiruokaa. Lusikka on ollut kyllä kädessä mutta ruokaa ei ole vielä yksin syönyt.

Pottailua ei olla kokeiltu eikä varmaan kokeillakaan kuin kesällä sitten. Näin neljännen lapsen kohdalla uskon olevan sama kuin edellisilläkin että niillä tienoin osaa itse opetella siihen.

Sanoja ei tule, siis sellaisia tajuaisi sen tarkoittavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVES!!

jonkin verran tytöt ovat SYÖNEET " ITSE" tyyliin heillä omat lusikat ja mulla yks jolla oikeasti menee ruokaa suuhun asti =) aika hauskaa hommaa mutta siihen täytyy aina henkisesti valmistautua, on kyllä niin sotkusta hommaa, mutta tykkäävät!

meillä ei POTTAILLA juuri lainkaan. silloin tällöin niin että potta pysyy tuttuna esineenä kylppärissä/vessassa.

TELETAPPEJA ei meillä katota eikä juuri muutakaan tv:stä, jotenkin tyttöjä ei yhtään kiinnosta se homma. joskus toivois että kiinnostais vähän enemmän ;-)

tässä pikaiset vastaukset romille ja muille, ja samalla vähän romille myös seuraa ettei tarvi ihan yksin täällä hengailla =)

palataan jälleen!

j+" mella" ja " milla"

Vierailija
4/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta itse lusikoinnista.. meillä tykätään vielä enemmän haarukoinnista! ja se luonnistuukin paremmin/ on helpompaa/ vähemmän sotkua! tietty ruoka pitää sitten olla palasina. mutta se onnistumisen ilo on niin liikuttavaa! melkein pakahtuvat onnesta!

bai!

Vierailija
5/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin muutaman sanasen kirjoittaa, kun poitsu nukkuu. Olen ollut nyt viime keskiviikosta asti kotona Eetun kanssa, kun eka oli kuumetta ja sit yrjötauti. No nyt on onneks kunnossa ja huomenna taas hoitoon ja äippä töihin.

POTTAILU ei vielä mitään. Potta on mukana leikeissä mut ei kiinnosta.

ITSE SYÖMINEN haluaa välillä lusikan käteen ja usein ottaakin ruokaa lautaselta ja laittaa suuhun. Mut kyllä useemmin vaan leikkii sen ruoan kanssa.

Miten muilla, jokos tulee sanoja?? Meillä ei vielä muuta, kun satunnaisesti. Äiti, pikke(hoitopaikassa oleva koira), syä, kakka. Kauheesti kyllä pulputtaa mutta aivan omaa kieltänsä =))

Meilläkin keittiöremppa edistyy hyvin. Eilen tuli kaikki uudet koneet ja kalusteet. Ens viikolla tulee asentajat asentamaan. IHANAA!!!! Pääsee taas normaali rytmiin. Nyt on aina tarvinnut hakea vedet vessasta ja tiskata vadeissa. Kauheeta ramppaamista.

Nyt taidan käydä ulkona nauttimassa yhdestä paheestani ja mennä soffalle pötköttämään.

Nyt kaikki kynnelle kykenevät maatuskat linjoille MARSSSS!!!!! =))

T. Nasu

Vierailija
6/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä vastata tuohon Romin kyselyyn, kun tuo itse syöminen on ajankohtaista ja pottatreenit kovasti mielessä.

Meillä syödään itse silloin kun neitiä sattuu huvittamaan, ei millään suostuisi tekemään omalla lusikalla muuta kuin hakkaamaan pöytää tai heittämään sen lattialle:(( Ennemmin syö käsin kun on sellaista sopivaa ruokaa. Mutta enimmäkseen syötän. Onkin ajankohtaista alkaa opettelemaan toden teolla tuota itse syömistä kun päiväkotiin pitäisi mennä maaliskuun puolessavälissä.

Pottatreenejä ei ole aloitettu todenteolla. Potta on ostettu jo syksyn alussa. Kerran pari olen istuttanut tytön siihen ja hetken on siinä ihan kiinnostuneena istunut, mutta heti kun on noussut ylös on tarpeet tullu siihen kylppärin lattialle.

Vierailija
7/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee jo muutama ihan ymmärrettäväkin sana:

isi, suhinaässällä

kakku

kakka

hauva

vauva

ei oo (sanoo kaikkeen ei oo, kun häneltä kysyy jotain)

pupu

kaappi

Aika paljon toistelee tavuja ja muutenkin yrittää kaikkia sanoja toistella mitä kuulee.

Vierailija
8/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoista:

Lauranäiti74:n viestissä kirjoitti, että laps sanoo aina " ei oo" , jos jotain kysyy. Aika hauska vastaus ; ) Meillä poika sanoi aina " tä?" , jos jotain kysyi. Nyt on jääänyt se vähemmälle. Sanoja on muutamia: Äiti, isi/isä, tä/mitä, anna (sanoo kun itse antaa), ottaa/otta, nenätuhina = kakka/haisee, pörinä = auto tmv., lamppu (vähän sinne päin), ei-ei-ei...

Ruokailu:

Syödään itse ainoastaan sormin. Lusikkaa käytetään hämmentämiseen. Pitäis ehkä kokeilla sitä haarukkaa kans. Nokkamukista/nokallisesta pullosta oppi juomaan yht`äkkiä pikkasen yli vuoden ikäisenä. Välillä kaataa kyllä lattialle, mutta yleensä ei.

Vierailija
9/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potta on ollut kylppärin lattialla ehkä 3 kk. Välillä on istunut siihen autettuna, ei oo itsenäisesti juuri pyrkinyt potalle istumaan. Joitakin pissoja on tullut pottaan vaipanvaihdon yhteydessä. Pari kertaa on yrittänyt puristaa kakkaa (kun oon vähän pyydellyt), on tullut hienot pierut pottaan ;) Eilen mies oli kiirehtynyt pojan potalle kun tämä oli alkanut kakata vaippaan. Osa kakasta tuli pottaan ja poika oli ollut kuulemma vähän vaivautunut. Ei taitais olla vielä ihan ajankohtaista kovasti opettaa, ettei vaan jää huonoa mielikuvaa/pakottamisen makua.

Vierailija
10/12 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä myräkkä täällä on!..pysyyköhän tuo katto päällä..huijui.

Ja mies lähti pojan ja koiran kans tuonne myräkkään autolla katsomaan mökille onko se vedenvallassa..vähän hirvitti kyllä päästää poikaa mukaan, mutta ku kerrankin oma-alotteisesti.. Mää kyllä sanoin että jos ajaa mehtään niin annan selkään;) toivottavasti ei tarvi antaa..

Syömisestä: Söi jo pari viikkoa itsekin siinä samalla omasta kupista, omalla lusikalla ja välillä meni jotain jo suuhunki ja hauskaa tuntui olevan ennenkaikkea...mutta sitte alko mennä ihan pelkäksi sottaamiseksi niin aattelinpa pitää parin päivän paussin:)

Pottailusta: Tuntuu olevan aivan kauhusta jäykkänä jos laitetaa potalle istuun, joten jätettiin sekin. Potta on olohuoneen lattialle lelujen seassa..saa tutustua siihen rauhassa..vaatteet päällä on jo ite menny istumaan siihen.

Sanoja laitoinki jo viime viikolla..

Eipä täsä muuta..jään ootteleen että perhe tulee hengissä kotiin.

T:Helli

Vierailija
11/12 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napiaiset ilmottautuu...

Meillä harrastetaan tuota itse syömistä vain sormin, lusikkaa olen antanut käteen vähän niinkuin kuivaharjoitteluksi.

Ja potat tuli viimein ostettua vuoden alussa. Tyttö istuu ja lukee kirjaa siinä tyylikkäästi, mutta poika ei pysy sekuntiakaan potalla. Onkin lähinnä keskittynyt työntämään päätään potan reiästä ulos (meillä on pottatuolit). Heh. Mutta aina välillä on kokeiltu saaliin toivossa, mutta ei ole mitään saatu.

Teletappi ja Himpulat dvd:t saatiin jouluna. Niitä jaksetaan katsella vaihtelevasti. Tyttö tuntuu enemmän olevan kiinnostunut, kuin poika. Mutta melkein voi sanoa että max 5min jaksaa tyttökin niitä ihmetellä. Pikkukakkosen tunnari tuntuu olevan suosikki. Ja sopivan mittainen :D...

Babytalkille haluan täältä lähetellä halauksia kovasti. Itsekin olen viime aikoina yllättynyt äitiyden ajoittaisesta rankkuudesta. Meillä tuntui tuo eka vuosi lasten leikiltä tähän nykyiseen rumbaan verrattuna. Koita jaksella!

Vierailija
12/12 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan siis kaikille!!!

Pottailusta: Meillä vihataan sitä kapinetta! Meillä on molemmissa kerroksissa omat potat, kylppärissä sellainen " tuolipotta" ja sitten alakerrassa tavallinen. Kumpikin aika vihattuja rakkineita. Pakolla en siis ole pidellyt ja nykyisin aina vaippaa vaihtaessa ja suihkuun mennessä ym. vähän istahdetaan (ehkä muutamaksi sekunniksi) ja se siitä. Tulosta ei siis tule vielä sinne...

Meillä olis tuolla kaapissa myös pönttöön se pienennin. Pitäisikin varmaan kokeilla olisko se jotenkin jännempi pojasta ;)

Itse syömisestä: Lusikka on pojalla kädessä ja osaa jo laittaa sillä aika sujuvasti ruokaa suuhunsa. Mutta lähinnä se on siinä vain harjoittelumielessä. En ole edes kokeillut riittäisikö kärsivällisyys itse syömiseen. Varmaan sotku olis ainakin mahtava :)

Voi, kaikilla tuntuu sanoja tulevan jo useampia. Meillä ei vielä ainuttakaan :( Sitä äitiä niin kovin olen odotellut, mutta ei. Sanavarasto kyllä tuolla uskomaton, kun ymmärtää puhetta ihan täysiään!!! Saas nähdä, mitä täräyttää sitten kun innostuu puhumaan :)

Pitää nyt hehkuttaa, että meillä on vihdoin opittu nukkumaan yöt tosi hyvin!!! (ja heti perään syytä koputtaa puuta!!!)

Nyt kaksi yötä nukkunut jo ilman ainukaistakaan tutin laittoa tms. Nukkumaan käy 20-20.30 aikaan ja aamulla herätys siinä 08-09 aikaan :) Tuolla odotus puolella moni valittelee uniongelmista, itse nukun kuin tukki kun kerrankin saa nukkua :) Aamulla pissittää ku palokunnan heppaa ku ei oo ees vessaan tullu herättyä, kun niin makosasti nukuttanut :)

Kai se on otettava nyt ilo irti, se olis täällä enää 7vk ja olis taas viikot kasassa ja sit taas valvotaan ;)

Mutta nyt kahvin keittoon...

t. K@tju