Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhänäkin voi tehdä vaikka mitä

Vierailija
26.02.2024 |

Käydä uimahallissa, kahvilassa, syömässä ravintolassa, elokuvissa, jalka/ kasvo/kynsihoidossa, keilailemassa, pelaamassa padelia. Listahan on ihan loputon.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein köyhimmillä ei ole rahaa muuta kuin ruokaan ja lääkkeisiin.

Vierailija
2/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä varaa tuollaisiin. Tai siis jos vaihtaisin kolme ulkomaan matkaa vuodessa uimahalli/padel korttiin ja varusteisiin niin sitten ehkä.

Köyhänä pakko tehdä valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja voi,jos pakollisten menojen yms. jälkeen jää mihtään käteen.

Vierailija
4/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä varaa tuollaisiin. Tai siis jos vaihtaisin kolme ulkomaan matkaa vuodessa uimahalli/padel korttiin ja varusteisiin niin sitten ehkä.

Elokuvaliput ihan törkeissä hinnoissa. Vie perhe leffaan ja syömään tai osta lentoliput Espanjaan. Valitsen Espanjan.

Vierailija
5/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Köyhä ei tee vuosittain ulkomaanmatkoja.

Vierailija
6/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on outo käsitys köyhyydestä. t. Oikeasti köyhä

Vierailija
7/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Köyhä ei tee vuosittain ulkomaanmatkoja.

Minun mielestä olen köyhä koska joudun valitsemaan. Jos olisin rikas pelaisin padelia ja matkustaisin, saattaisin jopa pelata Padelia Espanjassa.

Vierailija
8/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvaliput ihan törkeissä hinnoissa. Vie perhe leffaan ja syömään tai osta lentoliput Espanjaan. Valitsen Espanjan.

Ehkä elokuva-ravintolaillan hinnalle lentää Espanjaan.

Mutta Espanjassa pitää asua, syödä, juoda ja tulla vielä poiskin.

Vierailija
9/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudun kaupassa miettimään minkä juuston otan hintojen takia, olen köyhä. Jos voisin käydä kaupassa katsomatta hintoja olisin rikas.

Tämä on minun mielipide. Toki on minuakin köyhempiä, mutta olen silti mielestäni köyhä.

Vierailija
10/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP luetteli maksullisia ajanvietteitä.

Köyhä joutuu keskittymään hyvin halpoihin tai ilmaisiin. Tekee muuten hyvää pieni/keskituloisillekin.

Vierailija
11/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut käy 3-4 kertaa vuodessa tollaisia juttuja tekemässä, lisäksi Linnanmäki-reissu tuohon. Nuo kun jätän tekemättä niin on perheen 2 viikon espanjan matka+käyttörahat säästössä.

Valintoja,niitä köyhän on tehtävä.

Vierailija
12/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole köyhä. Eikä moni muukaan, joka itseään köyhäksi väittää. Pienituloisuus ei ole sama asia kuin köyhyys. Köyhillä ei ole juurikaan mitään. Ja heitäkin Suomessa on. Kaikki eivät osaa tai sairaudesta johtuen edes ymmärrä hakea tukia ja etuja.

Vierailija
13/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on outo käsitys köyhyydestä. t. Oikeasti köyhä

Tulojen mukaan ollaan köyhiä.

Vierailija
14/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole köyhä. Eikä moni muukaan, joka itseään köyhäksi väittää. Pienituloisuus ei ole sama asia kuin köyhyys. Köyhillä ei ole juurikaan mitään. Ja heitäkin Suomessa on. Kaikki eivät osaa tai sairaudesta johtuen edes ymmärrä hakea tukia ja etuja.

Ap onkin provo.

Vierailija
15/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onkin provo.

En ole.

Vierailija
16/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olen köyhä jos en pysty maksamaan palkallani asumistani vaan saan siihen asumistukea.

Vierailija
17/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela Gold - ja elät unelmaasi

Vierailija
18/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä käy kävelyllä ja kirjastossa.  Siinäpä ne harrastukset ovatkin.

Vierailija
19/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eri kriteerit, trolliseni.

Minä olen juuri varaamassa aikaa terveyskeskuslääkärille, 23 euroa. Koska käveleminen on todella heikkoa, joudun kulkemaan taksilla. Matka on kolmisen kilometriä eli pari kymppiä suunta - jollei mitään yllätyksiä tule. Koko reissuun pitää siis olla viisikymppinen, mikä on kymmenen prosenttia koko kuukauden käyttövaroistani.

Muistan kyllä ajat ennen loukkaantumistani ja pitkäaikaistyöttömyyttäni: viisikymppinen oli pisara meressä, eikä koskaan tarvinnut ajatella sitä, ettei olisi rahaa johonkin välttämättömään. Olivat onnellisia aikoja, vaikken minä sitä silloin ymmärtänytkään.

Vierailija
20/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sinne menekään, otan vaan lipuista kuvan someen ja olen viikon kotona lukkojen takana.  Kaverit luulevat olevan Espanjassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme