Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko laittaa suhteen jatkumisen ehdoksi sen, että mies käy psykologille puhumassa ongelmistaan?

Vierailija
15.01.2007 |

Olen noin kaksi vuotta patistanut miestäni puhumaan ongelmistaan jollekin ammattilaiselle, lähinnä psykologille. Pari krt mies on ollut jo luuri kädessä, mutta ei kuitenkaan ole soittanut. Mies myöntää omat ongelmansa ja tunnistaa ne, mutta ei kuitenkaan osaa tehdä niille mitään. Hän ei kuitenkaan suostu menemään psykologille, koska ei halua tulla leimatuksi hulluksi (sic!). Lisäksi mies ei usko, että psykologista voi olla apua. Hän uskoo, että ongelmat selviää kovalla työllä.

Mitään edistymistä ei ole parin vuoden aikana kuitenkaan tapahtunut, ennemmin takapakkia. Olen maanitellut, suostutellut, jopa lahjonut. Tiedän, että motivaation pitäisi lähteä miehestä itsestään. Nyt kuitenkin miehellä on vain ennakkoluuloja, hän kuitenkin myöntää, että psykologista voisi olla apua.

Mä olen niin pinna tiukalla miehen ongelmien kanssa, että olen ajatellut ottaa käyttöön uhkailun. Voinko siis sanoa miehelleni, että jatkan suhdetta hänen kanssaan vain, jos hän menisi EDES PARI KERTAA sinne psykologille? Selittäisin tietenkin, että miksi näin olisi.

Kommentteja kiitos, te viisaat av-ihmiset.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ongelmia hänellä on? Haittaavatko ne jotenkin parisuhdettanne?

Vierailija
2/4 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kasvatus on vähän saman suuntaista kuin lasten kasvatus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Millaisia ongelmia hänellä on? Haittaavatko ne jotenkin parisuhdettanne?

Ja kyllä, ongelmat haittaavat parisuhdettamme.

Kuten sanoin, mies myöntää omat ongelmansa ja myös sen, että psykologista voisi olla apua.

ap

Vierailija
4/4 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla siis masennusta ja alkoholismia, jotka vaikuttavat suhteeseemme. Eikös jokaisella ole oikeus asettaa suhteelle ne ehdot joilla pystyy itse jatkamaan. Toinen osapuoli tekee sitten omat päätöksensä siltä pohjalta itse.