Mikä on lukunopeutesi? Itse olen 2 kuukaudessa lukenut 45 kirjaa.
Kommentit (46)
Kai se kirjoihin pakeneminenkin käy. Itse käyn ennemmin käyskentelemässä metsässä ja maailmalla, luoden omaa kirjaani.
Huussissa on tällä hetkellä Tieteen Kuvalehti vuodelta 2006. Jahka ennätän lukea jokaisen sivun ennen kuolemaani, niin mikäpä siinä.
Olen suhteellisen nopea lukija, mutten kyllä löytäisi noin monta mielenkiintoista kirjaa, että lukisin noin paljon tuossa ajassa.
Valitettavasti ei myöskään ole aikaa lukea noin paljon. Normaalista päivästä menee työmatkoinensa pelkkään työhön liki 12h päivästä. Siihen päälle kaikki kotityöt, oma perhe ja lapset ja myös omista vanhemmista huolehtimiset.
Kirja/viiko. Tekstiä pitää maistella ja fiilistellä.
Yhden kirjan lukenut tänä vuonna.
Voi kun olisikin aikaa vain lukea! Mutta kun työ vie suurimman osan päivästä.
Olen aina rakastanut lukemista, jo ihan pikkulapsesta. Minulla on paljon kirjoja ja lisää tulee hommattua, ne ovat heikkouteni.
Iltaisin on aikaa lukea, ja luen aina ennen nukkumaanmenoa.
Voin lukea romaanin illassa. Sinuhe Egyptiläiseen meni kaksi iltaa 14-vuotiaana.
Viime aikoina olen lukenut tosi vähän, pitäisi löytää hyviä, uusia kirjoja kirjastosta ja viritellä lukuharrastusta
Joskus osallistuin haasteeseen missä luettiin mahdollisimman paljon vuorokauden aikana. Luin kuusi kirjaa, mutta enpä voi sanoa, että hirveästi mieleen jäi.
Ja tuo ei tietenkään ole normaali lukutahtini
Tänä vuonna tällä hetkellä taitaa olla mennä neljästoista kirja.
Osallistun nyt viidettä kertaa Helmet-lukuhaasteeseen, jossa luetaan/ kuunnellaan 50 kirjaa erilaisita kategorioista ( esim. vaikka kirjassa rakastutaan, kirjassa valehdellaan, kaksi kirjaa, joilla on sama kääntäjä jne). Joillakin ryhmässä haaste on jo valmis.
Aikoinaan 56 kirjaa 2 kk. Kun alkoi samat aiheet toistumaan, piti alkaa valikoimaan sisällön, eikä määrän mukaan. Lisäksi lukemista hidastaa nykyisin kirjan sisällön merkityksen analysointi, kuten lauseiden monimerkityksellisyys, eri ihmisen erilainen näkemys samaan asiaan, enemmän kriittistä pohdiskelua, kuin positiivista unelmien lukemista.
Sähkökirjanlukijan mukaan 0,8 sivua minuutissa englanninkielistä tekstiä. Yleensä joku kevyt dekkari menee päivässä, jos ei muuta tekemistä ole, eli n. 5-6 tuntia aktiivista lukuaikaa.
ap joka ei lukemaansa omaksu eikä ymmärrä kuvittelee että määrä korvaa laadun.
Vierailija kirjoitti:
46/2kk
47/2kk
Lukunopeus siinä 50-80 sivua tunnissa. Vuosittain luettujen kirjojen määrä vaihtelee, aiemmin meni 150 romaania vuodessa ja opiskelukirjat päälle, nyt pienten lasten äitinä jää alle 100 kirjan jos ei lasten kirjoja lasketa.
Tykkään lukemisesta ja olen aina lukenut paljon, nytkin niin paljon kuin voin.
Lukunopeus on hyvä. En vain lue, kun työn kautta saan riittävästi lukea.
Tänä vuonna on tullut luettua tai kuunneltua yhteensä 9 kirjaa.
Yleensä yksi kirja vuorokaudessa tai kahdessa. Riippuu tietysti kirjan pituudesta.
Minä olen voittanut 25 Stanley Cupia. Olisin voittanut 26, jos olisin päässyt Änhooällään.
Minä poika se heitin keihästä 200 metriä. Olis mennyt 300, jos olisin ottanut vauhtia.