Ruskea silmänväri ainoana lähisuvussa, lapsille ei kellekkään periytynyt
Onko muilla samoja kokemuksia? 4 lasta joilla kaikilla siniset. Itsellä ruskeat enkä tiedä ainakaan lähisuvusta ketään ruskeasilmäistä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännää kun ennen opetettiin että ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus,mutta ei kyllä kokemusten mukaan näytä olevan.
Moni ei tiedä ettei ole biologinen lapsi vanhemmilleen. Ivf juttuja ei kerrota. Ei aina adoptioitakaan.
Sori
Mun isänpuoleisessa suvussa on erittäin vahva sukunäkö, siis pikkuserkuilla on kaikilla tiettyjä piirteitä. Jopa niin, että multa on ihan vieras ihminen tullut kysymään, olenko sukua X.lle, kun olen ihan näköinen. Joo, se X oli mun isänisä (kiva kun kolmikymppisenä olin ihan 80v isänisäni näköinen!). Että ainakin kolme sukupolvea on tuossa suvussa mennyt ihan tarkkaan linjassa isoisoisä, isoisät ja isät. Ja kyllä mun omat lapsetkin on vielä siinä samassa linjassa, meillä on se erikoisuus, että olen enemmän isäni siskon kuin äitini näköinen, samoin siskoni ja tyttäreni.
Meillä kaikilla on harmaat silmät, mutta oleellinen asia oli se, että on edelleen olemassa ihmisiä ja perheitä, joissa ei ole mitään salaisuuksia kummittelemassa.
Exän suvussa kaikki ruskeasilmäiset ovat luonnehäiriöisiä, exä mukaa lukien.
minkä väriset postinkantajalla ja putkimiehellä oli?
Koulussa opetettu silmien väritaulukko on vaan suuntaa antava. Oikeasti asia on paljon monimutkaisempi.
Vanhemmillani on siniset silmät. Minulla vihreät ja siniset. Geenitestin mukaan pitäisi olla ruskeat.
Kaksi sinisilmäistä ei saa ruskeasilmäistä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Arjalaiset rules!
Vierailija kirjoitti:
Voivat saada ruskeasilmäisen lapsen.
Kyllä kaikilla on se yks silmä ruskea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede- lehden mukaan 1% mahdollisuus.
Sama vika. Mun isoisällä ja isälläni sekä hänen veljellä on ruskeat silmät ja mulla sekä sisaruksellani on ruskeat mutta minun kaikilla kolmella lapsillani on siniset silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä siis olematon mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo. ei se mene niin yksinkertaisesti, että sinisilmäisiltä vanhemmilta ei voisi tulla ruskeasilmäistä lasta, koska välillä myös postinkantajan tai putkimiehen silmien väri vaikuttaa lapsen silmien väriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako paria maailmassa on joilla on molemmilla siniset silmät. Laske siitä 1%. Ei mikään pieni luku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjalaiset rules!
Suurimmalla osalla arjalaisista on ruskeat silmät. mene käymään Iranissa tai Intiassa niin näet.
joskus voi olla niin, että perii sekä ruskean, että sinisen alleelin, mutta lisäksi on geeni joka tavallaan sammuttaa sen ruskean, eli silmät ovat siniset vaikka pitäisi tulla ruskeat. silmien väristä ei siis voi 100% päätellä oikein mitään. mutta jos alkaa veriryhmänkin kanssa olla epäselvää, niin sitten ehkä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mitenkään olematon mahdollisuus, suunnilleen samanlainen todennäköisyys kuin saada esimerkiksi kaksoset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mitenkään olematon mahdollisuus, suunnilleen samanlainen todennäköisyys kuin saada esimerkiksi kaksoset.
Mietippä paljonko 1% on yhdestä.
Nämä keskustelut aiheuttavat herra Hitlerille myötämielisen hyvyn kareen huulille, kun hän lukee näitä tarkkaavaisesti ja nyökkäilee. Olette saaneet hänen hyväksyntänsä.