Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iho vaan kuivuu lisää vaikka vähensin pesutkin minimiin

Vierailija
27.02.2024 |

Pahenee vaan. Mitähän seuraavaksi? Ei suihkuun ollenkaan??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona sisäilman kosteusprosentti on varmaan kostuttimilla pidetty siinä 35-40%:ssa, missä iho voi hyvin? 95% ajasta menee sisätiloissa, tämä on ratkaisevan tärkeää. 

Vierailija
2/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona sisäilman kosteusprosentti on varmaan kostuttimilla pidetty siinä 35-40%:ssa, missä iho voi hyvin? 95% ajasta menee sisätiloissa, tämä on ratkaisevan tärkeää. 

Ilmankosteus on kotona kunnossa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös aina talvisin tämä ongelma. Kasvot saan pysymään kunnossa laittamalla aina kerroksittain kosteuttavaa kasvovettä, hyaluronihapposeerumia, voidetta ja kasvoöljyä, mutta aika kalliiksi tulisi jos koko kroppaan käyttäisi, joten yritän pärjäillä apteekin tukevimmilla rasvaisilla kosteusvoiteilla, jotka auttaa mutta ei niin paljon etteikö iho esim. sääristä hilseilisi kuivuuttaan välillä. Eipä tuolle oikein mitään voi kun on sellainen ihotyyppi.

Vierailija
4/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

O Keefersin rasva. Se keltainen. Ei kuule kestä kiittää. Ole hyvä vain. Siihen loppuu kuivumiset. 

Vierailija
5/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja millä aineilla sä hoidat ihoasi? Pois kaikki sulfaatit, tilalle yksinkertaisia tuotteita lyhyellä incillä. Oliiviöljy- tai aloe verasaippua pesuun, laimennettuna. 

Oman kuivan ihon sain kuntoon, kun suihkun jälkeen laitoin kostealle iholle ensin kerroksen aloe vera-geeliä ja sen päälle kosteutta sitovan öljypohjaisen tuotteen, ei kuitenkaan mineraaliöljyjä.

Käytän luonnonkosmetiikkaa ja teen sitä itsekin, joten olen tykästynyt yksinkertaisiin ratkaisuihin ihonhoidossa. 

Vierailija
6/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sulla kosteusmittari?

Vierailija
7/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös aina talvisin tämä ongelma. Kasvot saan pysymään kunnossa laittamalla aina kerroksittain kosteuttavaa kasvovettä, hyaluronihapposeerumia, voidetta ja kasvoöljyä, mutta aika kalliiksi tulisi jos koko kroppaan käyttäisi, joten yritän pärjäillä apteekin tukevimmilla rasvaisilla kosteusvoiteilla, jotka auttaa mutta ei niin paljon etteikö iho esim. sääristä hilseilisi kuivuuttaan välillä. Eipä tuolle oikein mitään voi kun on sellainen ihotyyppi.

Jos se iskee vain lämmityskaudella, ilmankosteus (=sen puute) on ongelma. En haluaisi jankuttaa, mutta suurimman osan tuotteista saa heittää mäkeen kun hoitaa syytä eikä oiretta. Mulla jopa sääret ovat pysyneet hyvinä, vaikka mikrokuituiset työvaatteet hankaavat. Muita loppuneita vaivoja: sähkötukka, silmien kuivuus, poskiontelotulehdukset, kuorsaaminen. flunssat.

Vierailija
8/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O Keefersin rasva. Se keltainen. Ei kuule kestä kiittää. Ole hyvä vain. Siihen loppuu kuivumiset. 

Käsille ja jaloille tarkoitetut voiteet on ainakin loistavia, pitäisi kokeilla tämäkin. Hintavia vain ovat, mutta ainoa rasva millä olen saanut korput kantapääni kuntoon. Hyviä arvosteluja on saanut vartalovoidekin, kun katsoin Kärkkäisen sivuilta.

Vierailija
9/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sun hyvien rasvojen saanti sisäisesti? Juotko riittävästi vettä? Nämä molemmat vaikuttavat ihon kuntoon.

Vierailija
10/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se iskee vain lämmityskaudella, ilmankosteus (=sen puute) on ongelma. En haluaisi jankuttaa, mutta suurimman osan tuotteista saa heittää mäkeen kun hoitaa syytä eikä oiretta. Mulla jopa sääret ovat pysyneet hyvinä, vaikka mikrokuituiset työvaatteet hankaavat. Muita loppuneita vaivoja: sähkötukka, silmien kuivuus, poskiontelotulehdukset, kuorsaaminen. flunssat.

Joo, mulla tämä ongelma on vain lämmityskaudella. Ilmankostutin ilmeisesti pitäisi tosiaan hankkia.

Vierailija
11/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikkona käyn suihkussa joka päivä, hikoillessa toisenkin kerran. Aqualan L levitän hoitajan ohjeen mukaan kostealle iholle, imeytyy paremmin 

Vierailija
12/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla tämä ongelma on vain lämmityskaudella. Ilmankostutin ilmeisesti pitäisi tosiaan hankkia.

Suosittelen lämpimästi. Suhteuta asunnon kokoon. Mulla loppui kaikki rasvaaminen noiden muiden vaivojen lisäksi. Kostuttimet hankittiin astmaatikon takia, enkä edes tajunnut kuinka paljon ne vaikuttavat muuhunkin elämänlaatuun. En enää olisi ilman.

Vierailija
13/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atoopikkona käyn suihkussa joka päivä, hikoillessa toisenkin kerran. Aqualan L levitän hoitajan ohjeen mukaan kostealle iholle, imeytyy paremmin 

Voisko tuolla ylenpalttisella peseytymisellä olla jotain tekemistä "atopian" kanssa..

Vierailija
14/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ja millä aineilla sä hoidat ihoasi? Pois kaikki sulfaatit, tilalle yksinkertaisia tuotteita lyhyellä incillä. Oliiviöljy- tai aloe verasaippua pesuun, laimennettuna. 

Oman kuivan ihon sain kuntoon, kun suihkun jälkeen laitoin kostealle iholle ensin kerroksen aloe vera-geeliä ja sen päälle kosteutta sitovan öljypohjaisen tuotteen, ei kuitenkaan mineraaliöljyjä.

Käytän luonnonkosmetiikkaa ja teen sitä itsekin, joten olen tykästynyt yksinkertaisiin ratkaisuihin ihonhoidossa. 

Saippuahan on korkean pH:nsa takia hullun kuivattavaa, oli se sitten "luonnontuote" tai ei. Lyhyt INCI ei ole myöskään tae yhtään mistään, lipeäkin on hyvin yksinkertainen aine, mutta sitä ei todellakaan kannata laittaa iholle. Hyvin on vedetty nyt mutkat suoraksi..

Vierailija
15/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sulla kosteusmittari?

On mittari ja kuten sanoin, asia on kunnossa. Joku muu vaan nyt mättää.

Ap

Vierailija
16/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sun hyvien rasvojen saanti sisäisesti? Juotko riittävästi vettä? Nämä molemmat vaikuttavat ihon kuntoon.

Syön ihan normaalia kasvispainoitteista ruokaa ja iho-omega-lisäravinnetta. Vettä 3 litraa päivässä.

Ap

Vierailija
17/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYYHY. Mustat pisteet.

Vierailija
18/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vain suolasaippuaa pesemiseen ja aina kunnon rasvaus suihkun jälkeen ja kunnon voiteilla esim. apteekista Canoderm on ainakin minun kuivalle iholle todella hyvä voide. Mutta joudun kyllä rasvaamaan päästä aina suihkuin jälkeen. Näillä minun ihoni pysyy kunnossa talvella. 

Vierailija
19/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön ihan normaalia kasvispainoitteista ruokaa ja iho-omega-lisäravinnetta. Vettä 3 litraa päivässä.

Ap

Nov.ttuäläsyö.pidä välipäiviä. Mihin sä kulutat.

Pläski.

Vierailija
20/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SYYHY. Mustat pisteet.

Ei ole syyhy.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän