Iho vaan kuivuu lisää vaikka vähensin pesutkin minimiin
Pahenee vaan. Mitähän seuraavaksi? Ei suihkuun ollenkaan??
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona sisäilman kosteusprosentti on varmaan kostuttimilla pidetty siinä 35-40%:ssa, missä iho voi hyvin? 95% ajasta menee sisätiloissa, tämä on ratkaisevan tärkeää.
Ilmankosteus on kotona kunnossa.
Ap
Onko sulla kosteusmittari?
Pidän sitä perchckhceesdä. Yötäpäivää. Huuhtelen joskus.
Ruutuvihkoon kirkoitan mittaustuloksii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atoopikkona käyn suihkussa joka päivä, hikoillessa toisenkin kerran. Aqualan L levitän hoitajan ohjeen mukaan kostealle iholle, imeytyy paremmin
Voisko tuolla ylenpalttisella peseytymisellä olla jotain tekemistä "atopian" kanssa..
Atoopikon tulee nimenomaan peseytyä päivittäin, se kosteuttaa ihoa ja vähentää bakteerja. Vanhentunut käsitys, että pesua pitäisi välttää. Toki rasvaus sitten heti suihkun jälkeen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Käytä vain suolasaippuaa pesemiseen ja aina kunnon rasvaus suihkun jälkeen ja kunnon voiteilla esim. apteekista Canoderm on ainakin minun kuivalle iholle todella hyvä voide. Mutta joudun kyllä rasvaamaan päästä aina suihkuin jälkeen. Näillä minun ihoni pysyy kunnossa talvella.
Pese suolalla, se kuorii samalla.
Sitten hevosrasvaa (hierontaan) päälle ja kuivattelet noin 1-2 tuntia ja eikun vaatteet päälle ja töihin.
Pistä herätys klo 3.45. Ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atoopikkona käyn suihkussa joka päivä, hikoillessa toisenkin kerran. Aqualan L levitän hoitajan ohjeen mukaan kostealle iholle, imeytyy paremmin
Voisko tuolla ylenpalttisella peseytymisellä olla jotain tekemistä "atopian" kanssa..
Atoopikon tulee nimenomaan peseytyä päivittäin, se kosteuttaa ihoa ja vähentää bakteerja. Vanhentunut käsitys, että pesua pitäisi välttää. Toki rasvaus sitten heti suihkun jälkeen.
-eri
Ei pidä.
T. Ihotautilääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona sisäilman kosteusprosentti on varmaan kostuttimilla pidetty siinä 35-40%:ssa, missä iho voi hyvin? 95% ajasta menee sisätiloissa, tämä on ratkaisevan tärkeää.
Ilmankosteus on kotona kunnossa.
Ap
Onko sulla kosteusmittari?
33 % näyttää nyt mittari.
Ap
Tee ihonkuorinta hunaja/suola sekoituksella, kumpikin hoitaa ja desinfioi. Iho ei ota rasvaa vastaan jos on hilsekerros päällä. Kosteuta heti pyyhkeellä taputtelun jälkeen. Voit laittaa vaikka humektania alle ja paksumpaa rasvaa sitten kun humektan on imeytynyt. Teen kerran pari viikossa tuon kuorinnan.. Syö myös kurkkua, melonia ym vesipohjaista. Itse syön juustonaksuja parina päivänä kun iho on tosi kuiva, se auttaa, kumma kyllä. Mulla on psoria atopiaa enkä hikoile ikinä, eli hyvin tiivis iho.
SE on karvattomille koirille tarkoitettua.