Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autorahoitus maksettu loppuun, ei mitään viestä, että auton omistajuus pitää vaataanottaa?

Vierailija
27.02.2024 |

Mitenkään ei informoitu, että Trafin palveluun pitää mennä itse vastaanottamaan oman auton omistajuus. Eikö rahoitusyhtiö voisi sen vertaa informoida? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka auto on nyt maksettu niin et koskaan omista sitä, näin me olemme päättäneet.

-Purra ja Orpo-

Vierailija
2/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämmöistähän tää on.  

Itse ihmettelin vuosia sitten, kun jouduin maksamaan yhtenä takaajana kaverin velan.   Kun velka oli mielestäni minun osaltani suoritettu, pankista ei tullut minkäänlaista ilmoitusta siitä, että osuuteni takauksesta oli nyt maksettu.  

Menin itse pankkiin kysymään, että onko asia nyt sitten kohdallani selvä.  Kyllä oli.  Sitten pyysin, että pankki lähettää minulle vielä ilmoituksen tästä, että minulla ei sitten enää todellakaan ole pankille mitään velkaa maksettavana ja siihen vielä tarkka päivämäärä.  Halusin selkeän todistuksen tästä, koska koko juttu oli alunperinkin kaikin tavoin sotkuinen ja hankala.  Halusin saada varman selvityksen, että enää en ole rahallisessa vastuussa mistään.

Sanottiin, että juu kyllä, tulet saamaan siitä vielä selvityksen.  Ei tullut ikinä mitään.  

No ei tullut laskujakaan, mutta ihmettelen, miksi pankki ei sen vertaa voi tehdä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulla meinasi mennä auton omistajuuden ottaminen liian myöhään. Viimeisen rahoituserän maksettuani en pitänyt turhan kiirettä. Sitten menin traficomini sivuille ja ilmoitin ottavani auton omiin nimiini. Muistaakseni siellä sivustolla luki, että omistajan vaihdis pitää rekisteröidä viikon sisällä. Sama viikon sisällä oli silloin kun vaihdoin autoa. Jouduin ottamaan uudelleen yhteyttä autokauppaan, että laittakaa nopeammin tieto eteenpäin että omistan sen auton. Ja kyllä otti päähän kun otin uudelle autolle kaskovakuutusta ja näin vakuutusyhtiön nettisivuilla että maksan edelleen vanhasta autosta liikenne- ja kaskovakuutusta vaikka autoliike oli luvannut hoitaa sen asian.  Ensi kerralla olen  nopeampi rekisteröinti- ja vakuutusasioissa auton kohdalla.

Vierailija
4/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lähettivät postissa jonkin tunnuksen jolla voi trafiin tehdä omistajanvaihdos ilmoituksen.

Vierailija
5/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka auto on nyt maksettu niin et koskaan omista sitä, näin me olemme päättäneet.

-Purra ja Orpo-

Kuulostaa enemmän Marinin sinun-rahasi-ovat-italian-rahoja toiminnalta. 

Vierailija
6/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun nyt itsekkin pitäisi auton ostaneena tajuta käydä ilmoittamassa, että sinä olet nykyään omistaja, eikä rahoitusyhtiö.

Vierailija
7/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sun nyt itsekkin pitäisi auton ostaneena tajuta käydä ilmoittamassa, että sinä olet nykyään omistaja, eikä rahoitusyhtiö.

Mä sain ainakin jonkun lipukkeen jolla sitten Trafin sivuilla sai vaihdoksen tehtyä. Oli 7 päivää aikaa hoitaa se.

Vierailija
8/8 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisi  itseltään sen verran vaatia, että lukisi ne autoakaupan antamat  paperinivastakat läpi ja merkitsisi allakkaan, milloin pitää tehdä se trafin ilmoitus.

Aikamoista holhousta odotetaan. Eihän pankilla ole sen trafi-ilmiotuksen kanssa mitään tekemistä.