Selkäkipu paranee parissa päivässä, masennus on laiskuutta ja uniongelmat poistuu jättämällä kahvin juonnin
Muita vastaavia totuuksia joita ihmiset tietävät sinulle kertoa? Jostain syystä edellinen aloitus samasta aiheesta poistettiin!?
Kommentit (35)
Jos ongelmana on liika kahvinjuonti myöhään illalla niin silloin kyllä voi oikeastakin auttaa, ettei juo kahvia enää myöhään illalla.
Ainakin minun uniongelmani paranivat kahvinjuonnin annostelulla max 2 kuppiin aamulla.
Liikunta on lääke.Kaikki muu on huuhaata.
Juu ja tupakointi aiheuttaa selkäkipua ja alkoholi masennusta.;) Ootteko koskaan nähny masentunutta känniläistä?;)
Vierailija kirjoitti:
Juu ja tupakointi aiheuttaa selkäkipua ja alkoholi masennusta.;) Ootteko koskaan nähny masentunutta känniläistä?;)
Kaikkihan ne kännissä olevat ovat masentuneita, siksi ne juo. Kun känni on ohi on entistäkin masentuneempi ja juo lisää ja kierre jatkuu.
Olen kärsinyt kaikista noista kolmesta. Vaikka mikään niistä ei hetkessä parane, on itsellä paljon mahdollisuuksia vaikuttaa omaan terveyteen. Selkäkipuun saattaa alussa auttaa vaikka jooga tai uinti. Samaten masentunut tulee entistä masentuneemmaksi, jos elämäntavat ovat huonot, ja uniongelmat pahenevat, jos käytetään liikaa kofeiinia ja unirytmi on sekaisin. Joka tapauksessa kannattaa ottaa vastuu omasta terveydyde ylläpidosta ja hakea tietysti sitten myös ammattilaisen apua jos itsehoito ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on lääke.Kaikki muu on huuhaata.
Aina ensin kannattaa katsoa onko ongelma hoidettavissa ihan vaan ruokavalion ja liikunnan ynnä muiden terveellisten elämäntapojen avulla. Moni vaiva on. Sitten jos nuo ei auta niin lääkärin paikkeille.
Paskat. Liity persuihin. Vain siten pelastut ja koet valaistumisen ! HALLE- H E I L !
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi vaikuttaa aivojen kemiallisiin prosesseihin, erityisesti serotoniinin ja dopamiinin tasoihin. Nämä ovat aivojen välittäjäaineita, jotka liittyvät mielialan säätelyyn. Alkoholin käyttö saattaa lyhyellä aikavälillä lisätä näiden aineiden määrää, mutta pitkällä aikavälillä se voi häiritä niiden normaalia tasapainoa, mikä voi vaikuttaa masennuksen kehittymiseen.
Alkoholi voi vaikuttaa unen laatuun. Vaikka se saattaa aluksi auttaa nukahtamaan, se voi häiritä unen sykliä ja aiheuttaa unen laadun heikentymistä. Huono uni puolestaan voi vaikuttaa negatiivisesti mielialaan ja olla yhteydessä masennukseen.
Alkoholin käyttö voi liittyä epäterveellisiin elämäntapoihin, kuten huonoon ruokavalioon ja vähäiseen liikuntaan. Nämä tekijät voivat vaikuttaa negatiivisesti fyysiseen terveyteen, mikä puolestaan voi vaikuttaa mielialaan.
Alkoholin väärinkäyttö voi myös johtaa sosiaalisiin ja taloudellisiin ongelmiin, kuten ihmissuhteiden hajoamiseen ja työpaikan menettämiseen. Nämä stressitekijät voivat lisätä masennuksen riskiä tai pahentaa jo olemassa olevaa masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen, ja montakin kertaa.
Opiskeluaikoina työskentelin erään pubin baaritiskillä silloin tällöin, ja voi sitä surkeuden ja masennuksen määrää minkä siellä harteilleen sai.
Miehet itki miten vaimo lähti, miten kaikki jättää, miten yksin sitä jää. Jostain syystä sitä tultiin sinne tiskille itkemään kun promillemäärä oli sopiva ja avautuminen alkoi. Itki ne siinä toisilleenkin, vertIaistukea.
Sitä kätkettiin kaikki sisään selvinpäin mutta alkoholi aukaisi padot.
Ja: " Useiden tutkimusten mukaan tupakointi lisää riskiä sairastua sekä alaselkäkipuun että iskiakseen. Tupakointi vähentää veren ja sitä kautta hapen ja ravinteiden virtausta nikamavälilevyihin. Tämä aiheuttaa välilevyn aineenvaihdunnan heikentymisen ja sitä kautta hidastaa vammojen parantumista."
Että ei ihan huuhaata sekään.
Näitä masennus-on-laiskuutta kommentteja jakelevat sellaiset ihmiset, jotka koskaan eivät ole nähneet masennusta lähiomaisessa tai itsessään. Ihan samaa porukkaa kuin ne, jotka syyllistävät työttömiä siitä että eivät työllisty kun Suomessa oikeasti on liian vähän työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmiset,jotka tietävät hyvin vähän asioista tekevät tämmöisiä yleistyksiä. Jos tietäisivät enemmän olisivat aika paljon hiljempaa.
Iso osa ihmisistä ei ymmärrä lainkaan aihetta jota he kommentoivat tai jos jotain ymmärtävätkin, niin liian vähän. Nykyään mennään enemmänkin mutu-tuntumalla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun uniongelmani paranivat kahvinjuonnin annostelulla max 2 kuppiin aamulla.
Enpä usko että tuo on ollut vaikuttava tekijä.
Unenlaatu parani kun jätin kaljoittelun kokonaan
Raskaaksi voi tulla kun vain tahtoo riittävästi, mutta samaan aikaan pitäisi myös lakata yrittämästä. Jos ei tule raskaaksi, ei ole ilmeisesti tahtonut tarpeeksi mutta on yrittänyt liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Känniläinen on eri asia kuin alkoholisti. Alkoholi aiheuttaa masennusta ja ahdistusta. Humalassa masennus ja ahdistus kuitenkin katoavat kokonaan tai lähes kokonaan. Siksi alkoholisti juo käytännössä joka päivä. Totta kai muitakin oireita on. On myös huomioitavaa, että lähes kaikki "ammattijuopot" ovat enemmän tai vähemmän myös sekakäyttäjiä, sillä pelkän alkoholin voimalla ei yksinkertaisesti jaksa kauaa. Aina heillä on jotain "raksuja".
Noi kaikki pitää osittain paikkansa
Selkäkipu voi parantua muutamassa päivässä
80% tapauksissa "masentunut" on oikeasti vaan ihan patalaiska ihminen. Mä tiedän 1 ihmisen kuka pitää kropastaan huolta ja terveellisistä elämäntavoista vaikka on masentunut (se olen minä itse), kaikki loput masentuneet keitä mä oon tavannu turmelee omaa elämäänsä itse kokoajan vielä pahempaan kuntoon omilla huonoilla valinnoillaan.
Kahvinjuonnin lopettaminen auttaa uniongelmiin.
Mä en tiiä kuka resupekka tän alotuksen teki :D
Kyllähän niissä kansanviisauksissa tuppaa olemaan perää. Ja kun ne ovat usein syntyneet lauman toimintaa tarkkailemalla, ne on ikäänkuin jo testattu. Toisinkuin hypoteesit jotka syntyvät ajatusprosessin kautta - niille pitää tehdä paljon lisätutkimusta ja viimeisena vaiheena kuitenkin ne samat testit laumassa.
Vierailija kirjoitti:
Unenlaatu parani kun jätin kaljoittelun kokonaan
Yli vuoteen en ole maistanutkaan alkoholia mutta edelleen nukun yhtä huonosti kuin silloin kun vielä alkoholia käytin. Taitaa työ olla se mikä untani häiritsee.
Niin ihmiset,jotka tietävät hyvin vähän asioista tekevät tämmöisiä yleistyksiä. Jos tietäisivät enemmän olisivat aika paljon hiljempaa.