Nyt ampu anopilla yli, en tiedä enää miten suhtautua häneen=((
Asumme appivanhempien kanssa samassa kaupungissa. Appi on jo kokonaan eläkkeellä, anoppi osa-aikaisella tyyliin viikko töissä - viikko kotona. Yleensä aika lomaviikkoa edeltävänä viikonloppuna kysyy onko mulla jotain menoja, että katsovat mielellään lapsia. Harvoin on, mutta noin joka toinen lomaviikko ovat olleet tässä meillä lasten kanssa kun olen ollut hoitamassa asioita. Myös sanoo aina, että sovi omat menosi hänen lomaviikolleen, etti tarvii lapsia raahata mukana. Lapset ovat 1+, kaksoset 3+ sekä ekaluokkalainen joka palaa koulusta aina kello 13. Olen siis kotiäiti.
Nyt kuitenkin olen aktiivisesti etsinyt töitä, anoppi ei jostain syystä ole ollut kovin innostunut asiasta. Sain juolun alla kutsun työhaastatteluun. Kutsu olisi ollut anopin työviikon perjantai. Soitin siltä istumalta anopille ja kysyin, josko hän pitää lapsia lomaviikkonsa maanantai (neljän viikon päästä) ja että olen menossa työhaastatteluun. Tottakai, oli hänen vastauksensa ja sainkin sovittua työnantajan kanssa haastattelun muutoksesta. Varasin myös samalle eli tälle päivälle ajan juttelemaan perhepäivähoidosta vastaavan ihmisen kanssa aamupäivälle kello 11, haastattelu on 14:30.
Muutaman kerran anopin kanssa ollaan tästä asiasta puhuttu, sanoi jopa joulun jälkeen, että uuteen kalenteriin on merkattu lastenhoitoa tälle päivälle. Yleensä anoppi soittelee 1-2x päivässä, nyt soitti viimeksi perjantaiaamuna. Ihmettelin kun mitään ei kuulunut ja mies soitti eilen illalla anopille. Muitutti tästä päivästä ja anoppi sanoi:
" " Veikko" soittikin justiinsa äsken, että on liian huono keli lähteä Ideaparkiin.
(Veikko ja Hilkka ovat appivanhempien parhaat kaverit ja kahvittelevat ja shoppailevat yhdessä viikottain).
Mies ihmettelee, että ai Ideaparkiin, lapsia anopin piti hoitaa. No anoppi siinä selittelee, että kaveripariskuntansa kanssa olivat jo pitkään suunnitelleet lähtevänsä sinne, meiltä matkaa Ideaparkiin lähes 200km, mutta aina on ollut jotain estettä jommalla kummalla, että nyt oli ollut sopiva aika. Mies sanoi aika painavasti anopille, että mulla on tärkeetä menoa eikä niitä voi perua. Anoppi hiukan suutahtaneenakin sanoo, että eivät he menekkään sinne, kun on huono keli.
Kas... tänä aamuna anoppi soittaa puoli kymmeneltä, ovat jo menossa puolessa matkaa Ideaparkiin kuitenkin, keli onkin loistava... Olin niin hölmistynyt etten osannut sanoa mitään. Soitin omille vanhemmilleni, isälläni sattui olemaan vapaapäivä, lähti ajamaan nyt tänne 100km:n päästä että pääsen haastatteluun. Toisen tapaamisen jouduin perumaan=(
Hohhioh, meni kyllä luottamus totaalisesti!!
Kommentit (34)
Työhaastattelu meni ihan ok, työ ei kuitenkaan vastannut odotuksia joten se jää nyt jokatapauksessa.
Mies kuuli asiasta vasta kolmen jälkeen, hän on opettaja emmekä soittele kesken päivän. Hän koitti saman tein kotiin tultuaan soittaa anopille, ei vastannut. Ovat varmaan kauppakeskuksessa edelleen...
Kiitos kannustusviesteistä, olin niin hiilenä kun sitä kirjoitin, etten oikeen osannut ajatella mitään järkevää. Onneksi isälläni ja lapsilla oli mennyt oikeen mukavasti vaikka ensimmäistä kertaa hoiti lapsia yksin.
Anoppi saa nyt selittää miehelle ihan tosissaan oharinsa, mies siis oli todella hiilenä myös. Me emme nyt kumpikaan käsitä mistä tässä alunperin oli kyse, oliko sopinut epähuomiossa kaksi asiaa päällekkäin eikä sitten osannukaan vieraammilta ihmisiltä kieltää vai mikä on.
Kerron kyllä teillekkin kun tiedän=)
Ap
Sanoi, ettei kommentoi asiaa vieraiden läsnäollessa eli soitta uudelleen kun ovat kotona... Joskus kahdeksan maissa aikaisintaan.
Nyt vasta mies on kiukkuinen, rivien välistä voi siis lukea, että anoppi teki homman tahallaan=(
Ap
Voi hyvää päivää sentään, sinulla on työhaastattelu ja anoppi lähtee omille menoilleen, ja vielä Ideaparkkiin, joka on oikeasti turhaakin turhempi kauppakeskus.
Onneksi miehes on sun puolella eikä käyny puolustelemaan äitiään. Ihan käsittämätöntä käytöstä, ei voi muuta sanoa.
Miten joku voikin käyttäytyä noin törkeästi toista ihmistä kohtaan.
Tuttua meilläkin :/ Pysy kovana ap
Kiva, että ap kuitenkin pääsit haastatteluun. Harmittaa varmasti entisestään anoppia, vaikka takulla käyttää sitä itseään puolustaakseen.
Muista kertoa sitten meilekin mitä noita-akka tuumasi kun hänet puhelimeen vihdoin saitte.
Päivällä luin ja alkoi niin sapettamaan sun puolesta ap! Kaikenlaisia ääliöitä maa päällään kantaa... mur!
Tule sitten kertomaan mitä anoppi miehelles selitti!
mutta joka tapauksessa olet saanut todella paljon apua häneltä tähän mennessä!!! Se on hänelle kuitenkin ihan vapaaehtoista. Ja hänellä ON oikeus omiin menoihin.
Siksi en nyt suinkaan katkaisisi välejäni anoppiin, joka tähän asti on toiminut todella reilusti, vaan nostaisin kissan pöydälle ja keskustelisin. Kysyisin, miksi hän suunnitteli toisen menon tähän päälle ja miksi hän ei kertonut siitä ajoissa. Ja miten tärkeää olisi juuri tänään ollut hoitaa lapsia.
Enpä toisaalta ihmettele näitä ilkeitä anoppejakaan, jos välit ovat sellaiset, että heti katkaistaan välit ja kyräilllään selän takana, niin kuin useampi vastaaja ehdotti! Mitä iloa siitä on kenellekään - etenään viattomille lapsille???
Itse en kyllä pyytäisi anoppia hoitaan lapsia tuon jälkeen kertaakaan!!!
Muutoin pitäisi osata hyvin pyytää anteeksi.
Kyl opettajan pitää vastaa aina vaimolleen vaikka kesken tunnin, ja oppilaat ymmärtää kyllä. ( tai voi soittaa takaisin hetimiten ) Vastasuudessa puhelin vain miehellä taskussa tunnilla että voi heti puolustaa vaimoonsa
t. ope
Vierailija:
Kiva, että ap kuitenkin pääsit haastatteluun. Harmittaa varmasti entisestään anoppia, vaikka takulla käyttää sitä itseään puolustaakseen.Muista kertoa sitten meilekin mitä noita-akka tuumasi kun hänet puhelimeen vihdoin saitte.
taitaa olla sama vika kun anopilla.
Vierailija:
Soitin omille vanhemmilleni, isälläni sattui olemaan vapaapäivä, lähti ajamaan nyt tänne 100km:n päästä että pääsen haastatteluun. Toisen tapaamisen jouduin perumaan=(Hohhioh, meni kyllä luottamus totaalisesti!!
vallankäyttöä. Pitäkää oma päänne. Onneksi tuli harjoiteltua nyt ettei mene sen takia se oikea paikka sitten sivu suun. Nytpä tiedätte mitä anoppi ajattelee sinun töihin menosta!
aina omat menot tärkeämpiä ! Enää en pyydä ikinä hoitamaan lapsia vaan otan MLL hoitajan kuin tarvitsen. shoppailkoot rauhassa kavereiden kanssa