Miten osaatte ottaa tuoreessa suhteessa puheeksi ikävät asiat?
Kun tulee jotain sanomista ekaa kertaa, eikä haluis olla ikävä nipottaja. Esim kun toinen jättää vessan vetämättä jo kolmatta kertaa, tai käy illalla jääkaapilla tekemässä voileipää ja jättää ruokatarvikkeet pöydälle yöksi jo toisen kerran.
Joskus nyt voi epähuomiossa unohtaa mitä vaan, mutta kun tuntuu toistuvalta huolimattomuudelta tai välinpitämättömyydeltä, niin miten siitä nätisti sanoisi, koska pakkohan se on sanoa, eikö?
Kommentit (40)
Parempi lopettaa suhde samnatien. Nuo asiat eivät sitten muutu. Pahenevat vain. Jos satut asiasta jotakin sanomaan, oli sävy mikä tahansa, sanmuoto mikä tahansa, olet nalkuttava ä**ä. Lisäksi muistaa jatkossa taatusti jättää vetämättä ja ruokatarvikkeet aina pöydälle. Sellaista pientä hauskaa kiusaa toiselle, jota juuri tuollaiset ihmiset harrastavat.
No sanot heti etkä vello. Yksi mun ex oli ihan raivostuttava tuosta, että kun minä tein jotain väärin, niin sen sijaan että sanoisi siitä, niin kantoi kaunaa ja tuhisi sanomatta, että mikä mättää. Se on oikeasti kaikille parempi sanoa. Muuten kumppanisi saa katsella sitä, kun katkeroidut.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaalla äänensävyllä ja rauhallisesti esim. näin: "Hei, huomasin muuten, että sulta oli jäänyt vessa vetämättä. Voitko jatkossa vetää sen joka kerta, kun asioit siellä? Kiitos."
"Olit vissiin unohtanut voileipätarvikkeet pöydälle yöksi. Oletko jatkossa tarkempi, ettei ruoat mene pilalle."
Normaali Ihminen tajuaa mitä tehdä ihan vain sanomalla että joku jäi tekemättä. Ei tarvitse kädestä pitäen opastaa miten tulee toimia. kuulostaa suorastaan vittuilulta.
Sanomalla että vessa pitää vetää joka kerran jälkeen.
Leipä tarvikkeet takaisin jääkaappiin.
Tuohan nyt onnistuu suominaiselta ihan käden käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai heti sanotaan. Ei sitten aleta valittamaan, kun yhteen on muutettu.
Niin sitä kysyn, miten sanot?
"Sinulta jäi pytty vetämättä" sinulta jäi jälkesi keittiössä siivomatta".
Tuota en edes ymmärrä, että kylässä mennään toisen jääkaapille noin vain.
Kylässä? Eikö nuo ole ihan parisuhteessa?
Vihdoin kun on löytänyt jonkun joka arvomaailmaltaan ym on muuten täys kymppi, onkin arkiasioissa ihan surkea. En mitenkään haluaisi olla mikään nipottaja =(
Ap.
Heti vaan esille. Näetpä sitten voiko hänen kanssaan keskustella mistään ongelmista.
Itse sain juuri viestin "kukaan ei sua kestä, edes sun lapset. Minä oon yrittäny."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai heti sanotaan. Ei sitten aleta valittamaan, kun yhteen on muutettu.
Niin sitä kysyn, miten sanot?
"Sinulta jäi pytty vetämättä" sinulta jäi jälkesi keittiössä siivomatta".
Tuota en edes ymmärrä, että kylässä mennään toisen jääkaapille noin vain.
Kylässä? Eikö nuo ole ihan parisuhteessa?
Kyllä se on kyläpaikka, jos on seurustelusuhde. Itse olen seurustellut miesystäväni kanssa seitsemän vuotta. Edelleenkin menen hänen luokse kylään enkä leiki emäntää.
Sanot vaan asiallisesti.
Jos hän pitää sua nipottajana ja aloittaa riidan asiasta, niin ehkä ihan hyvä, että käy ilmi suhteen alkuvaiheessa.
Mielestäni sun mainitsemat esimerkit ovat ihan arjen perusasioita, jotka jokaisen pitäisi ymmärtää. Itse olisin aika huolissani siitä, että joku aikuinen voi olla noin tonttu.
Nipottamista on enemmänkin se, että aletaan vääntää jostain tyyliasioista, kuten esim. miten astianpesukone täytetään.
Jos mies ei vedä vessaa ja jättää margariinit pöydälle niin mitä keskustelemista siinä on?
Jestas
Teet vain niin että jatkossa kun käyt sonnalla niin jätät vetämättä. Sitten ootte samikset
Sano heti tai joudut jatkossa aina siivota porsaan sotkut tai ero.
Yleensä siihen on kaksi vaihtoa..
a) Kirjoitat itsellesi ylös asiat, mitkä puolisossa ärsyttää. Sen jälkeen soitat parhaalle ystävällesi tunnin puhelin ja pohditte asiaa. Voit myös kirjoittaa tänne vauvapalstalle. Toki on myös auttava puhelin, jos oikein paljon ahdistaa.
b) sanot: "Pekka prkl! Mua ärsyttää, kun jätät aina likaset vaatteet eteiseen. Laitatko ens kerralla tuonne pyykkikoriin".
Heippalapuilla voi viestiä jos ei muuten kykyä löydy.
Pyydät ystävällisesti, että hei voisitko tästä lähin tehdä näin ja näin. Kiitos.
Riippuu asiasta.
En sano juuri mistään, koska päätin ensimmäisen suhteeni jälkeen, että en enää ikinä ole sellainen kuin olin siinä suhteessa. Aloituksessa kuvattu touhu ylittäisi minunkin sanomiskynnykseni ja saisi pohtimaan syntyjä syviä.
Kohteliaalla äänensävyllä ja rauhallisesti esim. näin: "Hei, huomasin muuten, että sulta oli jäänyt vessa vetämättä. Voitko jatkossa vetää sen joka kerta, kun asioit siellä? Kiitos."
"Olit vissiin unohtanut voileipätarvikkeet pöydälle yöksi. Oletko jatkossa tarkempi, ettei ruoat mene pilalle."