Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä alkoholia kodeissanne?

Vierailija
25.02.2024 |

Ja lapsia? Onko ok esim. ostaa hyvä viski tai konjakki kotiin, vaikka kotona asuisi alaikäisiä vai pitääkö jättää ostamatta?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kotona saa olla alkoholia eihän se laitonta ole vaikka olisi lapsia. Mutta ei kannata lasten läsnäollessa juoda humalahakuisesti itseään huonoon kuntoon. Omasta suvusta huonoja kokemuksia tuosta kun alkoholin käyttö oli liian vapaata ja aikuiset ihmiset kantoi pöytään viinaa, siis vahvojakin kirkkaita viinoja ja porukka oli ihan ympäripäissään juhannukset sun muut. Liika on liikaa. Oli paljon mukavampi nauttia sivistyneesti vain yksi lasi viiniä ruokailun yhteydessä sukulaisen kanssa joka osasi ottaa alkoholia kohtuudella kuin tuo älytön viinan kanssa läträäminen. Eno juotti kerran minulle jotain venäjältä tuotua vodkaa ja meinasin saada alkoholimyrkytyksen, oksentelin rajusti läpi yön ja seuraavan päivän. Oli niin vastuuton, että laisti vastuutaan sanomalle että kaikkea tarjottua viinaa ei tarvitse juoda. Käärme mikä käärme hänkin. 

Vierailija
82/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Aina on ollut. Ei lapset estä aikuisen ihmisen elämää ja alkoholi on vain k-18 ja aikuiset voi juoda alkoholia jos haluaa myös omassa kodissaan. Tai sitten ei juo jos ei halua. Kaapista löytyy viinejä, olutta ja rommia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Asioin handelissa vain saman illan tarpeeseen.

Vierailija
84/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viinapullo on säilynyt juomattomana tuntitolkulla.

Vierailija
85/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pullo valkkaria, lapset ovat  jo aikuisia ja asuvat omillaan. Emme koskaan ole edes  heidän aikuistuessaan nauttineet  yhdessä alkoholia.

Vierailija
86/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pullo valkkaria, lapset ovat  jo aikuisia ja asuvat omillaan. Emme koskaan ole edes  heidän aikuistuessaan nauttineet  yhdessä alkoholia.

😇

Vierailija
87/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa kysytään tällaista!

Ja on meillä kotona alkoholia. Satoja pulloja viinikellarissa, baarissa useampia hyviä viskejä, konjakkia, kirkastakin. Löytyy monia pulloja erilaisia drinkkejä varten. Viinijääkaapissa valkoviinejä, roséta, sampanjaa ja cavaa.  Keittiön pienessä viinihyllyssä kokkailuviinejä.

Mihin ihmeeseen tarvii satoja pulloja viiniä? Tai oman "baarin"? Kuinka usein oikein juotte?

Silloin tällöin, pääosin hyvän ruoan kanssa. Pidämme paljon juhlia ja usein kutsumme ystäviä illalliselle. 
Mies on saanut erilaisina lahjoina satoja pulloja viiniä ja samppanjaa.

Vierailija
88/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia ja vain isopropyylialkoholia löytyy, tai no etikkaa myös jos se lasketaan alkoholiksi?

Vierailija
89/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli. Nyt on tullut juopoteltua sen verran raskaasti ettei säily. Toisaalta mä voin pitää juomaa kaapissa, se ei herätä tarvetta juoda, että juomaa on, mutta miesystävä kyllä tietää onko mulla vai ei ja sitä vaivaa. Kaikki on juotava pois. 

Mulla luultavasti olisi juomaa, jos viitsisin pitää, mutta miksi juottaisin parempituloista äijää. 

Vierailija
90/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuan ukon pääs näkyy oleva. Voi olla kusella lantrattua.

Vierailija
91/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, yksi pieni pullo shampanjaa ja jääkapissa pari olutta. Lapsia ei mulla ole, mutta entisenä lapsena ja siten eräänlaisena kokemusasiantuntijana voin kertoa etten traumatisoitunut vanhempien tai isovanhempien viski- ym pulloista. Isovanhemmat oli jopa absolutisteja, mutta pitivät pientä baarikaappia vierasvarana.

Vierailija
92/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viime vuotinen vajaa likööripullo, jota tarvitsin leivontaan ja joka ei maistu. Pitääpä muistaa kaataa se pois.

Vierailija
93/93 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on aina ollut kaappi täynnä erilaisia Alkon tuotteita, myös silloin kun lapset olivat pieniä. Heidät on vaan opetettu, että juomat ovat vain aikuisten. Eivätkä he koske niihin. Lahjapulloja aika paljon, itse ei paljo juoda väkeviä. Minä en yhtään.