tietääkö kukaan ovistesteistä?
Minulla pitäisi tänään kai ovuloida ja minulla on kotona noita ovistikkuja. Aikaisempaakin olen yrittänyt käyttää niitä, mutta en ole humannut kyllä viivoissa mitään eroja, miten ne oikeen nytsit näyttää sen ovulaation?
Toiv. napsahtaisi vihdoinkin kolmen vuoden kuumeilun jälkeen =)
Kommentit (3)
Ok, kiitos tosi paljon.. Raskaustestejä on tullut tehtyä aika paljon, mut ovistestit eivät ole oikein tuttuja.
Mä ostin tällaisia kaupasta kuin Fertest. Ne on ollu mulla jo jonkin aikaa ja joskus testasin niin silloin tuli 2yhtävoimakasta viivaa.. Nyt ikävä kyllä ei tullu kuin 1viiva =( Pitää kokeilla huomen aamulla uudestaan.
=)
Nyt alkaa jännittämään ihan kamalasti!! Toiv huomenna olis toi ovistesti positiivinen. Sit pitäisi vielä odottaa 2vk raskaustestin tulosta. Voi kuinka piinallista. Vaikka eihän pitäisi olla, kun on joutunut odottamaan niin kauan että puolisi haluaisi kanssa lapsia.
Mitä nää pinoamisjutut on?
Minulla oli oikein tikuttelumaratooni joulukuulla. Pakkauksessa on aika hyvät ohjeet mukana. Katsot taulukosta milloin aloitat tikuttamisen oman kiertosi pituuden mukaan.
Pissaat 10-20 välisenä aikana, mieluiten joka paivä samaan aikaan. Ei siis aamun ensimmäisestä pissasta, kuitenkin olisi hyvä käyttää väh. 2h rakossa ollutta.
Älä myöskään juo paljoa ennen testausta.
Omasta kokemuksesta sanon, että en käyttäisi advance-testejä: minulla sattui ihan hirveästi viallisia, jotka eivät näyttäneet edes kontrolliviivaa.
Olisi ehkä pitänyt reklamoida suoraan firmalle, älköön kukaan vetäkö tästä mielipiteestä hernettä :)
Kun ovistesti näyttää plussaa, testiviiva on vähintään yhtä vahva ja vahvempikin kuin kontrolliviiva. Tämä kertoo luteinisoivan hormonin noususta elimistössä ja sitä tarvitaan munasolun irtoamiseen. Ovis tapahtuu todennäköisesti 12-48 h kuluessa.. Eri testeissä on erilaisia aikarajoja.. Lue taas ohjeet tarkkaan ;)
Testaamisen voi lopettaa kun saat kunnollisen tuloksen, minä jatkoin mielenkiinnosta ja lh-arvo vaihtelee ihan hirveästi kierron eri päivinä. Välillä tuli ihan puhdas tyhjä ruutu, välillä haalea viiva (nega siis sekin) testiruutuun.
Ei muutakuin kärsivällisyyttä ja onnea ja +++++
T.Neppis ja vitosen kuume